اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوضاع سفره‌ خانه‌ های پلمپ شده در فرحزاد


ماموران معاونت نظارت بر اماكن پلیس امنیت عمومی تهران عصر شنبه 24 تیرماه؛ از 100 رستوران سنتی و قهوه‌خانه در منطقه فرحزاد تهران بازدید كردند كه از این میان، 87 رستوران سنتی و قهوه‌‌خانه دارای تخلف را پلمب كردند.

 
 
 
 
 هفت صبح: ماموران معاونت نظارت بر اماكن پلیس امنیت عمومی تهران عصر شنبه 24 تیرماه؛ از 100 رستوران سنتی و قهوه‌خانه در منطقه فرحزاد تهران بازدید كردند كه از این میان، 87 رستوران سنتی و قهوه‌‌خانه دارای تخلف را پلمب كردند.

سرهنگ علیرضا محرابی، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران در تشریح عملیات در منطقه فرحزاد گفت «این امر در پی اجرای تدابیر فرمانده انتظامی تهران بزرگ و در راستای اجرای طرح امنیت محله ‌محور و به درخواست شهروندان تهرانی صورت گرفته است.»

همچنین در ادامه  سرهنگ محرابی از دلایلی که باعث شده 87 سفرخانه واقع در فرحزاد پلمب شود، می‌گوید: «این واحدها به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی، ارائه قلیان به بانوان و نداشتن پروانه فعالیت، پلمب شده و مالكان این اماكن طی صورتجلسه‌ای به اماكن پلیس تهران بزرگ معرفی شدند تا در صدد رفع مشكلات واحد صنفی خود برآیند.»




احمدی نژاد: به مردم حق انتخاب بدهید

یك سایت خبری در این میان مدعی شد زمانی که این خبر به گوش رئیس‌جمهور، محمود احمدی‌نژاد رسید پس از پیگیری‌های صورت گرفته با دستور مستقیم، خواستار بازگشایی مجدد سفره‌خانه‌ها شد و طی تماس‌هایی با استاندار تهران و مقامات ارشد نیروی انتظامی، دستور بازگشایی مجدد سفره‌خانه‌های پلمب شده را صادر کرد.

هر چند این خبر تایید نشد. احمدی‌نژاد در سخنانی که در رسانه‌ها منتشر شد، گفت: «نیروی انتظامی به جای آنکه سینماها و رستوران‌ها را ببندد باید به مردم حق انتخاب دهد. اگر مراسم‌ها، آداب، رسوم، سنت‌ها، غذاهای ایرانی و فرهنگ بومی و ملی ما در کتاب‌های دانش‌آموزان گنجانده شود، قطعا آنها حق انتخاب داشته و دیگر شاهد نخواهیم بود که نیروی انتظامی فلان سالن غذاخوری، سینما یا مراسم‌هایی را ببندد.»

 پیش از این نیز محمود احمدی‌نژاد در اوایل دولت نهم پس از اجرایی شدن طرح جمع‌آوری قلیان و تعطیلی هزاران قهوه‌خانه و سفره خانه، با دستوری مستقیم، اجرای این اقدام را متوقف و قهوه‌خانه‌ها را به فعالیت عادی خود بازگردانده بود. سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی یک روز بعد از انتشار سخنان رئیس‌جمهور، واکنش نشان داد و گفت که «نیروی انتظامی انتقادات را به گوش جان می‌شنود. ما در چرایی اجرای طرح‌ها بحثی نداریم اما در بحث اجرای ماموریت‌ها بحث‌هایی وجود دارد.»


هیچ دستوری برای فک پلمب صادر نشده است

چند روز بعد از انتشار خبر فک پلمب رستوران‌ها و سفرخانه‌های سنتی در فرحزاد به دستور احمدی‌نژاد، تکذیب شد و معاون نظارت بر اماکن عمومی ‌پلیس امنیت تهران بزرگ گفت: «هیچ دستوری برای فک پلمب قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌های سنتی فرحزاد ابلاغ نشده و اقدامات صورت گرفته در این خصوص در اجرای ماموریت‌های محوله و مقررات صنفی بوده است.»



همچنین در ادامه توضیح می‌دهد که: «در تاریخ 24 تیر ماه سال جاری در جریان بازدید از یکصد قهوه‌خانه و رستوران سنتی در منطقه فرحزاد، 87 واحد به دلیل تخلفات صنفی و نداشتن پروانه کسب پلمب شدند که در حال حاضر تعداد 29 واحد متخلف همچنان پلمب بوده و مابقی نیز با اخذ تعهد و طی مراحل اداری و صنفی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.»


آغاز به کار دوباره سفره خانه‌ها


تقریبا 20 روز از زمانی که پلیس امنیت، به رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی فرحزاد سر زده و 87 سفرخانه  را پلمب کرده است می‌گذرد. بعد از گذشت این چند روز سری به منطقه فرحزاد زدیم تا از نزدیک با رستوران‌دارهای آن منطقه صحبت کنیم و مستقیما شاهد این باشیم که چه تعداد از رستوران‌ها فک پلمب شده‌اند و چه تعداد هنوز پلمب‌شان نشکسته.

از آنجایی که این روزها مصادف با ماه مبارک رمضان است و تمام  رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها از چند ساعت قبل از افطار خود را آماده پذیرایی از مشتری‌ها می‌کنند و جلوی رستوران‌هایشان را آب و جارو می‌زنند ما هم در همین ساعت سراغشان رفتیم تا از دلایل پلمب شدن و فک پلمب پرس‌و‌جو کنیم. از قسمت جنوبی فرحزاد که وارد می‌شویم آثار پلمب به خوبی مشهود است اما تعداد زیادی از آنها فک پلمب شده بودند و از چند روز پیش کار خود را آغاز کردند.

 با یکی از رستوران‌دارها در خصوص علت پلمب شدن رستورانش صحبت کردیم، گفت: «من در اینجا تنها مجوز رستوران داشتم اما قلیان هم سرو می‌کردیم که پلیس بابت همین موضوع رستوران را پلمب کرد و بعد از رفع مشکل فک پلمب شد و الان چند روزی می‌شود که رستوران را راه ‌انداخته‌ایم.»

 قسمت شمالی از خیابان آبشار تا اتوبان یادگارامام رستوران‌های پلمب شده بیشتر هستند که حتی بعد از این مدت تعداد بیشتری نسبت به قسمت جنوبی فرحزاد هنوز در پلمب مانده‌اند که همین موضوع مهمترین بهانه برای گران‌تر شدن سرویس چای و قلیان در این منطقه است و سفره‌خانه‌های دیگر از آب گل‌آلود ماهی گرفته و از موقعیت پیش آمده برای سود بیشتر خود استفاده کرده‌اند.



 تا قبل از اینکه پلیس دست به پلمب سفره‌خانه‌های متخلف بزند در این منطقه می‌توانستید چای و قلیان با قیمت پنج هزار تومان هم پیدا کنید اما بعد از این اقدام دیگر کمتر از 15 هزار تومان سرویس چای و قلیان نیست: «از یک طرف خیلی از رستوران‌ها دیگر اجازه خدمات سرویس چای و قلیان را ندارند و از طرف دیگر ما هم اجازه قلیان دادن به خانم‌ها را نداریم برای همین مشتری‌های ما خیلی کمتر شده‌اند و برای اینکه خرج‌مان با دخل‌مان جور در بیاید مجبور هستیم قیمت‌ها را نیز بالاتر ببریم.»


برخوردها همچنان ادامه دارد


ماموران پلیس پایتخت در ادامه طرح برخورد با تظاهر به روزه‌خواری در اماكن عمومی، دیروز هم طرح ویژه برخورد با رستوران‌های متخلف را در تفرجگاه‌های حاشیه‌ای پایتخت به مرحله اجرا گذاشتند. همچنین ماموران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در طرحی هم‌زمان با تظاهر به روزه‌خواری توسط رانندگان و سرنشینان خودروها در پایتخت برخورد كردند.

نیروی انتظامی نیز پیش‌تر اعلام كرده بود كه متصدیان هتل‌ها، رستوران‌های بین راهی، میهمانپذیرها، پایانه‌ها، فرودگاه و راه‌آهن صرفا برای مسافران خود می‌توانند ضمن اخذ مجوز از مراجع‌ذیربط با رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت كنند اما ارائه خدمات توسط سایر مراکز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
پلمپ تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فک پلمپ 87 سفره‌خانه‌ به دستور احمدی نژاد



فک پلمپ 87 سفره‌خانه‌ به دستور احمدی نژاد

87 سفره خانه فرحزاد تهران که توسط نیروی انتظامی پلمپ شده بود، با دستور مستقیم رئیس جمهور مجددا بازگشایی شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش قاصدنیوز، پلیس امنیت تهران روز یکشنبه 25 تیرماه از پلمپ 87 رستوران سنتی و قهوه خانه در منطقه فرحزاد تهران خبر داد. پلیس این 87 سفره خانه را در جریان 100 بازدیدی که آن روز در این منطقه داشت، انجام داد. این خبر بلافاصله به گوش رئیس جمهور رسید.

گفته می شود احمدی نژاد به محض شنیدن خبر، پیگیر موضوع شده و طی تماس هایی با استاندار تهران و مقامات ارشد نیروی انتظامی، دستور بازگشایی مجدد این سفره‌خانه‌ها را صادر کرد.

احمدی نژاد همان روز به صورت رسمی هم در سخنانی که در رسانه ها منتشر شد، اظهار داشت: «نیروی انتظامی به جای آنکه سینماها و رستورانها را ببندد باید به مردم حق انتخاب دهد. اگر مراسمها، آداب، رسوم، سنتها، غذاهای ایرانی و فرهنگ بومی و ملی ما در کتابهای دانش آموزان گنجانده شود، قطعا آنها حق انتخاب داشته و دیگر شاهد نخواهیم بود که نیروی انتظامی فلان سالن غذاخوری، سینما و یا مراسمهایی را ببندد.»

با اینکه سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی یک روز بعد به این سخنان رئیس جمهور، واکنش نشان داد و گفت که «نیروی انتظامی انتقادات را به گوش جان می‌شنود. ما در چرایی اجرای طرح‌ها بحثی نداریم اما در بحث اجرای ماموریت‌ها بحث‌هایی وجود دارد» اما به هر حال دستور رئیس جمهور اجرایی شد و سفره خانه‌های منطقه فرحزاد به سرعت فک پلمپ شدند.

پس از این اقدام، عملیات‌های نیروی انتظامی در پلمپ قهوه خانه‌ها و سفره‌خانه‌های تهران متوقف شده است. پیش از این نیز محمود احمدی نژاد در اوایل دولت نهم پس از اجرایی شدن طرح جمع آوری قلیان و تعطیلی هزاران قهوه خانه و سفره خانه، با دستوری مستقیم، اجرای این اقدام را متوقف و قهوه خانه ها را به فعالیت عادی خود بازگردانده بود./قاصد نیوز