اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما: ما سنجار را آزاد کردیم


رئیس جمهوری آمریکا گفت: مساله مهم این است که ما شریک کارآمدی را در میدان نبرد برای بیرون راندن تروریسم داشته باشیم. ما سنجار را آزاد کردیم. داعش را از مناطق مرزی با ترکیه دور کردیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه اعزام نیروهای زمینی آمریکا برای مقابله با داعش اشتباه خواهد بود، گفت: پس از بررسی‌های امنیتی میزبان آوارگان سوری خواهیم بود.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پس از پایان نشست گروه 20 در آنتالیای ترکیه گفت: ما نباید این مساله را فراموش کنیم که پیشروی‌های زیادی حاصل کرده‌ایم و تعدادی از سرکرده‌های داعش را از بین برده‌ایم.

وی افزود: مساله مهم این است که ما شریک کارآمدی را در میدان نبرد برای بیرون راندن تروریسم داشته باشیم. ما سنجار را آزاد کردیم. داعش را از مناطق مرزی با ترکیه دور کردیم.

اوباما گفت: باید تضمین کنیم که داعش مساحت کمتری را نسبت به اراضی که در دوره گذشته تحت تصرف داشت، در اختیار داشته باشد و باید منابع حمایت مالی داعش را خشکاند و کنترل بیشتری بر مرزها داشت و نباید اجازه دهیم که داعش هیچ پناهگاه امنی داشته باشد.

اوباما تصریح کرد: تصمیم گرفتم نیروهای ویژه را برای هماهنگی در مبارزه با تروریسم اعزام کنم.

وی افزود: اعزام نیروهای زمینی آمریکا برای مقابله با داعش اشتباه خواهد بود. ما همچنین برای قطع راه‌های امدادرسانی از داعش در رقه تلاش می‌کنیم.

اوباما گفت: علیه تهدیدهای داعش یکپارچه هستیم و به میزبانی از آوارگان از سوریه پس از بررسی‌های امنیتی ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در مورد آوارگان، بسیاری از کشورها همچون ترکیه، لبنان و اردن بار زیادی را بر دوش کشیده‌اند و نمی‌توان انتظار داشت که آنها تا مدت طولانی این کار را انجام دهند.

اوباما عنوان داشت: برای من به عنوان رئیس جمهور آمریکا مساله مهم حفاظت از مردم آمریکا است و ما پس از تحقیقات و بررسی‌ها به آوارگان اجازه ورود به آمریکا را می‌دهیم.

وی افزود: یک پیشرفت‌هایی در زمینه دیپلماتیک حاصل شده است. نشستی میان مخالفان و نظام سوریه زیر چتر سازمان ملل برگزار خواهد شد. ما می‌گوییم که بشار اسد، رئیس جمهوریه جایی در آینده این کشور ندارد. اما آنچه که امیدبخش است، حضور تمامی طرف‌های ذی ربط است و ما به فعالیت نظامی، دیپلماتیک و انسانی خود ادامه خواهیم داد.


ویدیو مرتبط :
مسجد جامع را آزاد کردیم،بیت المقدس را آزاد خواهیم کرد..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما: وقتی قذافی، مردمش را حیوان خطاب کرد، به او حمله کردیم



اوباما: وقتی قذافی، مردمش را حیوان خطاب کرد، به او حمله کردیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از عملیات نظامی این کشور به همراه ناتو در لیبی حمایت کرد و خواستار برقراری صلح در سودان شد.

به گزارش انتخاب ، اوباما در نطقی در بنای یادبود هولوکاست در واشنگتن گفت: بسیاری از کسانی که زمانی سران کشورها بوده اند اکنون بخاطر کارهایی که انجام داده اند در دیوان کیفری لاهه محاکمه می شوند. وقتی معمر قذافی در لیبی مردم را تهدید کرد که همانند حیوانات موذی آنها را از بین خواهد برد ما با دوستان و هم پیمانانمان تصمیم گرفتیم جلوی او را بگیریم. امروز مردم لیبی خودشان برای آینده شان می توانند تصمیم بگیرند.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا همچنین در سخنان خود خواستار توقف جنگ و پایان دادن به تنشها بین سودان و سودان جنوبی شد .

اوباما همچنین تصریح کرد کشتار بیگناهان باید در مناطق مرزی بین سودان و سودان جنوبی متوقف شود .

رئیس جمهور آمریکا از خرطوم و جوبا خواست برای پایان دادن به خشونت ها مذاکره کنند.

اوباما گفت : « روسای جمهوری سودان و سودان جنوبی باید برای گفتگو شجاع باشند زیرا ملت های سودان و سودان جنوبی شایسته صلح هستند.»/انتخاب