اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما باید تحریم علیه ایران را تشدید کند


یک سناتور ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای اتهامات مطرح‌شده در گزارش ضد ایرانی وزارت خارجه کشورش علیه ایران را تکرار کرده و خواستار تشدید تحریم‌ها علیه تهران شده است.

خبرگزاری فارس: یک سناتور ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای اتهامات مطرح‌شده در گزارش ضد ایرانی وزارت خارجه کشورش علیه ایران را تکرار کرده و خواستار تشدید تحریم‌ها علیه تهران شده است.

«ایلینا روس لتینن»، رئیس کمیته فرعی خاورمیانه و آفریقای شمالی در بیانیه‌ای ایران را «اصلی‌ترین حامی تروریسم» خوانده، اما از سیاست دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکادر قبال ایران انتقاد کرده است.

وی در این بیانیه نوشته است: «گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا لحن صریحی دارد: ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم است و به گروه‌های تروریستی در سرتا سر جهان، آموزش، کمک مالی و سلاح می‌رساند.»

قانونگذار آمریکایی در ادامه این پیام نوشته است: « دولت اوباما برای مقابله با این اقدام‌های غیرقانونی، طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را در اختیار دارد.»
 

لتینن، از دولت اوباما خواسته این تحریم‌ها را «به طور کامل و قاطعانه» اجرا کرده و با کنگره برای وضع تحریم‌های جدید همکاری کند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش تازه‌ای که روز پنجشنبه منتشر کرده با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

گزارش سالانه تروریسم وزارت خارجه آمریکا ایران را علی‌رغم امضای توافق هسته‌ای با گروه 1+5 به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حمایت از تروریسم قلمداد کرده است.

در بخشی از این گزارش عنوان شده است که ایران «در سال 2015 هم اصلی‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان باقی مانده و مجموعه‌ای از حمایت‌ها از جمله حمایت‌های مالی، آموزش و تجهیزات را به گروه‌هایی در سرتاسر جهان ارائه می‌کند.»

حمایت از حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطینی و گروه‌های عراقی از جمله مواردی است که در این گزارش از آن‌ها تحت عنوان حمایت از تروریسم یاد شده است.

واشنگتن، در این گزارش علاوه بر این، مدعی شده که علی‌رغم گسترش دامنه فعالیت داعش بین سال‌های 2014 تا 2015، وقوع حملات تروریستی به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

جمهوری اسلامی ایران، قاطعانه ادعاها درباره حمایت از فعالیت‌های تروریستی را رد می کند. تهران ضمن یادآوری کمک‌های آمریکا به صدام، دیکتاتور عراق در جریان حمله شیمیایی به روستای حلبچه می‌گوید که خود قربانی تروریسم است.

نشریه «فارین پالیسی» چند سال پیش در گزارشی اختصاصی با استناد به اسناد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فاش کرد که آمریکا از حملات شیمیایی عراق به ایران مطلع بوده و حتی با دادن تصاویر ماهواره‌ای به «صدام حسین» در این حملات کمک می‌کرده است.


ویدیو مرتبط :
مقابله با برنامه موشکی ایران و تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با هدف تشدید تحریم‌ها علیه ایران؛ اوباما لایحه بودجه دفاعی 2013 را امضا کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

با هدف تشدید تحریم‌ها علیه ایران؛ اوباما لایحه بودجه دفاعی 2013 را امضا کرد

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه بودجه دفاعی سال 2013 که شامل تشدید تحریم‌ها علیه بخش انرژی ایران می‌شود را امضا کرد.

به گزارش نامه به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا امروز -جمعه- لایحه بودجه ۶۳۳ میلیارد دلاری دفاعی آمریکا را برای سال ۲۰۱۳ امضا کرد.

تشدید تحریم‌ها علیه ایران و تقویت تدابیر امنیتی سفارتخانه‌های آمریکا بخشی از این لایحه است. تحریم‌های ضد ایرانی بخشی از قانون ۶۳۳ میلیارد دلاری است که صنایع انرژی، کشتی‌رانی و ساخت کشتی و همچنین بنادر ایران را هدف قرار می‌دهد.

این اقدامات جدید همچنین در راستای اعمال تحریم هایی علیه شبکه های رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

طبق این لایحه آمریکا مجاز است مبلغ ۴۸۰ میلیون دلار به سیستم موشکی رژیم اسرائیل کمک کند.

علی‌رغم اعلام دولت باراک اوباما برای خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان، این لایحه ۵/۸۸ میلیارد دلار برای هزینه‌های این جنگ اختصاص داده است.

در لایحه مذکور مبلغ ۱۷ میلیارد دلار هم برای برنامه اتمی آمریکا اختصاص یافته است.

کاخ سفید پیش از این تهدید کرده بود این لایحه را به خاطر اینکه اختیارات رئیس جمهور برای انتقال زندانیان گوانتانامو در کوبا را به مدت یک سال محدود می‌کرد، وتو خواهد کرد.

علی‌رغم این، اوباما گفت با آنکه با بخش‌های معیّنی از این لایحه موافق نیست، ضرورت تجدید نظر در اختیارات و بودجه‌های دفاعی بیشتر از آن است که بتوان آن را نادیده گرفت./نامه نیوز