اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوج شور نبوی در جوار بارگاه منور رضوی


همزمان با 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و سبط اکبرش؛ حضرت امام حسن مجتبی (ع) شور عاشقان و شیفتگان مکتب نبوی در جوار هشتمین نور آسمان امامت و ولایت به اوج خود رسیده است.

خبرگزاری ایرنا: همزمان با 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و سبط اکبرش؛ حضرت امام حسن مجتبی (ع) شور عاشقان و شیفتگان مکتب نبوی در جوار هشتمین نور آسمان امامت و ولایت به اوج خود رسیده است.

امروز زائران و مجاوران از گوشه و کنار شهر رهسپار حرم مطهر رضوی شده اند تا این ضایعه بزرگ و سالروز خاموشی چراغ حیات دو عزیز خاندان عصمت و طهارت را به پیشگاه مقدس ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) تسلیت و تهنیت عرض کنند.

خیل عاشقان امام رضا (ع) که از روزها قبل با پای پیاده به سمت حرمش حرکت کردند، سوز سرما و خستگی راه را به جان خریدند تا در این روز بزرگ در کنار محبوبشان بوده و عقده های دل بگشایند و زیر سایه او آرام گیرند.

مشهد الرضا (ع) در رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام حسن مجتبی(ع) در میانه انبوه عزاداران بی قرار است، آنچه می درخشد گنبد طلای آستان هشتمین خورشید است که سیاهپوشان عزادار بر گردش طواف می کنند و خیابانهای اطراف مملو از دسته ها و هیاتهای عزاداری است.

صحن و سراهای این آستان مقدس مملو از جمعیت عزاداری است که با اجتماع در صحنها و رواقهای این مکان قدسی خالصانه به پیامبر رحمت و سبط اکبرش ابراز ارادت می کنند و در رحلت و شهادت دو نور الهی، این مصیبت را به امام رئوف تسلیت می گویند.

پرده های عزا از در و دیوار مشهد آویخته شده و پرچمها و علمهای عزاداران شانه های شهر را می نوازد و شهر به قدوم عزاداران و ارادتهای خالصانه آنها می بالد.

عزاداران همیشگی خاندان عصمت و طهارت (ع) نیز در قالب هیات های مذهبی از نقاط مختلف مشهدالرضا (ع) به سمت حرم مطهر رضوی به حرکت درآمدند، صدای نوحه، طبل و سنچ و زنجیرزنی عزاداران شهر را در ماتم فرو برده و همگان با آمدن به خیابانها با عزاداری این هیات ها همراه شده اند.

مشهدالرضا(ع) امروز میزبان مردم مسلمان از استانها و کشورهای مختلف است؛ مهمانان ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) اینک بر سر خوان کرم امام هشتم (ع) نشسته اند و از این سفره به میزان علاقه و شور نبویشان برمی گیرند، آنان امروز مورد لطف و عنایت شاه شیعیان قرار گرفته اند؛ خوشا به سعادتشان.

شبها و روزهای پایانی ماه صفر در مشهد الرضا(ع) همواره محشر عشق، شور و دلدادگی است، عشق به مکتبی که زائران را از راه های دور به روضه منوره کشانده تا نذر خویش را ادا کنند و دل خود را به پنجره فولادش گره بزنند تا زیارتشان مقبول افتد، آن هم زیارتی که در روز رحلت بزرگ مرد تاریخ اسلام و بنیانگذار آن انجام شود.

سرزمین خورشید همه ساله طبق سنتی دیرینه میزبان هزاران عزاداری است که از سراسر ایران اسلامی خود را به خطه توس مشهد الرضا(ع) می رسانند تا در رثای اربعین حسینی، رحلت خاتم پیامبران، کریم اهل بیت و عالم آل محمد(ص) اشک بر دیدگان روان کنند.

اجتماع عظیم نبوی ظهر امروز با حضور آنان در کنار مضجع شریف ثامن الحجج (ع) شکل می گیرد و صدای یا محمدا و یا امام حسن مجتبی (ع) زائران و مجاوران به اوج خواهد رسید، همایشی که دشمنان اسلام را به هراس خواهد انداخت.

در مراسم سوگواری امروز حرم مطهر رضوی نوحه خوانان و مرثیه سرایان همراه با سینه زنی و زنجیرزنی هیات های مذهبی به عزاداری مشغول می شوند و امام جمعه مشهد در میان عزاداران سخنرانی خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
تشرف خدام بارگاه منور رضوی به عتبات عالیات در آستانه شهادت امام کاظم (ع)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی در بدو ورود به مشهد: هدف اصلی از سفر به مشهد زیارت بارگاه منور رضوی است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


روحانی در بدو ورود به مشهد:
هدف اصلی از سفر به مشهد زیارت بارگاه منور رضوی است /وضعیت تصمیمات سفر سال گذشته بررسی می‌شود

رئیس‌جمهور در بدو ورود به مشهد مقدس گفت: هدف اصلی از سفر به مشهد زیارت بارگاه منور رضوی است.

حجت‌ا‌لاسلام حسن روحانی در بدو ورود به مشهد در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت پیامبر اعظم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) همه چیز ماست و هر چه ما داریم از لطف اهل بیت(ع ) و به‌ویژه امام هشتم (ع) است.

وی با بیان اینکه تشرف به زیارت این امام رئوف برای همه ما افتخار است، تصریح کرد: نخستین هدف من از سفر به مشهد زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در ایام متعلق به آن بزرگوار و اجداد ایشان است.

* برنامه سفر 2 روزه به مشهد
روحانی افزود: در عین حال شرایط استان و آنچه که سال گذشته در جریان سفر استانی هیئت دولت به خراسان رضوی در مورد آن تصمیم‌گیری شد و همچنین قول‌هایی که به مردم داده شد و برنامه‌ریزی‌هایی که در زمینه رفع مشکلات استان در این سفر انجام گرفت مجددا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اگر برنامه‌ای اجرا نشده و نیاز به کمک داشته باشد، کمک کنیم.

وی تاکید کرد: در جلسه شورای اداری استان نیز که فردا تشکیل می‌‌دهیم، وضعیت استان را بررسی می‌کنیم.

روحانی در پایان یادآور شد: برنامه سفر بنده به مشهد دو روزه است.

 

اخبار سیاسی  - فارس