اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما برای برجام، مردم آمریکا را گول زد


پال رایان می گوید اوباما مردم کشورش را برای رسیدن به برجام، گول زده و حالا هم قول‌هایی که که بر اساس آن برجام امضا شده بود، یک به یک در حال رنگ باختن است.

خبرگزاری فارس: «پاول رایان» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا امروز با نوشتن مقاله‌ای، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور را به گمراه کردن مردمش برای متقاعد کردن آنها به پذیرفتن توافق هسته‌ای محکوم کرد.

متن ترجمه شده بخش‌هایی از این مقاله به شرح ذیل به استحضار مخاطبان می‌رسد:

وقتی روی آن (توافق هسته‌ای) تمرکز می‌کنی، سخت است بتوانید به نتیجه‌ای غیر از این برسید که دولت اوباما مردم آمریکا را گمراه کرد یا حداقل خودش را گمراه کرد.


ویدیو مرتبط :
واکنش مسیولان به نقض برجام توسط آمریکا و انتظار افکار عمومی از کمیته نظارت بر برجام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابوطالبی: برجام،تفاهمی تا پایان دوره اوباما نیست /دموکرات ها و دولت مستعجل آمریکا هشیار باشند



اخبار,اخبار سیاسی,توافق هسته ای ایران

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری گفت: برجام،تفاهم جهانی یک ساله وتا پایان دوره اوباما نیست؛ بلکه-همانند تعهدات ایران-موضوعی بلندمدت است. دموکرات ها و دولت مستعجل آمریکا هشیار باشند.

 دکتر حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتربا اشاره به اقدامات اخیر دولت و کنگره آمریکا برخلاف برجام نوشت: درانتخابات٢٠١٦ آمریکا دو رویكرد درحوزه سیاست خارجی دربرابرهم قرارمی گیرند: رویكردجنگ افروزانه بوش؛ و رویكرد سیاست ورزانه اوباما.


سفیر اسبق کشورمان در ایتالیا با بیان اینکه جمهوری خواهان ودموكرات ها باید نشان دهند كه حاصل رویكردهایشان، تقویت موقعیت جهانی و تامین امنیت ملی آمریكااست، یا تخریب وتضعیف آنها نوشت: دراین مبارزه سیاسی، دموكرات ها بامهمترین دستاوردهای جاری خودبه میدان افكارعمومی خواهند رفت؛و جمهوری خواهان نیز با میراث های خود.


ابوطالبی تاکید کرده است : برجام یكی از مهمترین دستاوردهای چالشی جاری سیاست ورزی دموكرات ها درآمریکا ست؛ آنها بااین دستاورد به مبارزات انتخاباتی ٢٠١٦خواهند رفت. درمقابل،جمهوری خواهان می کوشند تا اقداماتی را انجام داده و قوانینی تصویب نمایند که دریک سال باقیمانده دولت اوباما، نقض برجام خود بخود صورت پذیرد تا با پیروزی احتمالی شان دردولت آینده: هم متهم به نقض برجام نشده باشند، هم برتعهدخودبه لغوآن عمل کرده باشند وهم دستاورد دموکراتها را ازبین برده باشند


به نوشته ابوطالبی اگرچه برجام نقطه افتراق سیاست درآمریکاخواهد بود؛ اماجمهوری خواهان نزاع را درحوزه هایی چون تروریسم وموشک و...برای تاثیربرآن شکل می دهند.


معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در ادامه مطلب خود در توئیتر نوشته است: این مسیرکه جمهوری خواهان درحال طی کردن آن هستند مسیر و گام خطرناکی است که هم برجام را تهدید می کند وهم اعتماد، امنیت وثبات را درعرصه بین الملل.


او در پایان هشدار داده است : برجام،تفاهم جهانی یک ساله وتا پایان دوره اوباما نیست؛ بلکه-همانند تعهدات ایران-موضوعی بلندمدت است. دموکرات ها و دولت مستعجل آمریکا هشیار باشند.


  اخبار  سیاسی  - پایگاه اطلاع رسانی دولت