اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوضاع خرید و اجاره واحدهای مسکونی 70 متری



 

اوضاع خرید و اجاره واحدهای مسکونی 70 متری

 

واحدهای مسکونی 70 متری که در بازار مسکن به عنوان واحدهایی با متراژ متوسط محسوب می‌شوند و اغلب مورد توجه متقاضیانی قرار می‌گیرند که زوج هستند و با کمترین میزان بودجه قصد خرید یا اجاره واحد نسبتا بزرگی را دارند یا از سوی دیگر به دلیل اینکه نقشه ساخت اکثر واحدهای 70 متری از 2 اتاق خواب برخوردار است، بیشتر مورد پسند خانواده‌های کم جمعیت با سرمایه اندک برای خرید واقع می‌شود.

در حال حاضر طبق گفته بنگاهداران املاک واحدهای مسکونی 70 تا 80 متری بیشتر در مناطق غربی، شرقی و مرکزی تهران ساخت و ساز می‌شود چراکه درخواست برای خرید یا اجاره چنین واحدهایی در این دسته از مناطق بیش از منطقه‌های جنوب و شمال تهران است.

ستون امروز نبض بازار قیمت فروش و همچنین نرخ اجاره واحدهای مسکونی 70 متر مربعی را در محله‌های مختلف تهران مورد بررسی قرار داده که بدین شرح است:

در خیابان سیدخندان رهن یک واحد 70 متری 2 خوابه با پارکینگ و انباری، 45 میلیون تومان از سوی مالک تعیین شده است. همچنین یک واحد مسکونی 70 متری واقع در منطقه آیت‌الله کاشانی با کلیه امکانات با شرایط 25 میلیون تومان رهن کامل به بازار اجاره عرضه شده است.

در همین حال در شرق تهران در منطقه تهرانپارس اجاره یک واحد مسکونی 70 متری، 22 میلیون تومان ودیعه به همراه 100 هزار تومان اجاره ماهانه اعلام شده است.

از طرف دیگر 36 میلیون تومان مبلغ رهن کامل واحدی با متراژ 70 متر مربع در خیابان ظفر است که واحد مذکور از تمام امکانات نیز برخوردار است.

هم‌اکنون نرخ اجاره واحدی 70 متری در ولیعصر حوالی خیابان زرتشت با تمام امکانات، 25 میلیون تومان ودیعه و 330 هزار تومان اجاره ماهانه است که رهن کامل این واحد 36 میلیون تومان محاسبه می‌شود.

هم‌اکنون قیمت هر متر مربع آپارتمان نوساز مسکونی در مناطق مختلف تهران طبق فایل‌های موجود در بنگاه‌های املاک این چنین است:

قیمت فروش هر متر مربع یک واحد 70 متری واقع در خیابان سهروردی 2 میلیون و 300 هزار تومان پیشنهاد شده است که این واحد از امکانات پارکینگ، انباری، بالکن و آسانسور بهره‌مند است. در منطقه نارمک یک آپارتمان 5 طبقه ای با 20 واحد مسکونی 70 متری که متقاضی بر حسب سلیقه می‌تواند واحد دلخواه خود را انتخاب کند، قیمت هر متر مربع واحدهای عرضه شده یک میلیون و 800 هزار تومان مشخص شده است.

همچنین مالکی واحد 70 متری نوساز خود را در محدوده تهران نو با قیمت متری یک میلیون و 600 هزار تومان به بازار خرید و فروش تحویل داده است.

 


تحلیل : عصر ایران



ویدیو مرتبط :
تیزر فروش واحدهای مسکونی لوکس منطقه دروس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واحدهای 60 تا 70 متری در صدر فروش واحدهای مسکونی در بازار + جدول



توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح بنای هر واحد مسکونی در خرداد ماه سال 1394 نشان می‌دهد که بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با مساحت  60 تا 70 مترمربع معادل 16.9 درصد اختصاص کل فروش مسکن در تهران  در این ماه اختصاص داشته است.

تحلیل جداول آماری بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران نشان می‌دهد که  واحدهای دارای مساحت  50 تا 60  و واحدهای دارای مساحت70 تا 80  متر مربع به ترتیب با سهم 16 و 13.1 درصدی در رتبه‌های  دوم و سوم بعد از واحدهای مسکونی با مساحت  60 تا 70   قرار دارند.

واحدهای 40 تا 50 مترمربع نیز با داشتن سهم 10.4 و  واحدهای 80 تا 90 مترمربع با داشتن سهم 10.1 در رتبه‌های بعدی به لحاظ تعداد معاملات مسکن از لحاظ سطح بنا قرار داشته‌اند.

در این آمار، سهم واحدهای مسکونی کمتر از 30 مترمربع در معاملات خرداد ماه امسال 0.6 درصد بوده است.

واحدهای مسکونی 180 تا 190 و  190 تا 200 مترمربع نیز در معاملات خرداد ماه امسال هرکدام  با داشتن سهم 0.4 درصدی کم معامله‌ترین واحدهای مسکونی در بازار مسکن محسوب می‌شوند.

سهم واحدهای بیش از 200 مترمربع در معاملات خرداماه امسال نیز 2.1 درصد بوده است.

در مجموع در خردادماه امسال واحدهای مسکونی با مساحت کمتر از 80 متر مربع، 59.4 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند، این موضوع خود یکی از نشانه‌های بالا بودن قیمت مسکن در برابر توان پایین قدرت خرید مردم و همچنین ناتوانی تسهیلات ارائه شده برای خرید خانه دارد.

همچنین در خرداد ماه سال 1394متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌‌های معاملات ملکی شهر تهران 38.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 0.2 و 3 درصد کاهش نشان میدهد. در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به 15661 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 9.8 درصد افزایش و 9.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

 

اخبار اقتصادی - صدای اقتصاد