اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین اطلاعیه رسمی سپاه چه بود؟


پاسداران انقلاب اسلامی از تحویل اسلحه و مهمات و مواد منفجره خودرو و بی‌سیم به فرماندهان پادگان‌ها خودداری نمایند، مگر در مواردی كه نماینده ستاد مركزی "پاسا " حضور داشته باشد.

با پیروزی شكوهمندانه انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی و سرنگونی رژیم ستم‌شاهی در ایران در 22بهمن 1357 هجری خورشیدی و با حركت خودجوش فرزندان ایران اسلامی در جای جای كشور كه از لحظه‌ها و روزهای نخست این پیروزی بزرگ آغاز شد و نیز به دنبال شروع كار بررسی و اقدام شورای انقلاب و اعلام مقام‌های كشور برای تشكیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این اطلاعیه در دوم اسفند ماه 1357 به عنوان اولین اطلاعیه سپاه در رسانه‌های كشور منتشر شد:



بسم‌الله الرحمن الرحیم
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی "پاسا " اولین اطلاعیه خود را در مقابل تحویل اسلحه به فرماندهان پادگان‌ها منتشر كرد.
بدین وسیله به كلیه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در مساجد، اماكن دولتی، پادگان‌ها، كاخ‌ها و مراكز حساس اعلام می‌شود:
پاسداران انقلاب اسلامی از تحویل اسلحه، مهمات، مواد منفجره، خودرو و بی‌سیم به فرماندهان پادگان‌ها خودداری نمایند، مگر در مواردی كه نماینده ستاد مركزی "پاسا " حضور داشته باشد.

مسئولان مساجد و سایر اماكن عمومی كه در دست پاسداران انقلاب می‌باشد موظفند ضمن صورت‌برداری از كلیه تجهیزات نظامی و غیرنظامی، نسبت به نگهداری آنها كوشا بوده و از این تاریخ برابر دستور ستاد مركزی عمل نمایند.

تحویل اماكن و تاسیسات به شخصی كه به عنوان فرمانده یا رئیس پادگان از طریق ستاد ارتش معرفی می‌شود لازم‌الاجرا می‌باشد مگر دفاتر ضداطلاعات، خدمات مخصوص و روابط عمومی كه توسط پاسداران انقلاب باید مهر و موم و قفل گردد و برای حفاظت به فرمانده پادگان سپرده شود.

اماكن و تاسیسات ساواك و شهربانی و كاخ‌های جوانان، كماكان در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی "پاسا " می‌باشد.
ستاد مركزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی "پاسا "



منبع: جهان نیوز



ویدیو مرتبط :
‫اولین موشکهای میانبرد سپاه عملیاتی شد/سیلی سخت سپاه به تروریستهای عربستان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعیه سپاه پاسداران درباره درگیری مقابل منزل کروبی



 


اطلاعیه سپاه پاسداران درباره درگیری مقابل منزل کروبی

اطلاعیه سپاه پاسداران درباره درگیری مقابل منزل کروبی: تجمع کنندگان از ما نبودند سپاه پاسداران حاشیه‌سازی برخیعناصر خودسر را در تجمع در برابر منزل كروبی كه منجر به تیراندازی از سمت منزل وی و زخمی شدن چند تن گردید حادثه‌ای ساخته و پرداخته عناصر بی‌تدبیر و خودسر دانسته و به شدت محكوم می‌نماید.

سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای و ضمن محكوم كردن تجمع در مقابل منزل كروبی تاكید كرد: حاشیه‌سازی برخی عناصر خودسر در تجمع در برابر منزل كروبی كه منجر به تیراندازی از سمت منزل وی و زخمی شدن چند تن گردید حادثه‌ای ساخته و پرداخته عناصر بی‌تدبیر و خودسر است.

متن اطلاعیه سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در خصوص حاشیه‌سازی برخی عناصری خودسر در راهپیمایی روز قدس به این شرح است:


به حول و قوه الهی یوم الله شكوهمند و دشمن شكن روز قدس با حضور آگاهانه و كم نظیر امت حزب‌الله در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان بار دیگر هیمنه دروغین استكبار جهانی و صهیونیست بین‌الملل را فرو ریخت و همه فكرها و دل‌ها را متوجه مهمترین مساله جهان اسلام یعنی فلسطین كرد.


سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرك ضمن تبریك این حضور میلیونی و موثر به مقام معظم رهبری و آحاد ملت غیور و شهید پرور ایران اسلامی، حاشیه‌سازی برخی عناصر خودسر را در تجمع در برابر منزل كروبی كه منجر به تیراندازی از سمت منزل وی و زخمی شدن چند تن گردید حادثه‌ای ساخته و پرداخته عناصر بی‌تدبیر و خودسر دانسته و به شدت محكوم می‌نماید.


از آنجا كه فرصت‌طلبان و نفاق داخلی در پی بهره‌برداری از هر حاشیه‌سازی بوده و احتمالاً در مورد این حادثه خودسرانه متوسل به تحلیل‌ها و نظرات پریشان و عاری از حقیقت شده و در پی دستیابی به اهداف پلید خود می‌شوند، لذا فرماندهان، مدیران، كاركنان و بسیجیان غیور و ولایت مدار سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ این گونه حركت‌های حاشیه‌ای عاری از تدبیر را محكوم كرده و اعلام می‌نماید كه در شرایط حاضر همه باید با آگاهی و بصیرت و برای حفظ وحدت از هرگونه ایجاد خوراك فكری برای نفاق داخلی و فتنه گران خودداری نمایند.


سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با دعوت به آحاد مردم مومن اسلامی به هوشیاری و بصیرت مضاعف، مسببان این حاشیه‌سازی را افرادی خودسر و كاملاً بی‌ارتباط با نهاد مقدس بسیج و سپاه دانسته و بر این حقیقت ماندگار پای می‌فشارد كه بهترین و برترین پاسخ و محاكمه فتنه گران، محاكمه طبیعی، مردمی به عناصر سبك سر فتنه می‌باشد كه مردم انزجار و تنفر عمومی ملت قرار گرفتند و هر گونه ایجاد حادثه خودسرانه آب به آسیاب ریختن دشمن است.


سخن آخر اینكه همه آگاهان و اهل بصیرت اوج، ‌هوشمندی و تدبیر بسیجیان دریادل را باور داشته و هیچ گاه تحت تاثیر تبلیغات بی‌اساس قسم خورده خارجی و نفاق كور داخلی قرار نخواهند گرفت.../عصرایران