اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین هواپیمای سبز بوئینگ پرواز کرد


شرکت بویینگ اولین نمونه از هواپیماهای سبز را با موفقیت آزمایش کرد.

خبرگزاری ایرنا: شرکت بویینگ اولین نمونه از هواپیماهای سبز را با موفقیت آزمایش کرد.

این هواپیما که ecoDemonstrator 787 نام دارد، با استفاده از سوخت ترکیبی جت (85 درصد) و دیزل سبز (15 درصد) به پرواز درآمد.

سوخت دیزل سبز با استفاده از روغن های گیاهی، روغن های سوخته حاصل از پخت و پز و همچنین چربی های ضایعاتی حیوانی تولید می شود.

شرکت بویینگ حدود یک سال قبل اعلام کرد که به دنبال راهکارهایی است که امکان پرواز با سوخت ترکیبی جت و دیزل سبز را فراهم کنند. این شرکت قبلا هواپیما هایی را با استفاده از سوخت ترکیبی جت و بیودیزل به طور آزمایشی به پرواز درآورده بود. با وجود این که مواد اولیه هر دو نوع سوخت بیودیزل و دیزل سبز یکسان هستند و در مقایسه با سوخت های فسیلی، آلودگی بسیار کمتری دارند، فرآیند تولید این دو نوع سوخت با یکدیگر کاملا متفاوت است و البته ترکیبات شیمیایی متفاوتی نیز دارند.

تولید بیودیزل ساده تر و کم هزینه تر است و می توان آن را به تنهایی به عنوان سوخت ماشین های دیزلی به کار گرفت. دیزل سبز باید با سایر انواع سوخت ها ترکیب شود و هزینه تولید بالاتری دارد. با وجود این، امکان تولید آن در پالایشگاه های موجود برای سوخت دیزلی معمولی وجود دارد. همچنین، در فرآیند تولید آن، گاز پروپان نیز به دست می آید که در مقایسه با گلیسرین حاصل از فرآیند سوخت بیودیزل، بسیار ارزشمندتر است.

سوخت دیزل سبز مورد استفاده در این آزمایش توسط شرکت Neste در کشور فنلاند تولید شده است و این شرکت مدعی است در مقایسه با دیزل فسیلی، آلودگی کربنی این سوخت بین 50 تا 90 درصد کمتر است.

شرکت بویینگ به منظور انجام تحقیقات و تولید سوخت دیزل سبز، در کشور چین یک سایت تبدیل روغن خوراکی به سوخت زیستی راه اندازی کرده است.


ویدیو مرتبط :
اولین پرواز بوئینگ 800-747 لوفت هانزا مدرن ترین هواپیمای مسافربری جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تایید شد؛ قطعه پیدا شده هواپیمای بوئینگ، متعلق به پرواز گمشده مالزی است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نجیب رزاق نخست وزیر مالزی گفت: یک قطعه از هواپیما پیدا شده در ساحل رینیون بخشی از پرواز ام‌اچ ۳۷۰ مالزی است.

یک هفته پس از پیدا شدن قطعه ای از بال یک هواپیمای بوئینگ در غرب اقیانوس هند در سواحل جزیره فرانسوی رینیون، نخست وزیر مالزی اعلام کرده این قطعه از بال متعلق به پرواز ام‌اچ ۳۷۰ هواپیمایی مالزی است که ۱۷ ماه پیش گم شد و هیچ اثری تاکنون از آن نبوده است.

رویترز در این باره نوشت: نجیب رزاق نخست وزیر مالزی در صبح پنج شنبه به وقت مالزی گفت یك تیم بین المللی از متخصصان تایید كردند كه بال بوینگ ٧٧٧ كه در غرب اقیانوس هند پیدا شد، مربوط به پرواز ام اچ ٣٧٠ است؛ این موضوع اولین گام مهم برای پیدا كردن هواپیمایی است كه ٥٠٠ روز پیش گم شده بود.

 

اخبار بین الملل - خبرآنلاین