اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما: در سوریه به راه‌حلی سیاسی برای شکست داعش نیاز است



اخبار,اخباربین الملل, باراک اوباما

رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید بزرگترین ناکامی وی در طول دوران ریاست جمهوری‌اش، ناتوانی در تصویب "قوانین مالکیت اسلحه" در آمریکاست. وی همچنین تاکید کرد که به منظور شکست گروه‌ داعش، سوریه نیازمند یک راه‌حل سیاسی است.

به گزارش ایسنا ، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با بی.‌بی.‌سی با اشاره به تکرار شلیک‌های مرگبار در آمریکا گفت از اینکه نتوانسته در این زمینه تغییری به وجود آورد "رنج" می‌کشد.

رئیس‌جمهوری آمریکا وعده داد که به تلاش‌هایش برای بهبود شرایط ادامه خواهد داد. با این حال، اوباما در این مصاحبه گفت که در دوران ریاست جمهوری وی، روابط نژادی در آمریکا بهبود یافته و گرچه تنش‌هایی نژادی در این سال‌ها رخ داده اما آمریکا به کشوری "متنوع‌تر و مداراگراتر" تبدیل شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این گفت‌وگو درباره طیف وسیعی از مسائل داخلی و بین‌المللی به اظهار نظر پرداخت از جمله، وی از انگلیس خواست که همچنان در اتحادیه اروپا باقی بماند تا نفوذ جهانی خود را حفظ کند. اوباما درباره جمع‌بندی هسته‌ای با ایران ابراز اطمینان کرد که کنگره آن را تایید می‌کند.

همچنین رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که در سوریه به راه حلی سیاسی برای شکست گروه موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) نیاز است.

اوباما قرار است امروز (جمعه) برای نخستین بار در مقام رئیس‌جمهوری آمریکا به کنیا سفر کند. دوران ریاست جمهوری اوباما 18 ماه دیگر به پایان می‌رسد. به گفته اوباما، از ژانویه 2009 که وی وارد کاخ سفید شد موضوع تغییر قوانین مالکیت سلاح با هدف افزایش ایمنی به "خسته کننده‌ترین" مسئله برای وی بدل شده است.

اوباما گفت: اگر به شمار شهروندان آمریکایی کشته شده در حوادث تروریستی از ماجرای یازدهم سپتامبر تاکنون نگاه کنید می‌بینید که کمتر از 100 تن کشته شده‌اند. اگر در همین مدت به آمار قربانیان شلیک اسلحه توجه کنید ده‌ها هزار تن هستند.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: اینکه هنوز نتوانسته‌ایم درباره این موضوع کاری کنیم برای ما رنج‌آور است.

اوباما از آغاز دوران ریاست جمهوری خود تلاش کرده است تا قوانین مالکیت اسلحه سخت‌تر شود اما تاکنون تغییرات ملموسی در قوانین مربوطه نتوانسته است ایجاد کند.
 
 اخبار بین الملل  - ایسنا  


ویدیو مرتبط :
اوباما : استرتژیک روسیه در قبال سوریه محکوم به شکست است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما: دیپلماسی شکست بخورد به سوریه حمله می‌کنیم



شکست دیپلماتیک در سوریه,حمله آمریکا به سوریه

تهدیدهای جدید رئیس‌جمهور آمریکا
اوباما: دیپلماسی شکست بخورد به سوریه حمله می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید در صورت شکست فرآیند دیپلماتیک، آمریکا به اقدام نظامی علیه دمشق متوسل خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که در صورت عدم حصول توافق دیپلماتیک در خصوص سوریه، آمریکا به اقدام نظامی علیه دمشق متوسل خواهد شد.

 این در حالی است که مقامات آمریکایی و روس در ژنو در حال مذاکره بر سر طرح روسیه مبنی بر خلع سلاح شیمیایی سوریه هستند.

بنابراین گزارش، اوباما افزود: «ما نیازمند اقدامات مشخص هستیم تا نشان دهد اسد در خصوص خلع سلاح شیمیایی جدی است.»

اوباما ادامه داد: «از آنجا که این اتفاق تنها با یک تهدید نظامی معتبر قابل افتادن است، ما موضع نظامی خود را در منطقه حفظ کرده و فشار بر رژیم اسد را ادامه می‌دهیم.»

سخنان اوباما در حالی در سخنرانی هفتگی وی مطرح می‌شود که امروز پایگاه صهیونیستی دبکا مدعی شده بود که مواضع نظامی نیروهای غربی در برابر سوریه که طی دو هفته گذشته شکل گرفته بود، متلاشی شده است.

کشورهای غربی به سرکردگی واشنگتن در حالی دولت سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم می‌کنند که دمشق پیش از حمله ادعایی مزبور، از بازرسان سازمان ملل متحد دعوت به عمل آورده بود و این بازرسان در سوریه به‌سر می‌بردند. دمشق همچنین در شرایطی متهم به استفاده از سلاح شیمیایی شد که در میدان نبرد دست برتر را داشت و با فتح شهر استراتژیک القصیر، ضربه‌ای سخت به پیکره تروریست‌ها وارد آورده بود.

دولت روسیه به صراحت تاکید کرده است که استفاده از سلاح شیمیایی کار شورشیان بوده تا بدینوسیله مقدمات جنگ علیه سوریه را فراهم کنند. روس‌ها که طرحی را برای خلع سلاح شیمیایی سوریه ارائه کرده‌اند، مستنداتی را نیز در خصوص مسئولیت تروریست‌ها در استفاده از سلاح شیمیایی به سازمان ملل متحد ارائه کرده‌اند. در عین حال وزیر امور خارجه ایران نیز اظهار داشته که کشورش مدت‌ها قبل به آمریکا در خصوص ارسال سلاح شیمیایی برای تروریست‌ها توسط برخی بازیگران منطقه‌ای هشدار داده بود.

ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی یکی از آخرین پرده‌های نمایش غرب در فتنه 2.5 ساله سوریه است. در جنگ داخلی سوریه تاکنون بیش از یک‌صد هزار نفر کشته و بیش از دو میلیون نفر آواره شده‌اند. علاوه بر آن هزاران تروریست سلفی نیز از جای‌جای جهان به سوریه عزیمت کرده و علیه حکومت قانونی این کشور می‌جنگند./فارس