اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما میزبان نشست شورای امنیت شد



اخبار,اخباربین الملل ,رئیس جمهور آمریکا


 اخبار بین الملل - اوباما میزبان نشست شورای امنیت شد

رئیس جمهوری آمریکا در ماه آتی میلادی (سپتامبر) میزبان نشست شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود و قرار است بر مساله تهدید مبارزان تروریست خارجی که در درگیری‌های عراق و سوریه شرکت می‌کنند، تمرکز کند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایالات متحده آمریکا در ماه سپتامبر ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده خواهد داشت و دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید که وی در حال دعوت از 14 عضو دیگر شورای امنیت است.

این رهبران قرار است تا در نشست یک هفته‌ای از 22 سپتامبر (31 شهریور) که قرار است برای نشست مجمع عمومی برگزار شود، حضور یابند. دولت آمریکا ابراز امیدواری کرد که این شورا بتواند قطعنامه‌ای را درباره جذب خارجی‌ها و اعزام آن‌ها به گروه‌های تروریستی برای جنگ تدوین کرده و بر لزوم همکاری کشورها برای بسیج منابع و تجهیزات با هدف مقابله با آن، تاکید کند.

به گفته یکی از مقام‌ها در هیات آمریکا در سازمان ملل، تهدید تروریست‌های خارجی بسیار حاد شده است. طبق اظهارات این دیپلمات آمریکایی، درگیری‌های سوریه و عراق این تهدید را پررنگ کرده است حدود 12 هزار تروریست خارجی به این درگیری‌ها پیوسته‌اند.

شورای امنیت روز جمعه هفته گذشته در واکنش به رشد تهدید تروریستی در این دو کشور، تحریم‌هایی را علیه شش مردی که تروریست‌های خارجی را جذب و تامین مالی می‌کردند، اعمال کرد و تهدید کرد که چنانچه افراد دیگری از گروه‌های تروریستی حمایت کنند، تحریم‌های بیشتری اعمال می‌کند.

این قطعنامه پس از پیشروی‌های گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) تصویب شد که کنترل مناطق زیادی را در شرق سوریه و غرب عراق بدست گرفته‌اند.

این شبه‌نظامیان تندرو با وحشی‌گری خود علیه غیرنظامیان، صدها هزار نفر را مجبور کرده‌اند تا آواره شوند. علاوه بر این فعالیت‌های تروریستی گروه‌های مرتبط با القاعده از حمله جبهه النصره در سوریه تشدید شده است. یک مقام آمریکایی گفت: دولت اوباما می‌خواهد قطعنامه‌ای را که آمریکا در حال تدوین آن است، بر مسائل بیشتری تمرکز کند که شامل جذب نیرو برای جنگ برای گروه‌های تروریستی در هر نقطه دنیا شود.
 اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
نشست شورای امنیت درباره پیش نویس برجام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاور سابق شورای امنیت ملی اسراییل: اوباما نگذاشت پارسال به ایران حمله کنیم



حمله اسراییل به ایران,حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران,شورای امنیت ملی اسراییل

مشاور سابق شورای امنیت ملی اسراییل: اوباما نگذاشت پارسال به ایران حمله کنیم

این حمله قرار بود بین ماه سپتامبر و اکتبر 2012 یعنی در همان زمانی که نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل برای ایران خط و نشان و خط قرمز کشید، انجام شود.

مشاور سابق شورای امنیت ملی اسراییل گفت که اوباما در زمان اوج مبارزات انتخاباتی خود در سال گذشته جلوی طرح بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران را گرفته است.

به گزارش عصر ایران ژنرال " گیورا ایلاند" مشاور سابق شورای امنیت ملی اسراییل در گفتگو با روزنامه " تایمز" اسراییل تایید کرد که این حمله قرار بود بین ماه سپتامبر و اکتبر 2012 یعنی در همان زمانی که نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل برای ایران خط و نشان و خط قرمز کشید، انجام شود.

این مقام سابق اسراییلی به تایمز گفته است:" نتانیاهو به طور جدی برنامه ای برای حمله پیشدستانه به ایران داشت ، اما آمریکایی ها با این ایده مخالفت بودند."
مصاحبه این مقام سابق اسراییلی با روزنامه تایمز اسراییل در واکنش به گزارش اخیر وب سایت محافظه کار " میدا " اسراییل است که در گزارشی مدعی شده است که ایلاند در جریان یک کنفرانس غیر علنی در دو هفته پیش این مساله را تشریح کرده است که در فاصله ما های سپتامبر تا اکتبر 2012 یعنی درست 1 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نتانیاهو طرحی برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران داشته است که دولت اوباما با آن مخالفت می کند.


بر اساس این گزارش دولت اوباما از نتانیاهو خواسته به دلیل تاثیرات حمله احتمالی به ایران به روند انتخابات در آمریکا از انجام این مساله در آن مقطع خودداری کند.
این مقام اسراییلی در کنفرانس مزبور گفته است اسراییل غالبا مستقلانه از آمریکا تصمیم می گیرد همان طور که در جریان شهرک سازی ها و حمله به غزه و... به حرف های آمریکا گوش نکرد، اما در مورد مسایلی که ممکن است به طور مستقیم به منافع ایالات متحده برخورد داشته  باشد، نمی تواند مخالف نظر آمریکا عمل کند.

با این حال گیورا ایلاند در مصاحبه با تایمز اسراییل بخش بزرگی از اظهارات منتسب به او در گزارش وب سایت محافظه کار " میدا" در کنفرانس دو هفته گذشته را "نقل قول های مملو از اشتباه " خوانده است، اما این ادعای اصلی از قول او را که نتانیاهو سال گذشته قصد داشته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ایران حمله کند و اوباما مانع این حمله شده است، را تکذیب نکرده است./عصرایران