اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما تعطیلات خود را نیمه تمام گذاشت



اخبار ,اخبار بین الملل , باراک اوباما

 

اخبار بین الملل - اوباما تعطیلات خود را نیمه تمام گذاشت

رییس جمهور آمریکا در اقدامی غیرمنظره تعطیلات دو هفته ای خود را ناتمام گذاشته و برای رایزنی با معاون و برخی مشاوران خود به واشنگتن بازگشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا تعطیلات خود در جزیره مارتا واین یارد در ایالت ماسوچوست را ناتمام گذاشت.

وی که قرار است نشست هایی با جو بایدن، معاون رئیس جمهور، و شماری از مشاوران خود داشته باشد یکشنبه شب به واشنگتن باز خواهد گشت.

کاخ سفید درباره دستور کار جلساتی که رئیس جمهور امریکا با معاون و مشاوران خود خواهد داشت توضیحی نداده است.

بنا بر این گزارش به نظر می رسد اقدام اوباما در ناتمام گذاشتن تعطیلات خود به خاطر افزایش انتقادات از وی باشد بطوریکه منتقدان اوباما می گویند در حالی که امریکا با مسائل بسیار مهم داخلی و بین المللی مواجه است رئیس جمهور برای تعطیلات دو هفته ای به این جزیره رفته است.
 
در این گزارش آمده است ، باراک اوباما در حالی به تعطیلات دو هفته ای رفته است که نیروهای امریکایی در بحران عراق درگیر شده اند و مسائل بین المللی دیگری مانند بحران خاورمیانه و بحران اوکراین در کانون توجه جهانی قرار دارد.

شایان ذکر است این سفر همچنین مصادف شده است با افزایش ناآرامی ها در فرگوسن.
اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
سکته قلبی بازیکن بولتون در وسط زمین بازی را نیمه کاره گذاشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضعیت اضطراری در آمریکا؛ لغو پروازها/ اوباما به علت گردباد ایرن تعطیلات خود را کوتاه می کند



 

 

 

 

با نزدیک شدن توفان سهمگین آیرین به کارولینای شمالی، در تعدادی از ایالت‌های شرقی آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام شده است و مقامات در برخی از شهرهای ساحلی از مردم خواسته اند تا خانه‌های خود را ترک کنند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، نیز روز جمعه با  هشدار درباره توفان «بسیار خطرناک» آیرین، از ساکنان مناطقی که در مسیر این توفان قرار دارند خواست به توصیه ها در این خصوص توجه کنند.

باراک اوباما گفت: «همه نشانه‌ها حاکی از این است که این یک توفان تاریخی است.»

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرد: «کسانی که درمسیر پیش‌بینی شده این توفان قرار دارند، می‌بایست اقدامات احتیاطی را از هم اکنون اتخاذ کنند، منظر ننشینید، تاخیر نکنید.»

به گزارش آسوشیتدپرس، ۶۵ میلیون نفر از ایالت کارولینای شمالی گرفته تا «کیپ کاد» در ایالت ماساچوست در مسیر توفان آیرین قرار دارند.

طبق این گزارش، دهها هزار نفر از ساکنان شهرهای ساحلی ایالت کارولینای شمالی برای در امان ماندن از توفان آیرین خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند.

بی پردو، فرماندار ایالت کارولینای شمالی گفته است: «این یک توفان بزرگ و بد است.»

وی اضافه کرده است: «ما برای بدترین وضعیت آماده‌ایم »

توفان آیرین روز جمعه در منطقه کارآئیب باهاما را در هم کوبید و قرار است قراراست عصر جمعه به ایالت کارولینای شمالی برسد.

تاکنون در ایالت‌های کارولینای شمالی، ویرجینیا و مریلند اعلام وضعیت اضطراری اعلام شده است و نیروهای گارد به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

از آنجا که معمولا ایالت‌های جنوبی آمریکا با توفان‌های موسمی مواجه بوده‌اند، ایالت‌های شرقی آمریکا از آمادگی کمتری برای مقابله با این نوع حوادث طبیعی دارند و به همین دلیل مقامات آمریکا از این مساله ابراز نگرانی کرده‌اند.

ژانت ناپولیتانو، وزیر امنیت داخلی آمریکا ، هشدار داده است که ساکنان ایالت‌های شرقی  خود را برای پیامدهای توفان آیرین آماده کنند و امکان دارد بسیاری از مناطق با قطع برق مواجه شوند.

طبق این گزارش،  روز جمعه قدرت توفان آیرین از توفان درجه ۳ به درجه ۲ تقلیل یافته است و هم اکنون با سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت در حال حرکت است.

به گزارش رویترز، در سحرگاه روز جمعه مرکز توفان آیرین در ۶۰۰ کلیومتری جنوب غربی «کیپ هاترز» قرار داشت.

در همین حال، به گزارش «سی ان ان» پیش بینی‌ها در خصوص وضعیت شهر نیویورک در جریان حرکت توفان آیرین نگران کننده است.

طبق این گزارش به رغم این که توفان آیرین زمانی به نیویورک خواهد رسید که بخشی از قدارت خود را از دست داده است، اما به نظر می‌رسد شهر نیویورک آمادگی لازم را برای این توفان نخواهد داشت.

اوباما به علت گردباد ایرن تعطیلات خود را کوتاه می کند

یکی از سخنگویان کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به علت توفان ایرن تعطیلات خود را کوتاه می کند.

جاش ارنست، در گفتگو با روزنامه نگاران اعلام کرد اوباما روز جمعه اقامتگاه تعطیلات خود را در جزیره مارتاز واینیارد ترک می کند و یک روز زودتر از موعد پیش بینی شده به واشنگتن باز می گردد.

وی همچنین گفت اوباما بازگشت خود را به کاخ سفید اقدامی سنجیده ارزیابی کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از مارتاز واینیارد، اوباما صبح روز جمعه در پیامی به مردم آمریکا از آنها خواسته بود گردباد ایرن را جدی بگیرند.

نیروگاه های هسته ای امریکا در معرض خطر طوفان ایرن قرار دارند

نیروگاه های هسته ای امریکا که در سواحل شرقی این کشور قرار دارند خود را برای مواجهه با طوفان ایرن، که به سمت کارولینای شمالی در حرکت است، آماده می کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، کارکنان این نیروگاه ها سرگرم اتخاذ تدابیر لازم برای تامین ایمنی تجهیزات نیروگاه ها هستند.

سرعت طوفان ایرن معادل یکصد و شصت و پنج کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

شرکت دومینیون ریسورسزDominion Resources Inc،‌ که روز سه شنبه گذشته به علت زمین لرزه نیروگاه هسته ای نورث آناNorth Anna را تعطیل کرد با نزدیک شدن طوفان ایرن، تدابیر احتیاطی در خصوص دیگر نیروگاه های هسته ای خود اتخاذ کرده است.

نیروگاه هسته ای نورث آنا که ظرفیت تولید برق آن یکهزار و نهصد و پنجاه مگاوات است تا پایان طوفان ایرن تعطیل خواهد ماند.

شرکتهای هواپیمایی آمریکایی پروازهای زیادی را به علت طوفان ایرن لغو کردند

با نزدیک شدن طوفان ایرن به سواحل شرقی آمریکا و حرکت آن به سوی نیویورک، شرکتهای هواپیمایی بیش از سه هزار پرواز را لغو کردند و مجبور شدند هواپیماهایشان را به مناطق امن تر منتقل و خدمات رسانی در پرجمعیت ترین منطقه آمریکا را متوقف کنند.

همزمان با آماده شدن مقامات آمریکایی برای مقابله با طوفان و بارشهای شدید و سیل، شرکتهای هواپیمایی اصلی آمریکایی به مسافران توصیه کردند در برنامه های سفر خود بازنگری کنند و هواپیماهای خود را از فرودگاههایی در واشنگتن و بوستون به مناطق امن تر منتقل کردند. کارکنان گمرک نیز کار ایمن سازی تجهیزات زمینی را آغاز کرده اند و اداره هواپیمایی فدرال آمریکا نیز اعلام کرد در صورتی که لازم باشد آماده است برجهای مراقبت را در فرودگاهها تعطیل کند. پیش بینی می شود در آخرین ساعات شنبه یا صبح روز یکشنبه، مناطق ساحلی اقیانوس اطلس در شرق آمریکا با یکی از شدیدترین طوفانها مواجه شود.

با توجه به جابجایی هواپیماها احتمال دارد از سرگیری خدمات هواپیمایی در این منطقه وقت بیشتری بگیرد و شمار دیگری از پروازها در روز دوشنبه لغو یا با تاخیر انجام شود.../تحلیل:انتخاب