اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین اظهارات خلبان اردنی اسیر داعش


برخی پایگاه‌های اینترنتی مصاحبه خلبان اردنی که اخیراً توسط داعش در شهر الرقه سوریه به اسارت گرفته شد با مجله «دابق» که این گروه آن را چاپ می‌کند، منتشر کردند.

خبرگزاری ایسنا: برخی پایگاه‌های اینترنتی مصاحبه خلبان اردنی که اخیراً توسط داعش در شهر الرقه سوریه به اسارت گرفته شد با مجله «دابق» که این گروه آن را چاپ می‌کند، منتشر کردند.

سایت اینترنتی النشره نوشت: در برخی صفحات پایگاه اجتماعی توییتر مصاحبه‌ای از معاذ الکساسبه، خلبان اردنی که توسط داعش به اسارت گرفته شده بود با مجله «دابق» که چاپ گروه داعش است، منتشر شد که الکساسبه در این مصاحبه گفته است، او خلبان با درجه ستوان یکم و فارغ‌التحصیل دانشکده هوایی ملک حسین در سال 2009 است و از سال 2012 به عنوان خلبان در پایگاه هوایی موفق‌السلطی فعالیت داشته است.

الکساسبه گفت، جنگنده‌های ائتلاف اقدام به پاکسازی منطقه از هرگونه سلاح ضدجنگنده می‌کردند و در زمان سقوط هواپیمایش جنگنده اف 15 عربستانی، اف 16 اماراتی و اف 16 مراکشی نیز در حال انجام ماموریت با وی بودند.

الکساسبه افزود: ما به حریم هوایی الرقه وارد شدیم و در آن زمان موشکی حرارتی به جنگنده من اصابت کرد.

وی خاطرنشان کرد: جنگنده‌های اردنی از اردن بلند می‌شوند اما جنگنده‌های کشورهای حوزه خلیج فارس از عربستان، کویت، بحرین و ترکیه و جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی نیز از پایگاه امیر حسن در اردن و پایگاه موفق السلطی و برخی از ترکیه بلند می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر 200 آمریکایی در پایگاه السلطی هستند که 16 تن از آنها خلبان می‌باشند و یک خلبان آمریکایی پس از از بین رفتن جنگنده‌اش در زمان بلندشدن به دلیل مه انبوه کشته شده است.

الکساسبه درخصوص اینکه گروه داعش با وی چه خواهند کرد، گفت: داعش مرا خواهد کشت.

جنگنده اردنی چهارشنبه گذشته در نزدیکی شهر الرقه سوریه سقوط کرد و گروه داعش مدعی شد که با موشک حرارتی این جنگنده را مورد هدف قرار داده است.

اما برخی منابع اعلام کردند که نقص فنی موجب سرنگونی این جنگنده شده است.


ویدیو مرتبط :
جنایات داعش - پرواز ابدی خلبان اردنی اسیر شده توسط داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار تصاویر خلبان اردنی اسیر داعش




 اخباربین  الملل -  انتشار تصاویر خلبان اردنی اسیر داعش

رسانه‌های وابسته به گروه تروریستی داعش، ظهر روز چهارشنبه تصاویری را منتشر کردند که طبق ادعای آنها مربوط به معاذ الکساسبه خلبان اردنی است که هواپیمای وی بر فراز شهر رقه مرکز حکومت داعش در سوریه هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

اخبار,اخباربین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخباربین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخباربین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

 اخبا بین الملل  - تابناک