اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین دیدار مقامات آمریکا و حوثی ها


مسئولان آمریکایی در مسقط از گروه الحوثی خواستند در مذاکرات ژنو جهت حل بحران یمن شرکت نماید.

پایگاه خبری انتخاب: مسئولان آمریکایی در مسقط از گروه الحوثی خواستند در مذاکرات ژنو جهت حل بحران یمن شرکت نماید.

 برای اولین بار آمریکا اعلام کرد یک مسئول آمریکایی مشورتهایی با اعضای گروه الحوثی داشته است و از این گروه به شرکت در مذاکرات ژنو با هدف پایان دادن به بحران یمن دعوت کرده است.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در راستای دعوت همه گروههای سیاسی در یمن به نشست ژنو جهت پایان دادن به بحران یمن ، «آنی پاترسون» مشاور وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه نشستی با مسئولان بلند پایه گروه الحوثی و مسئولان دیگر جریانهای سیاسی یمن در مسقط برگزار کرد تا زمینه را برای ایجاد راه حلی مسالمت آمیز برای خروج از بحران یمن ایجاد کند.

ماری هارف افزود: این مسئول آمریکایی همچنین به عربستان سعودی سفر کرد تا با مقامات سعودی و عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمنی دیدار کند.

شایان ذکر است برخی منابع دیپلماتیک گزارش می دهند : مسئولان گروه الحوثی در دیدار با مقامات آمریکایی از واشنگتن خواستند به عربستان سعودی فشار بیاورد تا به حملات هوایی خود بر مناطق مختلف یمن پایان دهد.

این منابع افزودند: دیدارهای مقامات آمریکایی و گروه الحوثی که به مدت سه روز نیز در مسقط ادامه داشت و اولین بار صورت گرفت جنبه رسمی نداشت.


ویدیو مرتبط :
دیدار مقامات واتیکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین دیدار مقامات ایران با مخالفان اسد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

دیدار «معاذ الخطیب» با صالحی در مونیخ/ خطیب: برای یافتن راه حلی به توافق رسیدیم

معاذ الخطیب رئیس ائتلاف معارضان خارج نشین سوری در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با وزرای امور خارجه ایران و روسیه به طور جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش  فارس به نقل از پایگاه خبری «رویترز» معاذ الخطیب رئیس ائتلاف معارضان خارج نشین سوری در حاشیه نشست سالانه امنیت در مونیخ با «علی اکبر صالحی» وزیر امور خارجه ایران و «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد.

رویترز نوشت: این دیدار ممکن است مسیر جدیدی را برای پایان دادن به بحران سوریه ایجاد کند زیرا ایران و روسیه از حامیان اصلی حکومت بشار اسد هستند و هرگونه توافقی از سوی تهران و مسکو با معارضان سوری می‌تواند مشکل خودداری دمشق و معارضان از مذاکره را از بین ببرد.

خطیب در دیدار با لاوروف از آمادگی برای مذاکره با دمشق خبر داد و بعد از این دیدار تأکید کرد که روسیه دیدگاه مشخصی در مورد بحران سوریه دارد اما ما از مذاکره برای حل بحران استقبال می‌کنیم.

وی بعد از دیدار با صالحی که 45 دقیقه به طول انجامید افزود: بر ضرورت ایجاد راه حل برای کم کردن درد و رنج مردم سوریه به توافق رسیده‌ایم.

معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف مخالفان خارج نشین سوریه که پیش از این هر گونه گفت‌وگو با نظام سوریه را رد کرده بود، چند روز پیش با عقب‌نشینی از مواضع خود خواستار گفت‌وگوی بدون پیش شرط با دولت سوریه شد و آمادگی گروه خود برای این گفت‌وگوها را اعلام کرد.

وی روز گذشته بار دیگر در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد که به دنبال گفت‌وگو با دولت سوریه است و آماده است با دولت اسد دور یک میز به مذاکره بنشیند./فارس