اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین خبرها از مذاکره ظریف-کری



اخبار,توافق کری و ظریف د

توافق کری و ظریف برای ادامه تماس‌ها/تأکید بر عزم مشترک برای رسیدن به توافق سیاسی

اولین خبرهای منتشره از دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ نشان می‌دهد که طرفین در این دیدار بر ادامه تماس‌ها و عزم مشترک برای رسیدن به توافق سیاسی تأکید کرده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از خبرنگار آسوشیتدپرس، یک مقام آمریکایی در خصوص نتایج دیدار امروز جان کری و محمد جواد ظریف در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ توضیح داده و گفته که دو دیپلمات بلندپایه بر حفظ ارتباط نزدیک و تلاش دوجانبه برای رسیدن به توافق سیاسی تأکید کرده‌اند.

جان کری و محمد جواد ظریف هر دو برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ به آلمان رفته اند، اهمیت این اجلاس سالانه و سطح مقامات شرکت‌کننده در آن به حدی است که برخی آن را داووس امنیتی می‌نامند.

یک مقام آمریکایی در خصوص این دیدار حدوداً یک ساعته که ساعاتی پیش پایان یافت گفته که جان کری «بر عزم آمریکایی‌ها بر گام برداشتن به سوی رسیدن به توافق سیاسی تا پایان مارس تأکید کرده است.»

آخر مارس یعنی 10 فروردین و این همان ضرب‌الاجلی است که ایران و 1+5 برای رسیدن به چهارچوب توافق سیاسی بر سر پرونده هسته‌ای، تعیین کرده‌اند.

این مقام آمریکایی همچنین گفته که روسای دستگاه‌های دیپلماسی ایران و آمریکا بر سر حفظ ارتباط نزدیک و تلاش برای دیدار در آینده نزدیک به توافق رسیده‌اند.

 

-----------------------------

 

گفت‌وگوی ظریف و اشتاین مایر در مونیخ

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارها در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با اشتاین مایر همتای آلمانی خود دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به همراه سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و تیم فنی هسته‌ای ایران صبح امروز (جمعه) به منظور شرکت در پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ راهی آلمان شد، پس از ورود به مونیخ با جان کری همتای آمریکایی خود به مدت دو ساعت و نیم به گفت‌وگو پرداخت.

ظریف همچنین در ادامه دیدارهای خود با فرانک والتر اشتاین مایر همتای آلمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار با رئیس جمهور اسلوونی و هیأت ریش سفیدان سازمان ملل از دیگر برنامه‌های امروز ظریف در مونیخ است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین در این سفر با لوران فابیوس و فیلیپ هاموند وزرای خارجه فرانسه و انگلستان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

قرار است ظریف روز یکشنبه در میزگردی با حضور فابیوس، جان کری و اشتاین مایر که به موضوع ایران می‌پردازد، شرکت کند.

پنجاه و یکمین اجلاس کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز جمعه 17 بهمن تا 19 بهمن ماه (6 تا هشت فوریه) در مونیخ در حال برگزاری است.
اخبار سیاست خارجی - فارس


ویدیو مرتبط :
معنای همزمانی مذاکره ظریف و کری با وقایع حج!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف: مذاکره محرمانه‌ای با جان کری نداشته‌ام/ سخنان کری اشتباه ترجمه شده است



مذاکره ظریف و جان کری

ظریف: مذاکره محرمانه‌ای با جان کری نداشته‌ام/ سخنان کری اشتباه ترجمه شده است

وزیر خارجه ایران تاکید کرد که هیچ مذاکره محرمانه‌ای با وزیر خارجه آمریکا نداشته است.

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اظهارات منتشر شده از جان کری، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر این که مذاکرات محرمانه‌ای با ظریف دارد که نمی‌خواهد جزییاتش را منتشر کند، تصریح کرد: هیچ مذاکره محرمانه‌ای بین ما وجود نداشته است. یک جلسه در نیویورک داشته‌ایم و پس از آن نه تماس تلفنی بوده و نه مذاکره دیگری.

او با انتقاد از ترجمه اشتباه سخنان وزیر خارجه آمریکا افزود: متن سخنان جان کری را در مالزی دیده‌ام که در آن وی اشاره‌ای به مذاکرات محرمانه نمی‌کند.

سایت ایران هسته‌ای امروز نوشت: وزیر خارجه آمریکا گفت که هم اکنون در حال مذاکرات محرمانه با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران است. /ایسنا