اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین توافق نفتی ایران پس از مذاکرات ژنو



اولین توافق نفتی ایران پس از مذاکرات ژنو,صادرات خدمات نفت ایران به اندونزی


ایران به اندونزی خدمات نفت صادر می‌کند/اولین توافق نفتی ایران پس از مذاکرات ژنو

پس از توافق هسته ای ژنو، ایران با اندونزی به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت و احیای حدود یکهزار چاه‌ نفتی مرده و قدیمی این کشور آسیایی به توافق‌های اولیه دست یافت.

به گزارش مهر، با گذشت بیش از 24 ساعت از توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 در ژنو، اولین توافق نفتی ایران با اندونزی به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت حاصل شد.

از این رو در نشست مشترکی بین مرزوق علی رئیس پارلمان اندونزی و حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت دو طرف به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی صنایع نفت و چاه‌های نفتی به توافق های اولیه دست یافتند.

در این نشست مشترک مرزوق علی رئیس پارلمان اندونزی خواستار مشارکت، همكاری مشترک و ایفای نقش پژوهشگاه صنعت نفت ایران برای احیا چاه‌های مرده و برگرداندن آنها به چرخه نفت تولید شده است.

این مقام اندونزیایی با اشاره به وجود بیش از یكهزار چاه مرده در این كشور آسیایی و فقدان فناوری مناسب برای بهره برداری از این چاه های نفتی، تصریح کرد: خواستار همكاری و ایفای نقش پژوهشگاه صنعت نفت در دستیابی به این فنآوری برای برگرداندن این چاه‌های نفت به چرخه تولید شد.

حمیدرضا كاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ایران هم با استقبال از این پیشنهاد نفتی اندونزی، اظهار داشت: پژوهشگاه صنعت نفت برای احیای چاه های قدیمی نفت اندونزی آمادگی دارد و با توجه به تجربیات این پژوهشگاه در بخش بالادستی صنایع نفت و گاز امکان اجرای این طرح وجود دارد.

این مقام مسئول همچنین با ارائه پیشنهادی به رئیس پارلمان اندونزی تاسیس مركز تحقیقاتی، آموزشی و آزمایشگاهی نفتی در اندونزی شد و افزود: با توجه تجربیات پژوهشگاه صنعت نفت در عرصه انتقال فناوری، توسعه فناوری‌های نوین و همكاری‌های بین‌المللی، آمادگی برای انتقال تجربیات در زمینه شناسایی و اكتشاف منابع نفتی وجود دارد.

ایران و اندونزی پیش از این به منظور خرید محوله‌های گازمایع (ال.ان.جی) هم مذاکراتی با ایران انجام داده بودند که به دلیل تاخیر و سپس تعلیق ساخت تنها کارخانه تولید ال.ان.جی ایران، این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسید.
/مهر


ویدیو مرتبط :
اعلام توافق ایران و ۱+۵ در پایان مذاکرات ژنو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توافق ایران و 1+5 برای برگزاری دور بعدی مذاکرات در ژنو



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

توافق ایران و 1+5 برای برگزاری دور بعدی مذاکرات در ژنو

خبرنگاران غربی به نقل از دیپلمات های حاضر در مذاکرات بغداد از توافق ایران و گروه 1+5 برای دیدار در ژنو خبر دادند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بغداد، خبرنگاران غربی به نقل از دیپلمات های غربی حاضر در مذاکرات اعلام کردند که ایران و  گروه 1+5 توافق کرده اند سه هفته دیگر در ژنو مذاکراتی را در ارتباط با پرونده هسته ای ایران داشته باشند.

این مذاکرات برای نهایی کردن فرایند اعتماد سازی میان دو کشور برنامه ریزی شده است.

مذاکرات ایران ومجموعه 1+5 از روز چهارشنبه، دیروز در بغداد آغاز شد و طی آن ایران یک بسته پیشنهادی مشتمل بر5 بند به عنوان محور مذاکرات به مجموعه 1+5 ارائه کرد./مهر