اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین اقدام مهم روحانی پس از آغاز به کارش چه خواهد بود؟



حسن روحانی

اولین اقدام مهم روحانی پس از آغاز به کارش چه خواهد بود؟

حسن روحانی به چهره های اقتصادی خود از جمله نوبخت دستور داده تا برنامه مدونی طراحی کرده تا در نخستین روزهای ریاست جمهوری اش، بتواند بدون فوت وقت، نخستین وعده ی خود را اجرایی کند.

احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی نخستین اقدام حسن روحانی پس از تشکیل کابینه است.

حسن روحانی به چهره های اقتصادی خود از جمله نوبخت دستور داده تا برنامه مدونی برای بازگشت سازمان مدیریت طراحی کرده تا در نخستین روزهای ریاست جمهوری اش، بتواند بدون فوت وقت، نخستین وعده ی خود را اجرایی کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی از کلیدی‌ترین وزارت‌خانه‌های اقتصادی در دولت ایران است که گفته می‌شود احتمالا به «محمدعلی نجفی» یا «روغنی ‌زنجانی‌ها» روسای اسبق سازمان مدیریت و برنامه ریزی سپرده خواهد شد.

قابل ذکر است، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از ادغام دو سازمان به عناوین، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه مطابق مصوبه شماره 450/14 مورخ 16/12/1378 شورای عالی اداری تأسیس و در ۱۸ تیر ۱۳۸۶، پس از ۶۰ سال به‌دست رییس جمهور  «محمود احمدی‌نژاد» منحل و وظایف آن به دو معاونت رییس جمهور تحت عناوین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی منتقل گردید.

بسیاری از مخالفان این انحلال استدلال می‌کند که دولت نمی‌تواند سازمانی که به‌دست مجلس تصویب شده را منحل کند. موافقان نیز مدعی هستند این انحلال نیست بلکه یک ادغام است./انتخاب

 

 


ویدیو مرتبط :
توپخانه سپاه کارش را از کجا آغاز کرد ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز اولین جلسه دولت یازدهم با حضور روحانی


اولین جلسه هیات دولت یازدهم با حضور رئیس جمهور، وزیران و سرپرستان 18 وزارتخانه، معاونان رئیس جمهور و برخی مقامات نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.

خبرگزاری مهر: اولین جلسه هیات دولت یازدهم با حضور رئیس جمهور، وزیران و سرپرستان 18 وزارتخانه، معاونان رئیس جمهور و برخی مقامات نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.

 اولین جلسه هیات دولت یازدهم امروز یکشنبه سه روز پس از دادن رای اعتماد مجلس 15 وزیر پیشنهادی حسن روحانی برگزار شد، ضمن اینکه باتوجه به عدم رای اعتماد به وزیران پیشنهادی وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم و ورزش و جوانان، سرپرستان معرفی شده برای این وزراتخانه ها در کنار معاونان رئیس جمهور در این جلسه حضور یافته اند.

رئیس جمهور در جلسه قبلی هیات دولت با وزیران و معاونان دولت دهم خداحافظی کرد و ضمن آرزوی توفیق و موفقیت برای آنها تاکید کرد که دولت تدبیر و امید از تجربیات همه مسئولان سابق استفاده خواهد کرد.

وزیران دولت یازدهم قرار است تا ساعتی دیگر و در پایان جلسه هیات دولت به سئوالات خبرنگاران پاسخ دهند.