اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«اوبری موریس» درگذشت


اوبری موریس بازیگر نقش آقای دلتوید فیلم «پرتقال کوکی»اثر استنلی کوبریک، در 89 سالگی درگذشت.

خبرآنلاین: اوبری موریس بازیگر نقش آقای دلتوید فیلم «پرتقال کوکی»اثر استنلی کوبریک، در 89 سالگی درگذشت.

 نماینده اوبری موریس به بی‌بی‌سی گفت که این بازیگر چهارشنبه 24 تیر(15 جولای) درگذشته است.

«اوبری موریس» درگذشت

فیلم «مرد حصیری» به کارگردانی تام هاردی و کمدی «عشق و مرگ» ساخته وودی آلن، از فیلم‌های معروفی هستند این بازیگر بریتانیایی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

موریس طی پنج دهه دوران کاری خود علاوه بر سینما به فعالیت در تلویزیون نیز مشغول بود. اولین حضور او در تلویزیون مربوط به سال 1948 و در اقتباسی از داستان «Fly away Peter» محصول شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی بود. «شاخه خشکیده درخت»، «فیلادلفیا همیشه آفتابی است» و «انتقام‌جویان» از کارهای تلویزیونی این بازیگر کهنه‌کار محسوب می‌شوند.

نمایش «حکایت زمستان» اثر ویلیام شکسپیر نخستین حضور این بازیگر بر صحنه تئاتر را سال 1944 در لندن رقم زد. موریس که از سال 1954 تا 1956 در تئاتر اولدویک لندن به صحنه می‌رفت، در تئاتر‌های برادوی نیز سابقه بازیگری دارد.


ویدیو مرتبط :
ویولن از اوبری الیورسون - Paganini,Caprice 5

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منتظري درگذشت.




انالاالله وانا اليه راجعون



لاحول ولاقوة الابالله العلي العظيم

 

 

درگذشت آیت الله منتظری

 

حسينعلي منتظري شب گذشته (شنبه) درگذشت.به گزارش ايرنا، منتظري شب گذشته در منزل خود دار فاني را وداع گفت. هنوز علت دقيق مرگ وي اعلام نشده است.

 

 

حسينعلى منتظرى در سال 1301 خورشيدى (1340 هجرى قمرى -‏ ‏1922 ميلادى ) در شهر نجف آباد - 24 کيلومترى غرب اصفهان - در‏ ‏خانواده اى زحمتکش به دنيا آمد.

 

 

منتظري در حوزه هاي علميه اصفهان، قم به تحصيل دروس سطح و عالي حوزه پرداخت.

 

وي در قم از درس اساتيدي همچون امام خميني، آيت الله حاج شيخ‏ ‏عبدالرزاق قائينى، آيت الله آقاى حاج‏ ‏سيدمحمد محقق يزدى معروف به "داماد"، آيت الله بهاءالدينى، آيت الله حاج‏ ‏سيد صدرالدين صدر، ‏آيت الله العظمى آقاى حاج آقا حسين بروجردى و آيت الله علامه طباطبائى استفاده کرد.

 

 

منتظري از 42 چندين نوبت بازداشت و در نهايت در سال 54 به ده سال زندان محکوم شد اما در هشتم آبان 57 به همراه آيت الله طالقاني آزاد شد.

 

 

وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 64 از سوي مجلس خبرگان رهبري به عنوان قائم مقام رهبري انتخاب شد.

 

 

احاطه منتظري و بيت وي توسط عناصر مساله دار به ويژه باند مهدي هاشمي سبب فاصله گرفتن او از امام امت و اظهار مواضع مورد پسند دشمنان انقلاب شد.

 

 

اصرار منتظري بر حمايت از مهدي هاشمي حتي پس از برگزاري دادگاه و پخش اعترافات تلويزيوني وي به انجام جنايات هاي متعدد قبل و بعد از انقلاب، دلخوري ها را نسبت به قائم مقام رهبري افزايش داد و بسياري از فعالان سياسي خواستار برکناري او از قائم مقامي رهبري شدند.

 

 

در نهايت امام راحل طي نامه تاريخي 6/1/68 مخالفت خود را با قائم مقامي منتظري از همان روز اول بيان کردند و وي از اين جايگاه کنار گذاشته شد.

 

 

منتظري در دوران پس از امام راحل نيز خط تقابل با نظام اسلامي را ادامه داد. سخنراني 23 آبان 76 وي با اعتراض گسترده مردم قم مواجه شد و بسياري از طلاب و فضلاي اين شهر مقدس، خواستار اخراج او از قم شدند.

 

 

وي در جريان حوادث پس از انتخابات سال جاري ايران نيز به عنوان چهره مذهبي اغتشاشگران فعاليت کرد و اظهارنظرهاي بي پايه وي مورد استقبال گسترده رسانه هاي ضدانقلاب قرار گرفت.

 

 

چندي قبل برخي رسانه ها با اشاره به وخامت حال وي، از تنظيم بيانيه هاي منتشره از طرف او توسط فرزندش خبر داده بودند.

 

 

اخبار تکميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.