اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین ایرانی در مسابقات جهانی اسنوکر


حسین وفایی دارنده چندین دوره مقام قهرمانی بین المللی عازم بازی های جهانی اسنوکر به میزبانی شهر کالی کشور کلمبیا شد.

خبرگزاری مهر: حسین وفایی دارنده چندین دوره مقام قهرمانی بین المللی عازم بازی های جهانی اسنوکر به میزبانی شهر کالی کشور کلمبیا شد.

 این رویداد بزرگ جهانی از 25 جولای 2013 تا 4 آگوست 2013 در شهر کالی – کلمبیا برگزار خواهد شد و اسنوکر به عنوان یکی از رشته های اصلی آن با دادن شانس به 16 بازیکن در یک رویداد حذفی مستقیم برای کسب مدال طلای رقابت های بازیهای جهانی در رشته اسنوکر برگزار خواهد شد.

اسامی 16 بازیکن دعوت شده به این مسابقات به قرار زیر است:

دچاوات پومجائنگ (تایلند)، حسین وفایی ایوری (ایران)، نایجل باند(انگلیس)، جو پری (انگلیس)، پانکاج ادوانی (هند)، آدیتیا مهتا (هند)، لیانگ ونبو (چین)، ایگور فیگویردو(برزیل)، صالح محمد (افغانستان)، نوپون سائنگهام (تایلند)، الکس برگ(مالت)، لیو هائوتیان (چین)، مانوئل فرانچسکو(آفریقای جنوبی)، برندان ادونوگ (ایرلند)، آجیا پراباکار(آمریکا)،عمر الکجاه(سوریه).

بازیهای جهانی یک رویداد چند ورزشی بین المللی است که در مسابقات المپیک برگزار نمی شود و توسط اتحادیه بین المللی بازیهای جهانی سازماندهی و اداره می شود.  البته این بازیها تحت نظارت مستقیم کمیته بین المللی المپیک است. در این دوره از مسابقات 16 بازیکن حرفه ای و آماتور از 13 کشور در این رقابتهای به رقابت خواهند پرداخت.

حسین وفایی به عنوان تنها نماینده اسنوکر کشورمان امروز  (یکم مرداد ماه) راهی این کشور خواهد شد و اولین دیدار وی روز شنبه مورخ 5 مرداد ماه راس ساعت 16:00 به وقت محلی مقابل هاوو تیان از کشور چین که دارنده مقام قهرمانی اسنوکر زیر 17 سال است، خواهد بود. این مسابقات به صورت تک حذفی برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
حرکات شگفت انگیز پسر ایرانی در مسابقات جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حدادی اولین مدال آور تاریخ ایران در مسابقات جهانی لقب گرفت



 

 حدادی اولین مدال آور تاریخ ایران در مسابقات جهانی لقب گرفت

 

پرتابگر دیسک کشورمان موفق شد در رقابت های قهرمانی جهان نخستین مدال تاریخ دو و میدانی ایران را به نام خود ثبت کند.

در ادامه رقابت های دو و میدانی قهرمانی جهان در کره جنوبی امروز مسابقات فینال پرتاب دیسک برگزار شد که طی آن احسان حدادی از کشورمان با ثبت رکورد ۶۶ متر و ۸ سانتیمتر به مقام سوم دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

حدادی در تلاش اول خود دیسک را ۶۵ متر و ۲۹ سانتیمتر پرتاب کرد، در بار دوم ۶۴ متر و ۷ سانتیمتر پرتاب کرد، در تلاش های سوم و چهارم خود ناموفق بود و خطا نمود، در بار پنجم موفق به ثبت رکورد ۶۵ متر و ۵۰ سانتیمتر شد و در دفعه ششم نیز رکورد ۶۶ متر و ۸ سانتیمتر را از خود بر جا گذاشت.

در این رقابت "روبرت هارتینگ" از آلمان با رکورد ۶۸ متر و ۹۷ سانتیمتر قهرمان شد، "گرد وکانتر" از استونی با ۶۶ متر و ۹۵ سانتیمتر دوم شد و حدادی نیز در مکان سوم قرار گرفت.

گفتنی است این نخستین مدال تاریخ دو و میدانی ایران در رقابت های قهرمان جهان بود که توسط احسان حدادی بدست آمد..... / شبکه خبری برنا