اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوحدی: ۸۲ نفر دیگر از جان‌باختگان فاجعه منا تشخیص هویت شدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سازمان حج وزیارت گفت: کار تشخیص هویت ۸۲ نفر دیگر از جان‌باختگان به پایان رسیده و امیدواریم تا صبح فردا تعداد افراد شناسایی شده بیشتر و به کشور منتقل شوند

اوحدی در ارتباط تلفنی با خبر 21 شبکه یک سیما رئیس سازمان حج وزیارت گفت: کار تشخیص هویت 82 نفر دیگر از جان باختگان به پایان رسیده و امیدواریم تا صبح فردا تعداد افراد شناسایی شده است بیشتر و به کشور منتقل شوند.

در خصوص روند انتقال جان باختگان و تشخیص هویت مفقودین حادثه منا گفت: روند شناسایی و تشخیص هویت مسیر منطقی خود را پیدا کرده و برخی موانع قبلی کاملاً برطرف شده است.

وی خاطر نشان ساخت: دو اکیپ متخصص تفحص در مکه و جده حضور دارند و کار شناسایی و تشخیص هویت مفقودان را انجام می دهند.

اوحدی با اشاره به جلسه خود با وزیر بهداشت عربستان تصریح کرد: تصمیمات و اقدامات گذشته در این جلسه بررسی شد و همه تلاشها بر بازگشت پیکرهای مطهر جان باختگان به میهن است.

وی در خصوص صحبت های دبیر عالی شورای امنیت ملی مبنی بر تعداد جان باختگان گفت: بر اساس آخرین بیانیه مشترک سازمان حج و زیارت تعداد 464 نفر از ایرانیان در این حادثه جان باختند.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان تاکید کرد: تا به حال 20 هزار نفر از زائران خانه خدا در قالب 45 کاروان به میهن بازگشتند.

اخبار اجتماعی - صدا و سیما

 


ویدیو مرتبط :
نماهنگی درباره جان باختگان فاجعه منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیاتی دلخراش از تشخیص هویت جان‌باختگان منا



اخبار,اخبار اجتماعی,قربانیان حادثه منا

سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع از وضعیت دلخراش قربانیان حادثه منا در داخل کانتینرها گفت.

به گزارش ایکنا صالح اطهری‌فرد، سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع،درباره آخرین جست‌‌و‌جو‌ها برای مشخص شدن وضعیت اعضای مفقود کاروان قرآنی اظهار کرد: از صبح امروز به همراه مسئولان بعثه و مدیران کاروان‌ها برای شناسایی قربانیان ایرانی حادثه منا به سمت سردخانه‌های نگهداری اجساد که در واقع کانتینرهایی هستند، آمده‌ایم.

وی افزود: در کنار سردخانه‌ها ال‌سی‌دی‌ بزرگی قرار داده‌اند که تصاویر هزار و 107 جسد از صبح در این ال‌سی‌دی پخش شده است تا مدیران کاروان‌ها اجساد را چک کنند و آنهایی که فکر می‌کنند ایرانی هستند و شباهتی به ایرانیان دارند، به همراه کدی که روی آنها زده شده است، به مسئولان سعودی اعلام کنند تا بتوانند این اجساد را داخل سردخانه‌ها ببینند و در صورت اطمینان از ایرانی بودن و یا تشخیص هویت، ترخیص کنند.

اطهری‌فرد در ادامه گفت: بنده هزار و 107 عکس از اجساد را از صبح دیده‌ام، اما هیچیک از سه مفقودی کاروان قرآنی در بین این عکس‌ها نبودند.

وی ضمن وخیم توصیف کردن وضعیت نگهداری اجساد ادامه داد: امشب نیز دو کانتینر دیگر که اجساد در داخل آنها روی هم تلنبار شده است، تخلیه می‌شوند و پس از عکسبرداری از اجساد، تصاویر را می‌بینیم تا در صورت وجود اجساد ایرانی، شناسایی انجام شود.

سرپرست کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع عنوان کرد: متأسفانه وضعیت اجساد در کانتینر‌ها خیلی وحشتناک است تا جایی که نزدیک به 100 جسد را داخل چادرهای بزرگ ریخته‌ و سپس داخل کانتینرها گذاشته‌اند و کف کانتینرها پر از خون است و در اطراف سردخانه‌ها بوی خون راه افتاده است.

وی ادامه داد: خونابه‌ها از داخل کامیون‌ها جاری است، همه اجساد تغییر چهره داده‌اند و از قیافه افتاده‌اند. متاسفانه صورت‌ها له شده و سیاه شده است و بیشتر چهره‌ها قابل تشخیص نیست؛ بعضی از اجساد نیز مشخص است که ضربه مغزی شده‌اند و از بینی و گوش آنها خون آمده است.

وی اضافه کرد: یک سری از اجساد، کارت‌های شناسایی بر گردن خود دارند که تشخیص آنها راحت‌تر است اما کسانی که کارت شناسایی بر گردن نداشتند تشخیص آنها بسیار سخت بود و باید حدس می‌زدیم که کدام اجساد ایرانی هستند. سرمای سردخانه‌ها کم است که این اجساد بو گرفته‌اند و اطراف کانتینرها بوی تعفن می‌دهند.

اطهری‌فرد در ادامه گفت: هم‌اکنون کار شناسایی هزار و 107 جسدی که از آنها عکس گرفته شده است به پایان رسید و عکس‌های اجساد دو کانتینر دیگر را امشب می‌بینیم.

 

اخبار اجتماعی - ایکنا