اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولاند: احتمال جنگ بین روسیه و ترکیه زیاد است



 اخبار بین الملل ,خبرهای   بین الملل ,فرانسوا اولاند

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از احتمال درگیری نظامی بین ترکیه و روسیه خبر داد.

 به  گزارش  مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در سخنانی نسبت به وقوع جنگ بین ترکیه و روسیه هشدار داد.

وی گفت: کشورهای اروپایی و آمریکا باید برای حل بحران منطقه رویکردی اتخاذ کنند. وی همچنین به مسئله سوریه اشاره کرد و خواستار ادامه مذاکرات بر سر تشکیل دولت انتقالی در این کشور شد.

اولاند تاکید کرد: در دولت انتقالی آینده به نظر نمی رسد بشار اسد جایی داشته باشد.

رئیس جمهور فرانسه از روسیه خواست حملات به مناطق مسکونی در سوریه را متوقف کند. وی ادعا کرد روسیه به جای داعش مردم غیر نظامی در سوریه را هدف قرار می دهد.


 اخبار  بین الملل  - مهر  


ویدیو مرتبط :
احتمال جنگ بین روسیه و غرب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار اولاند درباره احتمال وقوع جنگ میان ترکیه و روسیه



 اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل , اولاندو

رئیس‌جمهوری فرانسه هشدار داد مشارکت روز افزون آنکارا در درگیری سوریه خطر جنگ میان ترکیه و روسیه را تحریک می‌کند.

به گزارش ایسنا ، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در مصاحبه با رادیو "اینتر فرانسه" گفت: ترکیه وارد درگیری سوریه شده است؛ بنابراین خطر وقوع جنگ وجود دارد. برای همین است که شورای امنیت سازمان ملل در حال تشکیل جلسه است.

اولاند همچنین تاکید کرد: اگر روسیه به صورت یک جانبه از بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) حمایت کند، قادر نخواهد بود اوضاع را کنترل کند و ما خواستار این هستیم که فشارها بر مسکو برای مذاکره در مورد سوریه افزایش یابد.

وی افزود: نمی‌خواهم روسیه از راه‌حل درگیری کنار گذاشته شود. من شخصا به مسکو رفتم و این مساله را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در میان گذاشتم و تاکید کردم که همه ما باید با یکدیگر برای رسیدن به گذار سیاسی همکاری کنیم. "اما در عین حال نمی‌پذیرم که در حالی که مذاکره انجام می‌شود، آنها مردم غیر نظامی را بمباران کنند."

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین درباره موضع آمریکا گفت: آمریکایی‌ها بر این باورند که دیگر مجبور نیستند همچون سابق در تمام نقاط جهان حضور داشته باشند. بنابراین ایالات متحده آمریکا در حال عقب‌نشینی است اما قطعا من ترجیح می‌دهم که آمریکایی‌ها بار دیگر فعال‌تر شوند.

شورای امنیت جمعه شب به درخواست مسکو نشست اضطراری برگزار کرد و در مورد پیشنهاد ترکیه برای استقرار نیروی زمینی در سوریه گفت‌وگوهایی صورت گرفت. ترکیه خواستار عملیات زمینی مشترک در سوریه با نیروهای ائتلاف بین‌المللی شده و تاکید دارد که این روش تنها راه پایان جنگ پنج ساله سوریه است.

اولاند همچنین درباره نشست بروکسل در رابطه با ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا گفت که همچنان برای حصول توافق تلاش می‌شود. به گفته وی علاوه بر بررسی درخواست‌ها فرانسه برای مذاکره مجدد درباره شرایط عضویت کشورش، درخصوص بحران پناهجویان در اتحادیه اروپا هم صحبت‌هایی در پنج‌شنبه گذشته صورت گرفت.


  اخبار بین الملل  - ایسنا