اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولاند: مذاکره با اسد اجتناب‌ ناپذیر است


رئیس‌جمهور فرانسه با اعلام این‌که کشورش با حضور «بشار اسد» در راس قدرت در سوریه مخالف است، در عین حال تأکید کرد، مذاکره با اسد برای حل بحران سوریه اجتناب‌ناپذیر است.

خبرگزاری تسنیم: «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با تلویزیون «فرانس 24» گفت: «ما با روسیه درباره سناریویی سیاسی (در مورد سوریه) صبحت کرده‌ایم، بنابراین بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) گزینه نهایی برای حل (بحران) نیست.»

اولاند با اعلام اینکه فرانسه با هر طرحی که به بقای اسد در قدرت بینجامد، مخالفت می‌کند، افزود «ولی در حال حاضر، و به دلایل واقع‌گرایانه مذاکره با اجتناب ناپذیر است.»

رئیس‌جمهور فرانسه مدعی شد «اسد راه‌حل نیست. نظام اسد در حال حاضر بخشی از خاک (سوریه) یعنی یک سوم آن را تحت کنترل خود دارد. باید مذاکرات برگزار شود و این همان چیزی است که اکنون در حال انجام است.»

وی در عین حال اذعان کرد، از همان ابتدای بحران سوریه، پاریس از گروه‌های معارض به اصطلاح «میانه‌‌رو» حمایت می‌کند.

اولاند گفت: «غیرممکن است که پشتیبانی از نظام و تخریب معارضان راه‌حل بحران باشد... این موضوع را به آقای ولادیمیر (پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه) نیز گفته‌ام، ممکن نیست که راه‌حل سوریه این‌چنین باشد.»


ویدیو مرتبط :
مستند اجتناب ناپذیر از کمینگاه مرگ (منبع: BBC)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست بشار اسد از فرانسوا اولاند



درخواست بشار اسد از فرانسوا اولاند

اسد كه در گفتگو با شبكه تلویزیونی راشا تودی سخن می گفت، افزود: امیدوارم كه رییس جمهور جدید فرانسه بیشتر به منافع كشورش فكر كند و مطمئنم كه پاریس نباید به ایجاد بحران در خاورمیانه و كل جهان عرب ادامه دهد.

ایرنا: بشار اسد رییس جمهور سوریه خطاب به فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود خواستار تغییر در سیاست خارجی پاریس در قبال دمشق شد.

به گزارش نشریه فرانسوی لوپوئن، بشار اسد خطاب به اولاند گفت: فرانسه باید بیش از این به منافع خود توجه كند و تغییراتی را در سیاست پاریس در قبال سوریه انجام دهد.

بنابر این گزارش،‌ اسد كه در گفتگو با شبكه تلویزیونی راشا تودی سخن می گفت، افزود: امیدوارم كه رییس جمهور جدید فرانسه بیشتر به منافع كشورش فكر كند و مطمئنم كه پاریس نباید به ایجاد بحران در خاورمیانه و كل جهان عرب ادامه دهد.

بشار اسد در بخش دیگری از سخنان خود تاكید كرد؛ سووال اینجاست كه ببینیم فرانسه طی یك سال اخیر در سیاست خود در قبال سوریه، لبنان و دیگر كشورها موفق بوده است./ایرنا