اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین جت پک دنیا +عکس



 اولین جت پک دنیا +عکس

انسان ها از سالیان سال پیش به دنبال راهی برای پرواز در آسمان بوده اند تا اینکه بالاخره با ابداعات برادران رایت توانستند هواپیما را ساخته و وارد آسمان شوند اما هواپیما هم نتوانست انسان ها را راضی کند و آن ها به سراغ جت پک رفتند.

در سال های اخیر اطلاعات زیادی در مورد جت پک ها منتشر شده است و احتمالا با این وسیله های پرواز تک نفره آشنا هستید. جت پک ها با موتورهای جت و با سوخت های فسیلی کار می کنند و قادر هستند به صورت عمودی پرواز کرده یا فرود آیند.

شاید علم این وسیله های جالب این روزها بسیار پیشرفت کرده باشد اما نیاز است تا با ریشه و نمونه های اولیه آن ها نیز آشنا باشید. تاریخچه این وسیله های نقلیه مربوط به سال های جدید نیست و ریشه در 60 سال پیش دارد.

 

اولین جت پک دنیا

 

اولین جت پک میان سال های 1950 تا 1960 ساخته شد و محققان توانست نخستین آزمایشات پرواز را نیز با آن انجام دهند. البته این طرح در مراحل ابتدایی باقی ماند و به علت هزینه زیاد به تولید انبوه نرسید.

این جت پک آزمایشی می توانست تا ارتفاع 10 متر از زمین جدا شده و قادر بود تا 21 ثانیه نیز قبل از تمام شدن سوختش در هوا باقی بماند که این اعداد بسیار پایین بوده و توجیه اقتصادی و علمی نداشتند.

این جت پک در اولین پرواز خود با سرعت 10 کیلومتر برساعت حرکت کرده و توانست مسیری 33 متری را بپیماید. هزینه تولید این جت پک که با نام Bell Rocket Belt شناخته می شود 150 هزار دلار بود.
منبع:yjc.ir

 


ویدیو مرتبط :
ساخت اولین جت پک واقعی دنیا که هر کسی می تواند سوارش شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین خودروی دنیا که به "هواپیمای جت" تبدیل می‌شود + عکس



اخبار علمی - اولین خودروی دنیا که به "هواپیمای جت" تبدیل می‌شود + عکس

دانشمندان از تلفیق خودروی سواری و هواپیمای جت یک ماشین دو کاره تولید کرده‌اند که می‌توان با آن هم در جاده رانندگی کرد و هم در آسمان به پرواز درآمد.

دانشمندان سرانجام موفق به ساخت اولین خودروی نقلیه‌ی عادی که توان پرواز دارد شده‌اند.

 

اخبار,اخبار علمی,تبدیل خودرو به هواپیمای جت

 

گفتنی است این خودروی سواری که قابلیت تبدیل هواپیمای جت را دارد، پروژه‌ای 279 هزار دلاری برای سازندگان خود بوده است.

 

اخبار,اخبار علمی,تبدیل خودرو به هواپیمای جت

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند شرکت سازنده این خودرو به نام "Terrafugia" تصمیم دارد که در سال 2015 نمونه‌های ساخته شده این خودرو را وارد بازار فروش جهانی نمایند.

 

اخبار,اخبار علمی,تبدیل خودرو به هواپیمای جت

 

این خودرو هنوز مراحل تست آزمایشی خود را سپری می‌کند و کاربران باید "گواهینامه خلبانی" داشته باشد.

 

اخبار,اخبار علمی,تبدیل خودرو به هواپیمای جت

 

این خودرو در حالت حرکت در جاده با سرعت 70 مایل در ساعت و در حین پرواز به سرعتی معادل 115 مایل در ساعت دست پیدا می‌کند.

 

اخبار,اخبار علمی,تبدیل خودرو به هواپیمای جت

 
از جمله تجهیزات منحصر به فرد این خودروی جت مانند، وجود دو کیسه هوا برای مسافر و همینطور یک چتر نجات کامل در هنگام فرود اضطراری است. این ماشین دارای 2 صندلی چهار چرخ و امکان هدایت همان یک خودروی عادی را دارد و در آن از "بنزین بدون سرب" به عنوان سوخت استفاده می‌شود.

 

اخبار,اخبار علمی,تبدیل خودرو به هواپیمای جت

 
برخی از چالش‌های پیش روی بهره برداری از این وسیله، تامین قطعات و لوازم اولیه برای ساخت، تولید و باند و جاده مناسب و همینطور مهارت داشتن راننده در خلبانی است. با این وسیله در آینده از حجم ترافیک خود رو‌ها در جاده‌ها کاسته خواهد شد.

 

اخبار,اخبار علمی,تبدیل خودرو به هواپیمای جت

 

اخبار,اخبار علمی,تبدیل خودرو به هواپیمای جت

 

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران