اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما بار دیگر روسیه را تهدید کرد


رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی تلفنی با نخست وزیر ایتالیا ، بار دیگر روسیه را تهدید کرد در صورتی که این کشور " هر چه سریعتر" تدابیری را در جهت کاهش تنش ها در اوکراین اتخاذ نکند، با تحریم های جدیدی مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران: به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور این کشور روز چهارشنبه در گفتگویی تلفنی با متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا، بار دیگر روسیه را تهدید کرد در صورتی که این کشور "هر چه سریعتر" تدابیری را در جهت کاهش تنش‌ها در اوکراین اتخاذ نکند، با تحریم‌های جدیدی مواجه خواهد شد.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: " رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ایتالیا برای ادامه همکاری (خود) به منظور تحمیل هزینه های بیشتر به روسیه در صورتی که (این کشور) نتواند تدابیری فوری برای کاهش تنش ها در شرق اوکراین اتخاذ کند، موافق هستند."

این در حالی است که درگیری ها در شرق اوکراین بین نیروهای ارتش و مخالفان هوادار روسیه از ماه آوریل تا کنون بیش از 400 کشته بر جا گذاشته است.

بنا بر اعلام کاخ سفید ، سران آمریکا و ایتالیا همچنین بر ضرورت استفاده روسیه از نفوذ خود  بر گروههای جدایی طلب و متقاعد کردن آنها به رعایت آتش بس و اتخاذ تدابیری فوری برای متوقف کردن ارسال تسلیحات و نیرو به شرق اوکراین از طریق مرز با این کشور ، تأکید کردند.

رنتسی و اوباما بر " ادامه مذاکرات بین دولت و مخالفان اوکراینی در مورد اجرای طرح صلح پیشنهادی از سوی پترو پوروشنکو (رئیس جمهور اوکراین) و اهمیتی که (این امر) برای دولت و جدایی طلبان دارد" تأکید کردند.

کشورهای غربی روسیه را به مسلح کردن مخالفان هوادار روسیه به منظور بی ثبات کردن اوکراین ، متهم می کنند. این در حالی است که اوکراین قرار است روز جمعه آخرین مرحله از توافق تاریخی پیوستن به اتحادیه اروپا را امضا کند.


ویدیو مرتبط :
اوباما ایران را تهدید میکند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما، روسیه را تهدید کرد



اخبار,اخباربین الملل,سقوط هواپیمای مسافربری مالزی

 

 اخبار بین الملل -  اوباما، روسیه را تهدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا خشونت‌های اخیر در شرق اوکراین را که منجر به سرنگونی یک فروند هواپیمای مسافربری شده است، زنگ هشداری برای کشورهای اروپایی و کل جهان دانست.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز؛ باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا درپی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی در اوکراین و تنش در شرق این کشور اعلام کرد که این اتفاق زنگ هشداری برای اروپا و جهان است.


وی در ادامه با مقصر دانستن روسیه در متوقف ساختن خشونتهایی که منجر به این حادثه شد این کشور را نسبت به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.


آمریکا اعلام کرده است که این هواپیما با یک موشک زمین به هوا که در اختیار جدایی‌طلبان اوکراین قرار دارد سرنگون شده است. رئیس جمهور آمریکا پس از این اظهارات گفتگوهایی را نیز با صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران انگلیس و استرالیا انجام داد و بر انجام تحقیقات درباره علت سقوط این هواپیما تاکید کرد.


از سوی دیگر ناظران بین‌المللی اعلام کردند که افراد مسلح پس از ورود بازرسان در روز جمعه به محل حادثه مانع از تحقیقات آنها شدند. رئیس‌جمهور آمریکا مداخله نظامی در این باره را رد کرد و اما اعلام کرد که این کشور آماده تشدید تحریم‌ها است.


از سوی دیگر روسیه که به ادعای آمریکا اجازه دستیابی جدایی‌طلبان به تسلیحات را فراهم ساخته است اعلام کرد که مردم نباید درباره نتایج تحقیقات پیش‌داوری کنند.
 اخبار بین الملل - تسنیم