اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما وزیر جدید امنیت داخلی آمریكا را معرفی كرد



 وزیر جدید امنیت داخلی آمریكا

اوباما وزیر جدید امنیت داخلی آمریكا را معرفی كرد

باراك اوباما رییس جمهور آمریكا جی جانسون مشاور سابق وزارت دفاع پنتاگون كه به دلیل اختلاف نظر با چاك هیگل چندی پیش از مقام خود استعفا كرده بود، به عنوان وزیر جدید امنیت داخلی آمریكا معرفی كرد.

به گزارش ایرنا، اوباما در مراسم معارفه وزیر جدید امنیت داخلی آمریكا با قدردانی از خدمات جانسون در پنتاگون، اظهار داشت


او بهترین شخص برای پذیریش این مسوولیت است.


وی افزود : جانسون دارای درك عمیق از تهدیدات و چالش های پیش روی كشور دارد.
جانسون برای اینكه جانشین جانت نپلیتنو در وزارت امنیت داخلی شود، به رای مثبت نمایندگان سنا نیاز دارد.


جانت نپلیتنو ماه گذشته از مقام خود استعفا كرد اما گفت تا زمانی كه اوباما فردی را برای جایگزینی اش انتخاب كند به وظایف خود ادامه خواهد داد.


نامزد جدید وزارت امنیت داخلی آمریكا طی سخنانی ضمن تقدیر از اوباما به خاطر اعتمادی كه به او دارد، گفت : هدف اصلی من حفظ امنیت شهروندان آمریكایی خواهد بود.


جانسون ۵۶ ساله وكیل ارشد وزارت دفاع در در نخست ریاست جمهوری اوباما بود اما به دلیل اختلاف نظر با چاك هیگل از سمت خود استعفا كرد.


به اساس گزارش رسانه های آمریكایی، جانسون در زمان خدمت خود در پنتاگون بر افزایش حملات هوایی هواپیما‌های بدون سرنشین، بازسازی كمیسیون‌های نظامی برای محاكمه‌ مظنونان تروریستی و لغو ممنوعیت همجنسگرایی در ارتش آمریكا نظارت داشته است.

/ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
پیش نمایش فیلم "كاپیتان آمریكا" جنگ داخلی"

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاوروف: ایران و ۱+۵ برای توافق هسته‌ای اختلاف آنچنانی ندارند/وزیر امنیت داخلی رژیم‌ صهیونیستی:به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ پایبند نخواهیم بود



توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ ,برنامه هسته ای ایران

لاوروف: ایران و ۱+۵ برای توافق هسته‌ای اختلاف آنچنانی ندارند

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد ایران و گروه ۱+۵ برای رسیدن به توافق هسته‌ای اختلاف اساسی ندارند.

 به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که ایران و گروه 1+5 در زمینه توافق هسته‌ای اختلاف اساسی ندارند.

لاوروف تاکید کرد آنچه که در حال حاضر مورد نیاز است این است که تفاهم بین خود را روی کاغذ بیاوریم و سند کنیم.

 لاوروف افزود: در مذاکراتی که با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران داشتم برای اولین بار طی چند سال گذشته تایید شد که تهران و ۶ قدرت جهانی به طور واقعی به دنبال زمینه‌های مشترک، به جای ارائه مواضع نامرتبط، هستند.

وی گفت: بعضی از حوزه‌های منافع مشترک تعریف شده‌اند و هیچ اختلاف اساسی برای حل عملی مسائل وجود ندارد. آنچه که ما اکنون در حال مذاکره درباره آن هستیم یک راه صحیح دیپلماتیک برای رسیدن به تفاهم است؛ آنقدر که این تفاهمات تبدیل به یک سند مشترک شود.

لاوروف در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره شروط مخالفان سوری برای حضور در کنفرانس صلح ژنو ۲ گفت: درخواست مخالفان برای کناره گیری بشار اسد به عنوان شرط مشارکت در ژنو ۲ غیرواقعی است.

وی افزود: دیدار غیررسمی دولت و مخالفان سوریه ممکن است لزوما به موفقیت نیانجامد ولی باید از این فرصت استفاده کرد.

دولت روسیه نمایندگان دولت سوریه و مخالفان سوری را برای مذاکره درباره برگزاری کنفرانس ژنو به مسکو دعوت کرده است.

 

توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ ,برنامه هسته ای ایران

 
وزیر امنیت داخلی رژیم‌ صهیونیستی:به توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ پایبند نخواهیم بود

«گلعاد اردان» روز شنبه به رادیو اسرائیل گفت حتی در صورتی که ایران و ۱+۵ در موضوع هسته‌ای به توافق برسند، اسرائیل همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی را برای خود محفوظ می‌دارد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «دبکا»، «گلعاد اردان» روز شنبه با بیان اینکه اسرائیل حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت اگر به ایران اجازه داده شود که به آستانه تولید سلاح اتمی برسد، اسرائیل تمام گزینه‌ها از جمله گزینه اقدام نظامی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایران و گروه 1+5 هفته گذشته دور تازه‌ای از مذاکرات هسته‌ای را در شهر ژنو سوئیس برگزار کردند. این مذاکرات نهایتا به دلیل مواضع سخت‌گیرانه فرانسه، بدون توافق پایان یافت. این مذاکرات چهارشنبه هفته جاری بار دیگر در ژنو پیگیری می‌شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی هم دو هفته قبل تأکید کرده بود در صورت معامله بد 1+5 با ایران، اسرائیل این توافق را به رسمیت نشناخته و به آن متعهد نخواهد بود.

«گلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی صهیونیست‌ها هم که امروز با رادیو اسرائیل گفت‌وگو می‌کرد، به کشورهای عضو 1+5 هشدار داد که اگر تحریم‌های ایران را کاهش دهند، موافقتنامه‌ موقت با ایران ممکن است به وضعیتی دائمی تبدیل شود.

وی همچنین تأکید کرده است که «بنیامین نتانیاهو» از جزئیات طرح پیشنهادی به ایران اطلاع دارد. نتانیاهو هم هفته قبل با اعلام اینکه از جزئیات توافق با ایران مطلع است، آن را «معامله‌ای بسیار بسیار بد» توصیف کرده بود.

/فارس