اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین فروند هواپیمای فلایت رونمایی شد


مراسم رونمایی از اولین فروند هواپیمای فلایت چک ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات ارشد حوزه هوانوردی کشور امروز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران برگزار شد.

خبرآنلاین: مراسم رونمایی از اولین فروند هواپیمای فلایت چک ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات ارشد حوزه هوانوردی کشور امروز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران برگزار شد.

 مراسم رونمایی از اولین فروند هواپیمای فلایت چک کشور امروز سه شنبه ۱۱خرداد با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشور، رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، اصغر فخریه کاشان  قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل، داود پرهیزکار رییس سازمان هواشناسی و سایر مقامات لشکری و کشوری و همچنین متخصصان و مهندسان صنعت هوانوردی کشور در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد.

با توجه به گستردگی شبکه راه‌ها و صنعت هوانوردی در کشور بهره‌برداری کامل از این مسیرها تنها با طراحی دقیق و نصب و استفاده از انواع سامانه‌های هوانوردی در طول مسیرها و فرودگاه‌ها محقق می‌شود.

براساس قوانین سازمان هواپیمایی کشور این کار از طریق بررسی‌های دقیق دوره ای، مرتب و مشخص در چارچوب استانداردهای جهانی و استفاده ار هواپیمای فلایت چک ممکن است. از این رو ناوگان فلایت چک برای تمام کشورها ناوگانی کاملا استراتژیک محسوب می‌شود.

به دنبال سانحه ناگوار هواپیمایی کشوری در سال ۹۲ و سقوط یک فروند هواپیمای فلایت‌چک در جنوب کشور وزیر راه و شهرسازی بخش تصدی وارسی پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری را به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران منتقل کرد که بلافاصله پس از این اقدام عملیات انتخاب ناوگان جدید و انتقال هواپیمای فلایت چک در کشور آغاز شد.

در ادامه مراسم امروز همچنین مجوز عملیات بررسی پروازی از سوی وزیر راه و شهرسازی به  مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اعطا شد.


ویدیو مرتبط :
مراسم رونمایی از 22 فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی قشم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونمایی از اولین هواپیمای مسافربری ساخت چین (+عکس)



این هواپیما نخستین پرواز خود را در سال آینده میلادی انجام خواهد داد و سپس قبل از پروازهای عادی سه سال پرواز آزمایشی خواهد داشت.

نخستین هواپیمای مسافربری ساخت چین رونمایی شد.

این هواپیما در کارخانه ای در شهر شانگهای چین و بعد از گذشت 7 سال از آغاز طرح ساخت نخستین هواپیمای چینی رونمایی شده است.

شرکت "هواپیماهای تجاری چینی - کوماک" (سی. او. ام. ای. سی) هواپیمای تجاری سی 919 را تولید می کند که گنجایش 158 سرنشین دارد.

به گفته خبرگزاری رسمی چین (شینخوا) این هواپیما نخستین پرواز خود را در سال آینده میلادی انجام خواهد داد و سپس قبل از پروازهای عادی سه سال پرواز آزمایشی خواهد داشت.

شرکت سازنده این هواپیما گفته است که از 21 شرکت هواپیمایی درخواست خرید 517 فروند هواپیمای سی 919 دریافت کرده است.

هم اکنون یکی از مراکز مونتاژ هواپیماهای بوئینگ آمریکا در هنگ کنگ چین قرار دارد.
دولت چین قبل از این از تولید هواپیماهای جنگی خبر داده بود.

چین یکی از بزرگترین خریداران هواپیماهای تجاری است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,هواپیما

 

اخبار,اخبار اجتماعی,هواپیما

 

اخبار,اخبار اجتماعی,هواپیما

 

اخبار,اخبار اجتماعی,هواپیما

 

اخبار بین الملل - اجتماعی