اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولتیماتوم به اخلالگران مراسم 16 آذر


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکیدبراینکه با اخلالگران سخنرانی‌ها در دانشگاه‌ها برخورد می‌شود، گفت: با ارگان‌های بیرون از دانشگاه در این زمینه جلسات هماهنگی داشتیم و آن‌ها حق دخالت ندارند و دخالت هم نباید داشته باشند، از همین رو اگر اقدامی انجام دهند، خلاف کرده‌اند.

خبرگزاری ایلنا: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکیدبراینکه با اخلالگران سخنرانی‌ها در دانشگاه‌ها برخورد می‌شود، گفت: با ارگان‌های بیرون از دانشگاه در این زمینه جلسات هماهنگی داشتیم و آن‌ها حق دخالت ندارند و دخالت هم نباید داشته باشند، از همین رو اگر اقدامی انجام دهند، خلاف کرده‌اند.

محمد فرهادی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در واکنش نسبت به عملکرد افراد و یا گروه‌هایی که در دانشگاه‌ها سعی در ایجاد تنش و یا به هم ریختن مراسم سخنرانی‌ها را دارند، گفت: ما در هر دانشگاهی هیات نظارت داریم و اگر کسی بخواهد در دانشگاه سخنرانی کند و یا از سوی تشکلی به دانشگاه دعوت شده باشد، حداقل از یک هفته قبل باید فرد مورد نظر به هیات نظارت معرفی شده باشد.

وی افزود: هیات نظارت پس از بررسی می‌تواند؛ تصمیم نهایی را بگیرد و اگر کسی از این هیات مجوز بگیرد، می‌تواند به دانشگاه بیاید و سخنرانی کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب که هر کسی در اینگونه برنامه‌ها خللی ایجاد کند، خلاف کرده و باید برخورد شود، خاطرنشان کرد: با ارگانهای بیرون از دانشگاه جلسات هماهنگی داشتیم و آن‌ها حق دخالت ندارند و دخالت هم نباید داشته باشند، از همین رو اگر اقدامی انجام دهند، خلاف کرده‌اند.

فرهادی اضافه کرد: برای سخنرانی و یا مناظره‌هایی که مسیر قانونی را طی کرده و هیات نظارت آن را تایید کرده باشد، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بعضا در دانشگاه‌هایی دیده شده که ۲ سلیقه مختلف در یک سالن سخنرانی کردند و مشکلی هم پیش نیامده است.

گفتنی است؛ در هفته های اخیر اقدام برخی از گروه‌ها در دانشگاه‌ها، موجب بر هم خوردن سخنرانی چند چهره سیاسی شد که در یکی از این دانشگاه ها به زد و خورد بین دانشجویان انجامید.


ویدیو مرتبط :
حاشیه های مراسم 16 آذر در دانشگاه شریف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام جهت برهم زدن مراسم 16 آذر دانشگاه تهران



اخبار,اخبار دانشگاه,مراسم 16 آذر دانشگاه تهران


اخبار دانشگاه - اقدام جهت برهم زدن مراسم 16 آذر دانشگاه تهران

جزئیات اقدام سازمان یافته جهت برهم زدن مراسم 16 آذر در دانشگاه تهران توسط یکی از مسئولان دانشگاه اعلام شد.

به گزارش مهر، روز گذشته مراسم روز دانشجو 16 آذر در دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد تشکل های دانشگاه تهران نیز همراه با سایر دانشگاه های برنامه هایی برگزار کردند که با توجه به اطلاعات حاصله از مسئولین ناظر و حاضر در صحنه تعدادی از عوامل ناشناخته با کارت جعلی دانشجوی دانشگاه تهران قصد داشتند مراسم گرامیداشت (16 آذر) روز دانشجو در این دانشگاه را برهم زنند.

یک مقام مسئول در دانشگاه تهران دراین رابطه گفت: همکاران انتظامات روز گذشته درحال گشت در دانشگاه بودند که پشت نرده‌های محوطه داخلی دانشگاه که از بیرون دانشگاه نیز راه دارد یک الی دو، چهار لیتری بنزین پیدا کردند.

وی ادامه داد: همچنین حدود 7 الی 8 نفر از عوامل ناشناخته با کارت جعلی دانشجوی دانشگاه مشاهده شدند و با توجه به این مطلب که روز گذشته دانشجویان به دلیل کثرت کار دقت زیادی نداشتند ممکن است بیشتر از این تعداد دانشجو وارد دانشگاه شده باشد.

این مقام مسئول افزود: کارت دانشجویی متعلق به دانشجوی دانشگاه تهران بود و شخصی که وارد دانشگاه شده بود عکس خود را روی عکس دانشجو اسکن کرده بود و به این وسیله وارد دانشگاه شده بود.

وی ادامه داد: تمام اسناد مذکور موجود است و با توجه به این مساله که روز گذشته دو تشکل دانشگاه تهران که تقریبا رویکرد متفاوتی دارند برنامه داشتند این احتمال وجود دارد که این یک اقدام سازمان یافته جهت برهم زدن مراسم 16 آذر در دانشگاه تهران بوده است.

این مقام مسئول افزود: خوشبختانه روز گذشته مشکلی به وجود نیامد و این مساله همچنان درحال پیگیری است.

اخبار دانشگاه  - مهر