اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین رییس جمهور زن تایوان انتخاب شد


«تسای اینگ ون»، کاندیدای حزب «دموکراتیک مترقی» در انتخابات ریاست جمهوری تایوان موفق به کسب ۶۰ درصد آراء شد.

خبرآنلاین: «تسای اینگ ون»، کاندیدای حزب «دموکراتیک مترقی» در انتخابات ریاست جمهوری تایوان موفق به کسب ۶۰ درصد آراء شد.

به گزارش وب سایت شبکه خبری یورو نیوز، وی نخستین رئیس جمهوری زن تایوان محسوب می شود.

حزب متبوع وی اصلی ترین حزب اپوزیسیون به شمار می آمد. این حزب مخالف سیاست های دولت وقت در زمینه ایجاد روابط با چین بود. کاندیدای حزب حاکم کومینتانگ با پذیرش شکست در این دور از انتخابات اعلام کرده این حزب به اندازه کافی تلاش نکرده و رای دهندگان را ناامید ساخته است.

خانم تسای ۵۹ ساله در حالی سکان دولت آتی تایوان را در دست خواهد گرفت که چین همواره تایوان را بخشی از خاک خود در نظر گرفته است. به نظر می رسد به قدرت رسیدن حزب اپوزیسیون باعث بروز تنشهایی در روابط میان تایپه و پکن شود.


ویدیو مرتبط :
سنمباده زن و پولیش زن برند اِی جی پی-تایوان مدل DP100-بهترین انتخاب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین رییس جمهور زن کره سوگند خورد+عکس


پارک گیون هیه 61 ساله نخستین رییس جمهوری زن تاریخ کره جنوبی صبح امروز طی یک مراسم رسمی در سئول سوگند ریاست جمهوری را ادا کرد.

 عصر ایران: پارک گیون هیه 61 ساله نخستین رییس جمهوری زن تاریخ کره جنوبی صبح امروز طی یک مراسم رسمی در سئول سوگند ریاست جمهوری را ادا کرد.

وی دختر پارک چونگ هیه ژنرال سابق ارتش است که قریب به بیست سال قدرت را در دست داشت.

خانم هیه در سخنرانی مراسم ادای سوگند خود متعهد شد تا امنیت کشور و مشکلات اقتصادی را در صدر اولویت های دولت خود قرار دهد.