اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین اظهارات رئیس جمهور جدید مصر بعد از بیانیه ارتش/عدلی محمود منصور کیست؟



عدلی محمود منصور,رئیس جمهور جدید مصر

اولین اظهارات رئیس جمهور جدید مصر بعد از بیانیه ارتش

رئیس جمهور جدید مصر در اولین اظهارات خود بعد از قرائت بیانیه ارتش گفت که از خداوند برای انجام کامل این مسئولیت کمک می‌خواهد.

به گزارش فارس به نقل از الیوم السابع، عدلی محمود منصور رئیس جمهور جدید مصر در دوره انتقالی در اولین اظهارات خود بعد از قرائت بیانیه ارتش و تعیین به عنوان رئیس جمهور گفت که هنوز برای ادای سوگند در مقابل مجمع عمومی این دادگاه آماده نیست.

وی گفت که از خداوند می‌خواهد که او را در انجام کامل این مسئولیت یاری کند.

 

از سوی دیگر یک منبع قضایی در این دادگاه گفت که عدلی منصور اعضای مجمع عمومی را برای شرکت در نشست این مجمع در مراسم تحلیف دعوت خواهد کرد و این مراسم فردا برگزار خواهد شد. ترتیبات لازم برای برگزاری این مراسم نیز در سالن بزرگ دادگاه عالی قانون اساسی با هماهنگی با دفتر ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

 

رئیس جمهور جدید موقت مصر کیست؟‌

عدلی محمود منصور رئیس جمهور موقت مصر در دوره انتقالی سمت های زیادی را در شورای کشور و دادگاه قانون اساسی مصر و وزارتخانه های مختف این کشور بر عهده داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، بر اساس بیانیه صادر شده از سوی ارتش مصر، عدلی محمود منصور رئیس دادگاه قانون اساسی مصر در دوره انتقالی به صورت موقت ریاست جمهوری این کشور را در اختیار خواهد گرفت تا انتخابات زودهنگام برگزار شود.

وی متولد 23/12/1945 در قاهره است، لیسانس حقوق را از دانشگاه قاهره در سال 1967 دریافت کرده و نشان دیپلم مطالعات عالی در حقوق را در سال 1969 از دانشکده حقوق دانشگاه قاهره دریافت کرد.

وی همچنین دیپلم مطالعات عالی مدیریت را نیز در سال 1970 از همان دانشگاه با نمره خوب دریافت کرد.

 

منصور فعالیت‌های سیاسی خود را از عضویت در شورای کشور آغاز کرده و به عنوان نماینده گروه ب و بعد نماینده گروه الف این شورا فعالیت کرد، وی بعدها در سمت های مشاورت در گروه های الف و ب و مشاورت ارشد این شورا نیز انتخاب شد تا اینکه در سال 1992 به مقام نایب ریاست این شورا رسید.

 

اواخر همان سال بود که وی نایب رئیس دادگاه عالی قانون اساسی مصر شد.

فعالیت در اداره فتوا و قانونگذاری ریاست جمهوری و استان‌های مصر، کار در اداره فتوا و قانونگذاری در وزارتخانه های تعلیم و تربیت و آموزش عالی از دیگر سوابق کاری رئیس جمهور موقت مصر است.

 

وی در اداره قانونگذاری وزارتخانه های خارجه و دادگستری و اوقاف و بهداشت و امور اجتماعی و امور الازهر و همچنین دفتر فنی رئیس شورای کشور نیز فعالیت کرده است.

عدلی محمود منصور رئیس دادگاه قانون اساسی مصر فردا به عنوان رئیس جمهور موقت دوره انتقالی جدید مصر سوگند یاد می کند./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
اظهارات رئیس​جمهور درباره برنامه هسته​ای ایران در برزیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه ارتش مصر: مرسی برکنار شد/ شادی گسترده در التحریر / مرسی : کودتای نظامی کردند /عدلی منصور رییس‌جمهور موقت شد



بیانیه ارتش مصر,برکناری مرسی

بیانیه ارتش مصر: مرسی برکنار شد / تعلیق قانون اساسی / انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری

وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح با قرائت بیانیه ای از برکناری مرسی خبر داد. او گفت: برنامه آینده مصر به این شرح خواهد بود. 1- تعلیق قانون اساسی 2- معرفی رئیس دادگاه قانون اساسی به عنوان سرپرست ریاست جمهوری برای دوره انتقالی 3- انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام 4- تشکیل کمیته ای برای آشتی ملی 5- تشکیل کابینه ای تکنوکرات برای اداره کشور در دوره انتقالی ادامه دارد ...

فرمانده کل نیروهای مسلح مصر از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه الجزیره و العربیه، عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح با قرائت بیانیه ای از برکناری مرسی خبر داد.

او گفت: برنامه آینده مصر به این شرح خواهد بود:

 

1- تعلیق قانون اساسی

 

2- معرفی رئیس دادگاه قانون اساسی به عنوان سرپرست ریاست جمهوری برای دوره انتقالی.

 

3- انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام

 

4- تشکیل کمیته ای برای آشتی ملی

 

5- تشکیل کابینه ای تکنوکرات برای اداره کشور در دوره انتقالی

 

وزیر دفاع مصر تاکید کرد: ارتش با هر گونه اقدامی خارج از چارچوب قانون مقابله خواهد کرد. هیچ گروه سیاسی از روند انتقالی قدرت، حذف و دور نخواهد شد.
وزیر دفاع مصر در حالی این بیانیه را قرائت می کرد که شیخ الازهر ، رهبر مسیحیان و جمعی از فرماندهان ارتش حضور داشتند.


- بعد از وزیر دفاع، شیخ الازهر به عنوان عالی ترین مقام دینی اسلامی و رهبر مسیحیان در مصر نیز سخنرانی کردند و از انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام اعلام حمایت کردند.


- محمد البرادعی نیز بلافاصله در سخنرانی بعدی نیز گفت: در نقشه راه آینده قانون اساسی اصلاح خواهد شد و کمیته ای برای آشتی ملی تاسیس خواهد شد.


- به دنبال اعلام رسمی برکناری مرسی از ریاست جمهوری، مخالفان وی در میدان التحریر و در مقابل کاخ ریاست جمهوری به جشن و شادی می پردازند. آسمان قاهره نیز شاهد آتش بازی است.


- حامیان مرسی در تجمع خود مقابل دانشگاه قاهره ، شوکه شده اند و تصاویر تلویزیونی از آنها نشان می دهد که در جای خود ایستاده اند و یکدیگر را نگاه می کنند.


- پخش شبکه تلویزیونی اخوان المسلمین مصر با نام "مصر 25" قطع شد.


- بالگردهای ارتش در میان معترضین در میدان التحریر ، پرچم های مصر پخش می کنند.


- محمد مرسی در صفحه فیس بوک خود نوشت: اقدامات ارتش، یک کودتای نظامی تمام عیار بود.
مرسی اضافه کرد: از شهروندان غیرنظامی و نظامی می خواهم به قانون اساسی پایبند باشند و  از پذیرش کودتا خودداری کنند.

 

-------
- هزاران نفر در شهر سوئز و دهها هزار نفر در شهر اسکندریه مصر در شادی عزل مرسی به خیابان آمده و شادی می کنند.


- عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات در تویتر نوشت: مبارک باشد بر مصر


- حزب سلفی های مصر به نام حزب نور با صدور بیانیه ای ، عزل مرسی و نقشه راه آینده مصر را پذیرفت.

 

رئیس دادگاه قانون اساسی روز جمعه در مقابل قضات این دادگاه، به عنوان رئیس جمهور موقت سوگند یاد خواهد کرد.


- از خروج محمد البدیع رهبر ارشد اخوان المسلمین از مصر در گذرگاه مرزی با لیبی جلوگیری شد.


- "عدلی منصور" رئیس دادگاه قانون اساسی از جمعه به عنوان رئیس جمهور موقت کار خود را آغاز خواهد کرد.


- مردم شادمان، اعضای پلیس و ارتش را بردوش خود بالا برده اند و به نشانه تشکر از آنها، به شادی و پایکوبی می پردازند.


- حامیان مرسی در تجمع خود در حال شعار دادن هستند گرچه اکثریت مات ومبهوت به یکدیگر نگاه می کنند و شعارها را تکرار نمی کنند. بخشی از آنها شعار می دادند : "السیسی باطل" ( حکم السیسی وزیر دفاع باطل است ) و "الاسلام قادم" (اسلام خواهد آمد) "ومش هنمشی (نمی رویم)

 
- شبکه های تلویزیونی با انتشار فیلمی اعلام کرد هنوز رئیس جمهور مشروع و قانونی مصر است. این فیلم توسط گوشی موبایل فیلمبرداری شده است و اعلام شده که بعد از انتقال مرسی به پادگان گارد ریاست جمهوری ، این فیلم را ضبط کرده است.


- ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی با صدور پیامی خطاب به عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر، انتصاب او را به این سمت تبریک گفت و اقدام وزیر دفاع مصر را ستود.

عصرایران