اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما: هرگز اجازه تشکیل خلافت را نمی‌دهیم


در حالی که اسناد منتشره بر حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از گروهک تروریستی داعش حکایت دارد، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا ادعا کرد که این کشور به تندروها اجازه برپایی خلافت اسلامی در سوریه و عراق را نخواهد.

ایرنا: در حالی که اسناد منتشره بر حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از گروهک تروریستی داعش حکایت دارد، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا ادعا کرد که این کشور به تندروها اجازه برپایی خلافت اسلامی در سوریه و عراق را نخواهد.

اوباما همچنین ادعا کرده که البته ما تنها در صورتی می توانیم چنین اقدامی انجام دهیم که در صحنه عمل شرکایی داشته باشیم که بتوانند خلاء موجود را پر کنند.

اوباما در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز در مورد بررسی گسترش بکارگیری حملات نظامی در عراق جهت رویارویی با عناصر داعش است اما رهبران سیاسی این کشور در وهله اول باید به راهی برای همکاری میان خود دست یابند.

وی از اینکه تلاش بیشتری برای کمک به لیبی از خود نشان نداد، ابراز تاسف کرد

و نسبت به وجود فرصت هایی برای دستیابی به صلح در خاورمیانه ابراز بدبینی کرد.

اوباما همچنین در مورد امکان حمله روسیه به اوکراین ابراز نگرانی کرد و ابراز داشت که از اینکه چین از تقویت همکاری با آمریکا امتناع ورزیده دچار سرخوردگی شده است.

اوباما مقامات اقلیم کردستان را ستود و گفت: آنها عمل گرا هستند و با سایر طائفه ها و ادیان همزیستی مسالمت آمیزی دارند و آمریکا می خواهد به آنها کمک کند.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که ما می خواهیم نقش نیروی هوایی عراق را بازی کنیم.

بر اساس این گزارش، رییس جمهور آمریکا در مورد توانایی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر امضای توافقنامه صلح طولانی مدت همانند توافقنامه صلح امضا شده میان انور سادات و مناخیم بگین ابراز شک و تردید کرد.


ویدیو مرتبط :
اجازه نمی دهیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت عبدالله گل با تشکیل دولت انتقالی کردها در سوریه/ اجازه نمی‌دهیم سوریه تقسیم شود



مخالفت عبدالله گل با تشکیل دولت انتقالی کردها در سوریه

مخالفت عبدالله گل با تشکیل دولت انتقالی کردها در سوریه/ اجازه نمی‌دهیم سوریه تقسیم شود

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش با اقدام کردهای سوریه برای تشکیل دولت انتقالی در شمال این کشور مخالف است.

به گزارش ایسنا ، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، عبدالله گل، رئیس جمهوری ترکیه با بیان این که کشورش با اعمال فشار هر گروهی علیه گروه‌های دیگر در سوریه مخالف است، گفت: آنکارا نمی‌تواند اجازه دهد سوریه که امروز با آشوب دست و پنجه نرم می‌کند، تقسیم و تجزیه شود.

در همین راستا، صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکرات کردها اعلام کرد که دولت انتقالی و مدنی که از سوی این حزب تشکیل شده، اقدامی موقت است.

وی همچنین در واکنش به اظهارات ائتلاف مخالفان سوریه مبنی بر این که اتحاد دموکراتیک کردها دشمن این ائتلاف است، تاکید کرد که ائتلاف مخالفان سوریه دشمن اتحاد دموکراتیک کردها است. 

/ایسنا