اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوج گیری تنش ها در عراق; نوری مالکی: از رئیس جمهور شکایت می کنم/ واکنش آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل ,بحران در عراق

 

اخبار بین الملل - اوج گیری تنش ها در عراق،
نوری مالکی: از رئیس جمهور شکایت می کنم/آمریکا: از فواد معصوم حمایت خواهیم کرد

نوری المالکی نخست وزیر عراق گفت کیفرخواستی بر ضد رئیس جمهور به علت نقض قانون اساسی ارائه خواهد کرد.

به گزارش انتخاب، نوری المالکی در سخنان هفتگی خود گفت: روند سیاسی عراق با چالش ها و بحران های خطرناکی در طول سالهای گذشته روبرو بوده است و نزدیک بود این بحران ها نظام سیاسی جدید این کشور را به فروپاشی بکشاند و بار دیگر دوران استبدادی و سرکوب در عراق زنده شود.

 

ما به یاری خداوند و حمایت ملت عراق و نیروهای سیاسی ملی با التزام به قانون اساسی این کشور توانستیم طرح های مشکوک را که خواهان خیر و خوشی برای دولت و ملت عراق نیستند از بین ببریم. من در سخنان سابق خود درباره خطرناک بودن عبور از قانون اساسی عراق هشدار داده بودم، قانونی که ملت عراق در یک همه پرسی تاریخی به آن رای داده است. من همچنین درباره نادیده گرفتن موضوعات مرتبط به انتخابات هشدار داده بودم چرا که نادیده گرفتن این موضوعات به معنای مصادره کردن حقوق شهروندان عراقی است که در انتخابات پارلمانی این کشور برای انتخاب نمایندگان خود در قوه مقننه و مجریه شرکت کرده بودند.

وی افزود: من بر اساس مسئولیت های ملی،قانونی، اخلاقی و شرعی و اطلاع داشتن از اوضاع سیاسی،امنیتی،اجتماعی و اقتصادی عراق به رئیس پارلمان و رئیس جمهور کشور و دادگاه فدرال عراق درباره خطرناک بودن عبور از قانون اساسی و نادیده گرفتن این قانون در این مرحله حساس و دشوار کشور هشدار دادم و با این وضع اوضاع امنیتی در عراق بدتر خواهد شد و باید شاهد حوادث بدی در کشور باشیم که زیان های سنگینی به منافع عالی ملت عراق وارد کند.

 آمریکا اعلام کرد از رئیس جمهور عراق حمایت می کند
به گزارش رویترز ، یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا پس از آنکه نوری المالکی نخست وزیر عراق فواد معصوم رئیس جمهور این کشور را به نقض قانون اساسی متهم کرد گفت آمریکا کاملا از رئیس جمهور عراق حمایت می کند.

اخبار بین الملل - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
عملیات ترور رئیس جمهور آمریکا (اوباما) در عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق شد


یک منبع در ائتلاف ملی عراق روز چهارشنبه گفت : نوری المالکی به زودی به عنوان معاون اول فؤاد معصوم رییس جمهور عراق کار خود را آغاز خواهد کرد.

واحد مرکزی خبر: یک منبع در ائتلاف ملی عراق روز چهارشنبه گفت : نوری المالکی به زودی به عنوان معاون اول فؤاد معصوم رییس جمهور عراق کار خود را آغاز خواهد کرد.

این منبع اعلام کرد : ائتلاف ملی عراق عصر چهارشنبه در نشستی در منزل ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف با اکثریت آراء ، نوری المالکی را به سمت معاون اول ریاست جمهوری عراق معرفی کرد.

نوری المالکی 14 ماه اوت برای بهبود روند سیاسی در عراق به نفع حیدر العبادی نخست وزیر جدید از سمت نخست وزیری کناره گیری کرد.

نوری المالکی و ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف ملی از سال 2006 تا 2014 نخست وزیری عراق را بر عهده داشتند.