اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین بازی رایانه ای دنیا (+تصویر)



 

 

 

 

بازی,بازی رایانه,اولین بازی

 

 

 

 

 

بازی "دانکی" یکی از بازی های کمتر شناخته شده ی بیل گیتس است اما در حقیقت اولین بازی کامپیوترهای شخصی است.

 

 

 

به گزارش «روزگار نو» این بازی رانندگی توسط گیتس در ساعت 4 صبح نوشته شد. ابن بازی بر روی ورژن اولیه ی سیستم عامل داس به صورت رایگان داده می شد.

 

 

 

هم اکنون، این بازی یکی از اپلیکیشن های "ایفون" شده است و قیمت آن تنها 0.99 دلار است.

 

 

 

این بازی در مقایسه با بازی های 3 بعدی کنونی که توسط شرکت ها بزرگ ساخته می شود، بسیار ساده است.

 

 

 

بازی "دانکی" از زرولوشن بسیار پایینی برخوردار است و جاده ای دو بعدی را نشان می شود که شما باید از برخورد با دانکی ها اجتناب کنید. حتی در ان زمان هم، این بازی بسیار ساده انگاشته می شد.

 

 

 

بیل گیتس در مورد این بازی در سال 2001 گفت: من بودم و نیل تامپسون . ساعت 4 صبح بود و یک نمونه ی کامپیتوتر ای بی ام. در ان زمان این بازی خیلی مهیج بود.

 

 

 

این در حالی است که رقبای بیل گیتس در اپل، آن را شرم اور و ضعیف خواندند.

 

 

 

در اصل IBM با این بازی به دنبال به رخ کشیدن زبان برنامه نوسی در دستگاه های خود بود./


ویدیو مرتبط :
اولین دوره بازی های رایانه ای کلاچای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«گرشاسپ نامه» اولین بازی رایانه ای فاخر ایرانی



 

«گرشاسپ نامه» اولین بازی رایانه ای فاخر ایرانی

 

بازی رایانه ای گرشاسپ بازآفرینی اسطوره ای از پهلوانان ایران باستان و برداشتی از منظومه حماسی «گرشاسپ نامه» نوشته «حکیم اسدی طوسی» است.

مراسم رونمایی از اولین بازی رایانه ای فاخر ایرانی بازی «گرشاسپ» به همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور سینمایی و جمعی از مدیران فرهنگی و دست اندرکاران صنعت بازی های رایانه ای کشور برگزار خواهد شد.

به نقل معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در این مراسم که ۱۸ آبان ماه جاری راس ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد، بازی رایانه ای گرشاسپ معرفی و از تولید کنندگان این بازی رایانه ای فاخر تجلیل به عمل خواهد آمد.

بازی رایانه ای گرشاسپ بازآفرینی اسطوره ای از پهلوانان ایران باستان و برداشتی از منظومه حماسی «گرشاسپ نامه» نوشته «حکیم اسدی طوسی» است.

تولید بازی رایانه ای «گرشاسپ» نزدیک به ۳ سال به طول انجامید. این بازی با سرمایه گذاری مشترک بنیاد ملی بازی های رایانه ای و استودیو بازی سازی «فن افزار شریف» تولید شده است.

گرشاسپ گرافیک جذاب و زیبایی دارد و تاکنون در سه نمایشگاه بین المللی از جمله (GamesCom ۲۰۱۰) آلمان مورد استقبال دست اندرکاران تولید بازی های رایانه ای دنیا قرار گرفته است.

این بازی رایانه ای در ۴ مرحله : دهکده ، جنگل، کوهستان ، دژ هیتاسپ و با ۱۶شخصیت از پهلوانان و دیوان و به شکل سوم شخص و با دوربین سینما تیک تولید شده است.

لازم به یادآوری است بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پیش از این نیز بازی های شمشیر نادر ، عصر پهلوانان و رویین تنی را از متون کهن و تاریخ کشور عزیزمان روانه بازار کرده است.... / خبرگزارى ایلنا