اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین اظهار نظر رسمی نجفی در پست جدید



اخبار,اخبار سیاسی , بورسیه های غیرقانونی

 

اخبار سیاسی - محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم خبر داد:
تشکیل کمیته ای برای بررسی بورسیه های غیرقانونی اعطا شده به برخی از افراد در دولت احمدی نژاد

این وزارتخانه براساس قانون دارای اختیاراتی است که مطابق با آن در برخورد با بورسیه های غیر قانونی عمل خواهد کرد.

سرپرست وزارت علوم از تشکیل کمیته ای برای بررسی بورسیه های غیرقانونی اعطا شده به برخی از افراد در دولت گذشته خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، محمد علی نجفیˈعصر شنبه با اعلام این خبر گفت: براساس قانون وضعیت بورسیه های غیرقانونی را پیگیری خواهیم کرد.

وی که با ایرنا گفتگو می کرد، در پاسخ به این سوال که آیا در این کمیته از نظر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری بورسیه های غیر قانونی استفاده خواهد شد یانه، گفت: وزارت علوم کار خود را می کند و ما از نظرات ارگانهای نظارتی دیگر نیز حتما استفاده خواهیم کرد.

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد:این وزارتخانه براساس قانون دارای اختیاراتی است که مطابق با آن در برخورد با بورسیه های غیر قانونی عمل خواهد کرد.

نجفی در پاسخ به این سوال که آیا سیاست های وزارت علوم نسبت به دوره گذشته تغییری خواهد داشت یا نه ؟ تصریح کرد: همانگونه که رییس جمهوری نیز گفتند دولت تغییر نکرده و وزارت علوم نیز در چارچوب سیاست ها و برنامه های کلی دولت عمل خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد:که سیاست ها و برنامه های گذشته وزارت علوم را دنبال خواهد کرد.

سرپرست وزارت علوم درعین حال گفت: به هر حال از نظر اجرایی ممکن است سلیقه های مختلفی وجود داشته باشد و اولویت ها در برخی از موارد جابجا شود. اما از نظر سیاست های کلی تغییری در سیاست های وزارت علوم ایجاد نخواهد شد.

رییس جمهوری روزچهارشنبه بیست و نهم مرداد ماه و پس از استیضاح رضا فرجی دانا وزیر سابق علوم ، محمد علی نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب کرد.

اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
چرا قوه قضاییه درباره مرگ قاضی منصوری اظهار نظر رسمی نکرده است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجفی منش: فشار به قطعه سازان برای کاهش قیمت افزایش پیدا کرد/فقط 1+5 درباره قیمت خودرو اظهار نظر نکرد



فشار به قطعه سازان خودرو,کاهش قیمت خودرو

نجفی منش: فشار به قطعه سازان برای کاهش قیمت افزایش پیدا کرد/فقط 1+5 درباره قیمت خودرو اظهار نظر نکرد

محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان که بارها دفعات به شرایط صنعت قطعه‌سازی هشدار داده است، بار دیگر در کمیسیون فضای کسب و کار اتاق تهران وضعیت این صنعت را وخیم و رو به تعطیلی یا تعدیل نیرو خواند.

نجفی‌منش با اشاره به تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت گفت: «بعد از تعیین قیمت فشار به قطعه‌سازان برای کاهش قیمت قطعات افزایش یافته در حالی که این کار باعث زیان‌دهی بیشتر واحدها می‌شود.»

به گزارش خبرآنلاین این عضو کمیسیون فضای کسب و کار، کارآفرینی و مقررات اتاق تهران با اشاره به دخالت‌های مکرر نهادها و سازمان‌ها در امر قیمت‌گذاری خودرو گفت: «ما به مزاح می‌گوییم فقط 1+5 در مورد قیمت خودرو اظهارنظر نکرده است.»

این فعال صنعت قطعه‌سازی در کشور با اعلام این که هم‌اکنون تعرفه واردات خودرو 40 درصد است تاکید کرد که ما هیچ مشکلی با تعرفه نداریم و پیشنهاد کردیم که نرخ سود بانکی را تعدیل کنند و تعرفه را هم بردارند. او افزود: «در حال حاضر چین خودروی تیبا را به قیمت 6 هزار دلار برای تاکسی می‌خرد چون این قیمت خودرو بسیار ارزان است.»/خبرآنلاین