اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوضاع قیمت مسكن در مناطق غرب تهران



 

 

 

قیمت مسکن

 

 

بازار مسکن در تمام محله‌های واقع در غرب تهران از لحاظ رونق یا رکود از وضعیت یکسانی برخوردار نیستند، چراکه برخی از بنگاهداران در حوالی میدان پونک خبر از رکود و کسادی معاملات می‌دهند، در حالی‌که عده‌ای از مشاوران املاک فعال در محدوده بلوار فردوس غرب از رونق در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی صحبت می‌کنند.

ستون امروز نبض بازار به بررسی وضعیت قیمت مسکن و همچنین حجم معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی و میزان مراجعه خریداران و فروشندگان به بازار مسکن در منطقه غرب تهران پرداخته که بدین شرح است:

یکی از فعالان بازار مسکن در منطقه بلوار فردوس غرب ، خیابان ستاری در این باره به دنیای‌اقتصاد گفت: در حال حاضر، نزدیک به 2 ماه است که بازار با رونق خوبی مواجه شده است و اکثر متقاضیان در بازار به دنبال واحدهای متراژ کوچک و چند سال ساخت هستند، زیرا اکثر خریداران با بودجه‌ای که در دست دارند فقط توانایی خرید چنین واحدهایی با مشخصات ذکر شده را دارند.

پارسا در ادامه افزود: این روزها تعداد مالکان پول لازم در بازار فروش بسیار کم است و آن دسته از فروشندگانی که حاضر به فروش ملک خود به زیر قیمت منطقه هستند، به‌طور یقین واحدشان از ضعف ساختاری یا منطقه‌ای و همچنین نوع امکانات برخوردار است.

وی در رابطه با قیمت‌های پیشنهادی فروش اظهار کرد: قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز در محدوده ستاری بین یک میلیون و 700 هزار تا 2 میلیون و 400 هزار تومان از سوی مالکان پیشنهاد شده است.

در همین حال سلطان محمدی، بنگاهدار دیگری در محله شاهین شمالی درباره وضعیت فعلی بازار مسکن این منطقه تصریح کرد: آخرین دوره رونق خرید و فروش واحدهای مسکونی در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری دیده شد که بعد از آن، بازار حجم معاملات در جهت رکود نزول کرد.

وی همچنین قدرت خرید مالی اکثر خریداران را بین 80 تا 90 میلیون تومان تخمین زد و در ادامه خاطرنشان کرد: با این میزان بودجه ای كه متقاضیان در دست دارند و همچنین انتظاری که از بازار دارند، می‌توانند واحدی 15 سال ساخت را خریداری کنند، چراکه آنها با این میزان مبلغ به دنبال خرید بزرگ‌ترین متراژ واحد هستند.

از سوی دیگر فروشندگان واحدهای مسکونی اکنون قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان نوساز را از 2 میلیون تا 2 میلیون و 250 هزار تومان اعلام می‌کنند. علاوه براین در حوالی میدان پونک یک مشاور املاکی با وضعیت کنونی معتقد است که به جز فروشندگان، خریداران هم از بازار مسکن خارج شده‌اند، چرا که پیش‌بینی‌های ضد و نقیض مسوولان و کارشناسان مسکن درباره وضعیت مسکن بعد از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، متقاضیان در بازار را دچار سردرگمی کرده‌اند.

مالکان به علت امکان گرانی بعد از هدفمند شدن یارانه‌ها و خریداران به دلیل ارزان‌شدن یا ثابت باقی ماندن قیمت فروش به انتظار نشسته‌اند.

شیری آخرین زمانی را که بازار مسکن پونک با رونق چشمگیر مواجه بود را آخرین ماه پایانی سال 89 معرفی کرد و گفت: در حال حاضر، قیمت فروش هر مترمربع آپارتمان نوساز مسکونی در حوالی میدان پونک بین یک میلیون و 700 هزار تا 2 میلیون و 400 هزار تومان تعیین شده است...../تحلیل:عصرایران


قیمت مسکن


ویدیو مرتبط :
آشنایی با اوضاع اقتصادی مناطق محروم ( جنوب کرمان )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوضاع قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران



اوضاع قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

 تجربه هر ساله خریداران در بازار مسکن طی 3 ماه باقیمانده به سال جدید، ثابت کرده است که خرید قاطع در 3 ماه پایانی سال به سود خریدار خواهد بود؛ چراکه شک و تردید برای خریدن یا نخریدن و تصمیم به خرید در دقیقه 90، ضرر و زیان را به دنبال دارد.

هشدار «دنیای اقتصاد» مبنی بر نوسان قیمت فروش در بازار مسکن شاید خوشایند عده‌ای از متقاضیان از خریدار گرفته تا فروشنده، نباشد اما به دلیل اینکه ممکن است طبق معمول هر ساله این اتفاق برای چندمین بار صورت بگیرد به مشتریان در بازار مسکن پیشنهاد می‌شود که اگر قصد خرید تا قبل از اتمام سال را دارند به اصطلاح دست دست نکنند و فرصت را از دست ندهند و اقدام به خرید کنند.

اغلب بنگاهداران مسکن در محله‌های مختلف تهران روز گذشته در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» اظهار کردند که قیمت‌های پیشنهادی فروش در حال شروع به نوسان است به همین خاطر پیش‌دستی خریداران مانع از ضرر بیشتر می‌شود.

اکثر دلالان بازار مسکن در پاسخ به پرسش «دنیای اقتصاد» در رابطه با پیش‌بینی حدودی نوسان قیمت تا قبل از شب عید اظهار بی اطلاعی و ناتوانی از پیش‌بینی، تاکید کردند: امسال برعکس سال‌های گذشته پیش‌بینی وضعیت قیمت فروش واحدهای مسکونی حتی به‌طور تقریبی، غیرممکن است.

شاید سال‌های گذشته به صورت متری یا درصدی میزان افزایش قیمت مسکن در شب عید قابل حدس بود، اما سال جاری این کار نشدنی است، زیرا بازار مسکن به اصطلاح افسارگسیخته شده و فروشنده‌ها آن‌طور که خود می‌پسندند، می‌تازند.

یکی از مشاوران املاک فعال در محدوده ستارخان درباره وضعیت قیمت واحدهای مسکونی در چند ماه باقیمانده به سال جدید گفت: یک واحد مسکونی نوساز که ماه گذشته متری 4 میلیون و 700 هزار تومان به بازار عرضه شده بود روز پیش فروشنده قیمت مذکور را به متری 5 میلیون تومان یک کلام تبدیل کرد!

وی در ادامه با تاکید بر مثال فوق افزود: از مرداد ماه تا به امروز قیمت فروش واحدهای مسکونی در حال نوسان است. امسال بازار مسکن تعداد روزهای کمی را شاهد ثبات نرخ‌های پیشنهادی فروش بوده است.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: البته افزایش قیمت مسکن از سوی سازنده کمی قابل قبول است، زیرا آنها براین باورند که با فروش واحدهای آماده تحویل در درجه اول باید بودجه لازم برای خرید ملک کلنگی را آماده کنند./دنیای اقتصاد

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار 

جالب