اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوحدی : موافقت ۲۸ خانواده با دفن جانباختگان در مکه/پیگیری پرداخت غرامت



اخبار,اخبار اجتماعی ,

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ۲۸ خانواده با دفن جان باختگان حادثه منا در مکه موافقت کرده اند، گفت: سفارت ایران در عربستان و سازمان حج پیگیر پرداخت غرامت جان باختگان هستند.

سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد دفن جانباختگان منا در مکه افزود: از میان ۴۰ جان‌باخته‌ای که در مکه دفن شده بودند، ۲۸ خانواده تاکنون اعلام موافقت کرده‌ اند، اما مابقی هنوز تعیین تکلیف نکرده‌اند.

وی در مورد اعزام دو تن از افراد خانواده‌های مفقودان به عربستان نیز گفت: هفته گذشته پنج خانواده برای شناسایی مفقودان اعزام شدند و طی این هفته نیز قرار بود پنج خانواده دیگر به عربستان بروند که به دلیل تقارن با ایام اربعین، دو نفر از آنها اعلام کردند که هفته بعد مشرف خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهارامیدواری کرد که بتوانیم هر چه سریعتر با اعزام خانواده‌های جان‌باختگان، نشست به شناسایی هویت و اعلام وضعیت مفقودان اقدام نماییم.

اوحدی در مورد پرداخت غرامت عربستان به جانباختگان منا گفت: در حال حاضر سفارت و کنسولگری ایران در عربستان و همچنین سازمان حج پیگیر این موضوع هستتد.

وی به آخرین تعداد مفقودان حادثه منا اشاره و تاکید کرد: با توجه به انتقال رکن‌آبادی و همچنین شناسایی یک نفر دیگر از جان‌باختگان فاجعه منا، تعداد مفقودان در حال حاضر به ۱۳ نفر رسیده است.

اوحدی اظهار داشت: علاوه بر پیکر مرحوم رکن‌آبادی، دو نفر از جان‌باختگان نیز که در مکه دفن نشده و در سردخانه بودند روز گذشته به کشور منتقل شدند.

 

 اخبار اجتماعی  - مهر  


ویدیو مرتبط :
احتمال دفن برخی از جانباختگان منا در مکه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیمه‌ ایران: تمامی هزینه ها و غرامت فوت‌شدگان حادثه مکه را پرداخت می‌کنیم



اخبار,اخبار اجتماعی,بیمه‌ ایران

شرکت سهامی بیمه ایران به عنوان بیمه‌گرحجاج ایرانی غرامت فوت‌شدگان حادثه شهر مکه را در وجه ذینفعان این حادثه پرداخت می‌کند.

بهروز ناظمی مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران درباره این حادثه و نحوه پرداخت غرامت به ذینفعان تصریح‌کرد: متاسفانه در حادثه سقوط جرثقیل در شهر مکه تاکنون 11 زائر ایرانی فوت و بیش از 30 نفر مصدوم شده‌اند.
 
مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران با اشاره به اینکه مصدومان این حادثه در بیمارستان هلال‌احمر ایرانیان در شهر مکه بستری هستند، تصریح‌کرد: تمامی هزینه‌های پزشکی و درمانی مصدومان این حادثه برعهده بیمه ایران است.
 
به گفته وی همچنین هزینه‌های جانبی مصدومان این حادثه که به واسطه ناتوانی به تنهایی قادر به انجام اعمال مناسک حج نیستند نیز از طریق بیمه‌نامه حجاج که این شرکت با سازمان حج و زیارت منعقد کرده است قابل جبران بوده و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.
 
مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران درباره هزینه‌های انتقال اجساد فوت‌شدگان حجاج ایرانی به کشور نیز گفت: تمامی هزینه‌های انتقال اجساد زائران ایرانی برعهده بیمه ایران بوده و به سازمان‌های طرف قرار‌داد پرداخت خواهد شد.
 
ناظمی افزود: نمایندگان این شرکت در مکه مکرمه به منظور پیگیری وضعیت مفقودان و مصدومان این حادثه حضور فعال داشته و به طور حتم در خدمت‌رسانی مطلوب به آنان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

اخبار اجتماعی - ایسنا