اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما: دیگر با خاورمیانه کاری نداریم؛ ایران و کره شمالی هدف اصلی هستند



 

 

 

اوباما: دیگر با خاورمیانه کاری نداریم؛ ایران و کره شمالی هدف اصلی هستند

 

رئیس جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی خود در سال 2011 اعلام کرد که واشنگتن در سال جدید بر موضوع ایران و کره شمالی تمرکز می کند و کمتر به مسئله خاورمیانه توجه خواهد نمود.

به نقل از رویترز، "باراک اوباما" که اولین سخنرانی عمومی خود را در سال 2011 انجام می داد در تشریح سیاست خارجی آمریکا برای سال جاری میلادی گفت: آمریکا در مواردی چون ترمیم روابط خود با روسیه، افزایش همکاری با هند و افزایش تلاش برای کنترل گسترش سلاح های هسته ای اقدام خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت: در مورد موضوع صلح خاورمیانه نیز باید گفت هر چند در سال جاری تمرکز کمتری بر روی آن خواهیم داشت اما این به آن معنا نیست که دیگر متعهد به صلح خاورمیانه نیستیم.

وی در ادامه با اشاره به تحولات تونس نیز گفت: آمریکا در کنار مردم تونس خواهد بود و از خواست آنها حمایت می کند.

اوباما در مورد عراق نیز وعده خود را تکرار کرد و گفت که آمریکا همچنان تحولات این کشور را دنبال می کند و در مورد افغانستان نیز با فرا رسیدن ماه جولای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور آغاز می شود.

اوباما خطاب به القاعده نیز گفت: مطمئن باشید که ما شما را شکست می دهیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به ادعای این کشور مبنی بر جلوگیری از افزایش سلاح های هسته ای در جهان گفت: ما همچنان به ایستادگی در برابر برنامه هسته ای ایران و فعالیت های کره شمالی ادامه خواهیم داد....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
هدف قرار دادن یک پهباد توسط کره شمالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران در حین مذاکرات هسته ای از کره شمالی موشک خرید، اما اوباما آن را از همه مخفی کرد!



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,برنامه هسته ای ایران

اخباری منتشر شده است که حاکی از این است که ایران زمان انجام مذاکرات درباره برنامه هسته ای خود، چندین محموله از تجهیزات موشکی پیشرفته و فناوری مربوط به آن را از کره شمالی دریافت کرده است. در حالی که این اقدام ایران کاملا مغایر با تحریم های موجود سازمان ملل است.

امریکن تینکر ادعا کرد: اوباما گزارش مربوط به ارسال یک محموله موشکی از کره شمالی به ایران را نادیده گرفت.

به گزارش «انتخاب»، در این گزارش ادعا شده است: اخباری منتشر شده است که حاکی از این است که ایران زمان انجام مذاکرات درباره برنامه هسته ای خود، چندین محموله از تجهیزات موشکی پیشرفته و فناوری مربوط به آن را از کره شمالی دریافت کرده است. در حالی که این اقدام ایران کاملا مغایر با تحریم های موجود سازمان ملل است.

در این گزارش ها، همچنین آمده است که آمریکا نه تنها از ارسال این محموله ها باخبر بود، بلکه ظاهرا اقداماتی نیز انجام داده است تا سازمان ملل از این قضیه مطلع نشود.

بنابر ادعای این گزارش، به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به صورت روزانه از طریق سرویس های اطلاعاتی، جزئیاتی از این موضوع را دریافت کرده است،‌اما این اطلاعات توسط کاخ سفید مخفی مانده تا سازمان ملل به آن دست نیابد تا این اقدام ایران مغایر با تحریم های سازمان ملل تلقی نشود.

گزارش هایی از این قبیل نشان می دهد، اوباما که مسئول حفاظت از امنیت ملی آمریکا است در فهرست فعالیت های روزانه اش، هیچ اثری از این مسئولیت دیده نمی شود.

در این گزارش آمده است: با وجود همه ناسزاهای ایران به آمریکا،‌دولت اوباما می خواهد تحریم ها را از این کشور بردارد و مقادیر زیادی از اموال بلوکه شده این کشور را آزاد کند. برخی گزارش ها حاکی از این است که بیش از دو و نیم میلیارد دلار ایران آزاد شده است. با توجه به این که ارسال محموله های موشکی از کره شمالی به ایران نقض مستقیم تحریم های سازمان ملل است، نباید آمریکا از آن عقب نشینی می کرد. اگر این گزارش ها حقیقت داشته باشد، درواقع اوباما به بهترین وجه از منافع ایران حمایت کرده است.


 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب