اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین موتورسیکلت بی صدای جهان +عکس


سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی ایالات متحده آمریکا(دارپا) اولین موتورسیکلت کاملا بی‌صدا را طراحی و تولید کرد.

خبرگزاری ایسنا: سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی ایالات متحده آمریکا(دارپا) اولین موتورسیکلت کاملا بی‌صدا را طراحی و تولید کرد.

موتورسیکلت شناسایی سایلنت هاوک(Silent Hawk) مجهز به موتور هیبرید کاملا بی‌صدا است. این موتور در شرایط معمولی سوخت دیزل مصرف می‌کند و در شرایط اضطراری، شناسایی و حرکت در نقاط صفر مرزی می‌تواند با الکتریسیته کار کند.

سازمان دارپا تاکنون دو نمونه آزمایشی این موتور را تولید کرده است تا در صورت کسب استانداردهای ارتش ایالات متحده آمریکا، مجوز تولید را دریافت کند.

اولین موتورسیکلت بی صدای جهان +عکس

الکس دزویل، مهندس و طراح صنعتی سازمان دارپا عنوان کرد: با توجه به اهمیت حفظ جان نیروهای ویژه در حین ماموریت‌های شناسایی، مهندسان دارپا از موتور پیشرفته با قابلیت مصرف سوخت‌های متفاوت مثل دیزل، بنزین، سوخت جت و حتی روغن زیتون استفاده کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: عملکرد این موتورسیکلت با یک سوئیچ دو حالته قابل تغییر است، به‌طوری‌که کاربر با استفاده از یک سوئیچ می‌تواند سیستم حرکتی را از وضعیت موتور درون‌سوز به وضعیت موتور الکتریکی با تولید کمترین صدا معادل 55 دسی‌بل تغییر دهد. این میزان معادل صدای موجود در اتاق است.

میزان آلودگی صوتی موتورسیکلت Hawk در وضعیت حرکت با موتور درون سوز تقریبا معادل صدای جاروبرقی متوسط یعنی حدود 75 دسی‌بل است.


ویدیو مرتبط :
‫عکس العمل کودک ناشنوا که برای اولین بار صدای مادرش را می شنود‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدای این زن 40ساله، گرانترین صدای جهان است! + عکس



 

 

صدای این زن 40ساله، گرانترین صدای جهان است

 

لیست گران قیمت ترین صداهای جهان در اعلام شد که در این لیست، آنا نتربکودر در صدر گرانترین صداهای جهان قرار داشت.

 

آنا که اکنون ۴۰ساله می باشد، اصلیتی روسی دارد ولی شهروندی دوگانه روسی و اتریشی دارد و ساکن شهر وین است. نام مستعار وی که توسط هواداران این زن خوش صدا بر روی وی گداشته شده "بلیسیما" است.

 

درامد این زن خوش صدای روسی ۳٫۷۵ میلیون دلار سال است که اختلاف این سقف درامد نسبت به نفر دوم این لیست بسیار زیاد است.

 

صدای آنا نتریکودر گران قیمت ترین صدای اپرای سوپرانو در تاریخ اپرای آلمان نیز شناخته شده است.

منبع: eshetab.com