اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین اظهارات اوباما پس از ضربه «مک‌ کانل»


رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید بعد از اعلام قطعی پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر تأکید کرد، مردم آمریکا در این انتخابات پیامی روشن فرستاه‌اند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید بعد از اعلام قطعی پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای اخیر تأکید کرد، مردم آمریکا در این انتخابات پیامی روشن فرستاه‌اند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: من از اظهارات مک‌کانل در خصوص چشم‌انداز همکاری با همدیگر برای خدمت به مردم آمریکا استقبال می‌کنم.

وی گفت: من روز جمعه در انتظار میزبانی سران جمهوری‌خواه و دموکرات در کاخ سفید هستم تا راه جدید پیش رو برای آینده را مشخص کنیم.

اوباما افزود: شکی نیست که جمهوری‌خواهان شب خوبی داشتند و شایسته تقدیر برای فعالیت انتخاباتی خوب هستند. فراتر از آن، من مساله تفسیر رأی‌گیری دیروز را نیز به خود شما واگذار می‌کنم ولی چیزی که به من باز می‌گردد این است که مردم آمریکا پیامی فرستاده‌اند؛ پیامی که در چندین انتخابات تاکنون داده‌اند.

 آنان از منتخبان خود انتظار دارند تا جایی که می‌توانند، برایشان کار کنند، از ما می خواهند که برای خواسته‌های آنان تلاش کنیم نه خواسته‌های خود و از ما می‌خواهند که وظیفه خود را به جا آوریم. همه ما در هر دو حزب مسئولیت داریم که این خواسته‌ها را به جای آوریم.

باراک اوباما بعد از شکست سنگین حزبش در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا گفت: با بوئینر صحبت کردم و به مک‌کانل که رهبر اکثریت سنای آمریکا خواهد شد، تبریک گفتم. من به هر دوی آنان نیز گفتم که به دنبال همکاری تا زمان پایان کار کنگره فعلی هستم تا در دو سال آینده با همدیگر برای پیشبرد صنایع آمریکا همکاری کنیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا گفت، همکاری با کنگره را به منظور دریافت مجوز جدید برای استفاده از نیروی نظامی علیه شبه‌نظامیان داعش در عراق و سوریه آغاز خواهد کرد.

وی اعلام کرد، هنوز بسیار زود است از پیروزی در جنگ علیه داعش صحبت کنیم.

حزب جمهوری‌خواه آمریکا در رقابت برای کرسی‌های مجلس سنا توانست در ایالت‌های آرکانزاس، کلرادو، آیوا، مونتانا، کارولینای شمالی، داکوتای جنوبی و ویرجینای غربی به پیروزی برسد و کنترل مجلس سنا را از دموکرات‌ها خارج کند. این برای اولین بار از سال 2006 به این سو است که جمهوری‌خواهان کنترل مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را به دست می‌گیرند.

میچ مک‌دانل، سناتور جمهوری‌خواه به جای هری رید دموکرات، از این پس رهبری سنا را به عهده خواهد داشت. مک‌دانل توانست رقیب دموکرات خود را شکست دهد و پس از اعلام پیروزی‌اش گفت: مردم دیگر به این دولت، اعتماد ندارند.

حزب جمهوری‌خواه آمریکا همچنین در انتخابات مجلس نمایندگان نیز توانست به پیروزی‌هایی دست یابد و موقعیت خود را بیش از پیش تحکیم کند. در انتخابات فرمانداری‌ها نیز جمهوریخواهان موفق ظاهر شدند.


ویدیو مرتبط :
تازه ترین اظهارات اوباما در باره مذاکرات هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین ضربه به اوباما با پیروزی مک کانل



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار بین الملل - نخستین ضربه به اوباما با پیروزی مک کانل

میچ مک کانل، با پیروزی در رقابت دشوار مایه خوشحالی جمهوریخواهانی شد که امیدوارند این سناتور ایالت کنتاکی بتواند ریاست سنای جدید تحت کنترل آنها را به دست گیرد.

به گزارش رویترز از واشنگتن، پیروزی مک کانل نخستین ضربه قوی بود که جمهوریخواهان به جناح رقیب دمکرات در انتخابات میاندوره ای وارد کردند.

کنترل جمهوریخواهان بر سنا می تواند موازنه قدرت را تا حدی از دست باراک اوباما خارج کرده و دو سال آخر ریاست جمهوریش را پیچیده و بغرنج سازد.

یک علامت بالقوه خوب دیگر برای جمهوریخواهان ، پیروزی «شلی مور کاپیتو» نامزد جمهوریخواهان برای رقابت بر سر کرسی سنا در ایالت ویرجینیای غربی بر «ناتالی تنانت» رقیب دمکراتش بود. وی نخستین جمهوریخواهی است که از سال 1956 به بعد از این ایالت به سنا راه یافته است.

مک کانل و کاپیتو یک متحد نزدیک جان بوینر رئیس مجلس نمایندگان اعضای شاخه میانه روی حزب جمهوریخواه محسوب می شوند و پیروزی آنها می تواند شبی به یاد ماندنی را برای میانه روهایی ثبت کند که طی سالهای اخیر به طور متناوب با جناح محافظه کار حزب درگیری داشتند.

هرچند که در نظر سنجی های اخیر پیش بینی می شد که مک کانل در رقابت شدید با «الیسون لاندرگان» بقا خواهد یافت ولی پیشتر طی سال جاری این پیروزی وی بهیچوجه قطعی نبود.

 

اخبار بین الملل - ایرنا