اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما: انتقادها علیه توافق ایران افتضاح و مضحک است / سخنان برخی جمهوریخوهان مثل دونالد ترامپ مبتذل شده



اخبار,اخبار سیاست خارجی , باراک اوباما

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه در اتیوپی از لحن تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد و گفت رای دهندگان آمریکای شایسته بیش از این ها هستند.

اوباما با انتقاد از اظهار نظرهای « افتضاح آمیز» شمار زیادی از نامزدها از جمله دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت :« ما فرهنگی برقرار کرده ایم که نه مناسب بحث سالم و نه تصمیمات سیاسی خوب است. آمریکایی ها شایسته بهتر از اینها هستند.»

رئیس جمهوری آمریکا که آخرین دوره ریاست جمهوری خود را سپری می کند گفت:« اظهار نظرهای شمار زیادی از نامزدها از جمله دونالد ترامپ و مایک هاکلبی نامزدهای جمهوریخواهان حملات افتضاح آوری است که در حیات سیاسی آمریکا شکل بیش از حد پیش پا افتاده و مبتذلی به خود گرفته است.»

به گفته اوباما ،‌اظهارات هاکلبی که گفته است توافق تاریخی مربوط به برنامه هسته ای ایران، اسرائیلی ها را به «درهای کوره های آدم سوزی» نزدیک کرده است ، در چارچوب « یک گرایش عمومی » جا می گیرد و «اگر آن را خیلی غم انگیز ندانیم باید آن را مضحک تلقی کنیم .»

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با ابراز تاسف از سخنان « افتضاح آمیز» دونالد ترامپ که گفته است جان مک کین سناتور جمهوریخواه که در ویتنام اسیر بوده است قهرمان نیست ،‌از اینکه تنظیم کنندگان این سخنان « رهبران حزب جمهوریخواه هستند» ابراز تاسف کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت :« آمریکای کنونی به این نوع رهبران نیازی ندارد و من فکر نمی کنم هیچ کس چه دموکرات ، جمهوریخواه و یا مستقل ، خواستار این رهبران باشند.»

وی افزود: 99 درصد کشورهای جهان با توافق هسته ای موافقند، علتش هم این است که توافق خوبی است و من هنوز استدلال جدی در این مورد نشنیدم.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد دونالد ترامپ از سیاستهای اوباما در قبال ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ تند اوباما به اظهارات نتانیاهو علیه مذاکرات هسته ای / واکنش وزارت امور خارجه به سخنان ایران هراسانه نتانیاهو



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

باراک اوباما در واکنش به اظهارات ضد ایرانی نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خبرگزاری رویترز گفت: نتانیاهو درباره ایران اشتباه می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: نتایاهو ادعاهای مختلفی را درباره توافق با ایران مطرح کرد که هیچکدام از آنها صحت ندارد.

اوباما با تاکید براینکه بین دولت آمریکا و دولت اسرائیل اختلافات جدی درباره موضوع هسته‌یی ایران وجود دارد، به نتانیاهو متذکر شد: هر کشوری که با ایالات متحده ارتباط دارد باید بداند که آمریکا یک فرآیند برای تصمیم‌گیری های خود دارد.

ریس جمهور آمریکا که می‌گفت متن سخنان نتانیاهو در کنگره را خوانده است، افزود: در حرفهای نتانیاهو هیچ نکته تازه‌ای نبود. او هیچ راه‌حل و گزینه‌ای دیگری به جای مذاکره پیشنهاد نداده است. 

 

-------------------------------

 

افخم: سخنان ایران هراسانه نتانیاهو بخشی از تبلیغات انتخاباتی تندورهای تل آویو بود

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات ایران هراسانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا را یک نمایش پر فریب و بخشی از تبلیغات انتخاباتی تندروها در تل آویو دانست.

مرضیه افخم سه شنبه شب این سخنرانی را نشانه ضعف و انزوای مفرط گروههای رادیکال حتی میان طرفداران رژیم صهیونیستی و تلاش آنها برای تحمیل دستور کارهای افراطی و غیرمنطقی بر سیاست بین الملل خواند.

وی اظهار داشت: تردیدی باقی نمانده است که افکارعمومی جهان ارزش و جایگاهی برای یک رژیم کودک کش قائل نیستند.‍‍

افخم دروغ پردازی های مداوم نتانیاهو در باره اهداف و نیات برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را بسیارتکراری و کسالت آورخواند و گفت: با استمرار مذاکرات و اراده جدی ایران برای رفع این بحران ساختگی، سیاست ایران هراسی دچار مشکلات اساسی شده و بانیان این تبلیغات دروغ و طراحان این بحران جعلی به دست و پا زدن افتاده اند.

بنیامین نتانیاهو روز سه شنبه در کنگره آمریکا درحالی علیه ایران سخنرانی کرد که بیش از 60 نماینده دمکرات این سخنرانی را تحریم کردند و کاخ سفید نیز اعلام کرد که باراک اوباما به این سخنرانی نگاه نکرد.


اخبار سیاست خارجی - ایسنا،ایرنا