اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولویت پلیس در کاهش تصادفات جاده‌ ای


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور،گفت: مدیریت کاهش سرعت با کار فرهنگی، اجتماعی و علایم هشداری و همکاری رسانه اولویت پلیس در کاهش تصادفات است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور،گفت: مدیریت کاهش سرعت با کار فرهنگی، اجتماعی و علایم هشداری و همکاری رسانه اولویت پلیس در کاهش تصادفات است.

 سردار اسکندر مومنی- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور امروز در استان گیلان حضور یافته و در نشست با فرمانده انتظامی استان، رئیس پلیس راه و معاون عمرانی استانداری، شهردار، مدیرکل محیط زیست، راه و شهرسازی، حمل‌ونقل پایانه‌های استان، گردشگری و میراث فرهنگی، هلال‌احمر، اورژانس، وضعیت راههای استان را مورد بررسی قرار داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در این نشست علت اصلی وقوع تصادفات و تلفات را سرعت غیرمجاز اعلام کرد و گفت: سرعت رابطه معناداری با تصادف داشته و هرسالی که میانگین سرعت پایین آمد تصادفات نیز کاهش پیدا کرد.

سردار اسکندر مومنی با بیان اینکه مدیریت کاهش سرعت با کار فرهنگی، اجتماعی و علایم هشداری و همکاری رسانه الویت پلیس در کاهش تصادفات است، افزود: علاوه بر کارهای فرهنگی و اجتماعی افزایش دوربین‌های کنترل هوشمند باعث کنترل خودروها و کاهش سرعت و وقوع تصادف خواهد شد.

وی عمده حادثه‌دیدگان تصادفات را عابران پیاده و موتور سیکلت سواران عنوان و تصریح کرد: نصب شب رنگ در ادوات کشاورزی، کلاه ایمنی موتور سیکلت سواران و خط کشی سفید دیده شدن و مدیریت سرعت، کارمیدانی و فرهنگی در دستورکار قرار دارد.

سردار مومنی با اشاره به اینکه هماهنگی و همکاری خوبی بین پلیس و همه ارگانهای امدادی برای احساس آرامش بیشتر مردم در تعطیلات نوروزی وجود دارد، تصریح کرد: پلیس با مجهز نمودن راهها به دوربین های هوشمند به صورت یکپارچه به طول 30 هزار کیلومتر درصدد مدیریت سرعت می‌باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با ابراز امیدواری از ادامه داشتن روند کاهش تلفات و تصادفات جاده ای در سال 93، از تعامل و همکاری همه دستگاه‌های امدادی با پلیس تقدیر و تشکر کرد.

سفری ایمن با رعایت سرعت مجاز و عدم شتاب

رییس پلیس راهور کشور همچنین از مسافران نوروزی خواست تا به منظور بهره‌مندی از سفری ایمن و بی خطر، رعایت سرعت مجاز و عدم شتاب در سفر را مدنظر داشته باشند.

وی آموزش همگانی، اطلاع رسانی و اقدامات فرهنگی، هماهنگی، تعامل و جلب همکاری دستگاه های دخیل در ترافیک را از جمله عوامل چشمگیر تصادفات و تلفات جاده‌ای در سال‌های اخیر برشمرد و تحقق این دستاورد مهم را مدیون همکاری و همدلی تمام دستگاه های دخیل در امر ترافیک عنوان کرد.

رییس پلیس راهور کشور افزود: از 25 اسفندماه 92 و با آغاز طرح ترافیکی پلیس، نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد تلفات جاده‌ای استان گیلان از 15 نفر به 5 نفر کاهش یافته است.

مومنی خاطرنشان کرد: هماهنگی دستگاه‌ها و نیز انجام درست وظایف محوله، باعث هم‌افزایی و تلاش مضاعف تمام نهادها در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای شده است.

وی همچنین از افزایش 6 درصدی سفر از ابتدای شروع طرح ترافیکی پلیس خبر داد و افزود: با توجه به مساعد شدن وضع هوا در روزهای اخیر، شاهد افزایش سفر به استان‌های شمالی بوده‌ایم که امیدواریم با شروع موج دوم سفرهای نوروزی، همچنان شاهد کاهش وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

مومنی، پیوستگی و تراکم مناطق کشاورزی و مسکونی را دلیل عمده تصادفات و سوانح رانندگی استان‌های شمالی عنوان کرد و افزود: درصدد هستیم تا با نصب شب‌نما در کلاه ایمنی موتورسواران و نیز ادوات کشاورزی و هماهنگی برای احداث پل عابر پیاده و تعریض راه ها، تلفات و تصادفات را کاهش دهیم.


ویدیو مرتبط :
ایده شرکت سامسونگ برای کاهش تصادفات جاده ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصادفات جاده ای نوروز امسال چند درصد کاهش یافت؟




اخبار حوادث - سردار مومنی: تصادفات جاده ای نوروز امسال 9 درصد کاهش یافت

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: تصادفات جاده ای از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 9 درصد نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا ، سردارˈاسکندر مومنیˈ روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استان قم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند سال گذشته تا امروز آمار سفرها 6 درصد افزایش اما آمار تصادفات 9 درصد کاهش داشته است.
 
وی گفت: در دور اول سفرهای نوروزی امسال نیز نسبت به سال گذشته آمار تصادفات و تلفات وقایع جاده ای 13 درصد کاهش یافته است.
 
مومنی گفت: البته در استانهای خوزستان، خراسان جنوبی و لرستان تصادفات افزایش یافته که لازم است مسوولان این مناطق تمهیدات لازم را برای کاهش تصادفات بیندیشند.
 
وی ابراز امیدواری کرد که امسال با همکار مردم با پلیسف سال کم حادثه ای را سپری کنیم.
 
وی گفت: در چند سال اخیر با همکاری مردم و تلاش دست اندرکاران توانسته ایم هرساله شاهد کاهش سوانح باشیم.
 
مومنی افزود: سال گذشته تعداد تلفات جاده ای به 18 هزار نفر رسید که نسبت به سال ماقبل از آن 10 هزار نفر کاهش نشان می دهد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در تمام نقاط کشور پلیس و تمام دستگاه های مرتبط حضور فعالی دارند از رانندگان خواست در دور دوم سفرهای نوروزی نکات ایمنی را رعایت کنند.
 
وی با اشاره به بارش باران در روزهای پایانی هفته و بارش برف در نقاط کوهستانی کشور از رانندگان خواست سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی را جدی بگیرند.
 
وی با اشاره به بارش برف و باران در سه مقطع امسال گفت: از این رو طرح زمستانی هنوز هم ادامه دارد و رانندگان در محورهای کوهستانی باید زنجیر چرخ و سایر وسایل ایمنی را به همراه داشته باشند.
 
مومنی گفت: طرح نوروزی تا 17 فروردین ماه سالجاری با حضور پلیس و سایر نیروها امدادی ادامه دارد تا مردم سفری سالم داشته باشند.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در ادامه از مردم خواست تا رفتارهای پرخطر رانندگان اتوبوس های بین شهری را به سامانه پیامک 110 و 120 گزارش دهند.
 
وی افزود: مردم همچنین از این طریق می توانند از رانندگان مقید به قوانین تشکر کنند.
 
وی افزود: در مراحل بعد، این سامانه پیامک برای سایر رانندگان وسایط نقلیه عمومی نیز فعال خواهد شد.
 
وی افزود: این طرح در راستای نظارت همگانی مردم ایجاد شده است.
 
مومنی در ادامه با اشاره به اینکه قم راه عبوری بسیاری از استانهای جنوب و غرب کشور است، اظهار داشت: جاده های قم یکی از شلوغ ترین محورهای مواصلاتی کشور است لذا وظیفه ما در این استان، دوچندان است.
 اخبار حوادث - ایرنا