اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما از "تحریم‌های" جدید علیه ایران خبر داد!



اوباما از "تحریم‌های" جدید علیه ایران خبر داد!

در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن، اوباما در بیانیه‌ای از اعمال "تحریم‌های" جدید علیه صنایع نفتی و فعالیت‌های بانكی كشورمان خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبكه خبری سی.ان.ان، باراك اوباما، رییس‌جمهوری آمریكا مدعی شد كه تهران به خاطر آنچه او "سرباز زدن از پاسخگویی به سوالات بین‌المللی درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران" خواند، با "عواقب فزاینده" مواجه خواهد بود!

این در حالی است كه دستگاه دیپلماسی كشورمان بارها بر تعهد تهران بر مقررات بین‌المللی در زمینه فعالیت‌های هسته‌یی تاكید كرده و در این زمینه رویكردی كاملا شفاف در پیش گرفته است.

از دیگر سوی، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریكا چندی پیش به این نكته اذعان كرد كه تحریم‌‌های بین‌المللی نتوانسته ایران را به رها كردن برنامه هسته‌یی‌اش وادار كند.

"تحریم‌های" جدید واشنگتن شامل صنایع پتروشیمی و انرژی ایران می‌شود. اوباما اعلام كرد: اعمال تحریم‌های جدید با هدف باز داشتن ایران از ایجاد مكانیزم‌هایی برای فروش نفت به رغم وجود تحریم‌های كنونی است.

در بیانیه‌ای كه از سوی اوباما صادر شد، آمده است كه این تحریم‌ها شامل افراد و سازمان‌هایی است كه با شركت ملی نفت ایران، شركت نفتیران و بانك مركزی ارتباط دارند.

همچنین در ادامه سیاست‌های ستیزه‌جویانه آمریكا علیه كشورمان، دولت اوباما از "تحریم" بانك‌هایی خبر داد كه به با بانك‌های كشورمان همكاری دارند. به گفته اوباما،‌ وزارت خزانه‌داری آمریكا در اقدامی مغرضانه یك بانك چینی و یك بانك عراقی را كه با بانك‌های "تحریم‌شده" كشورمان تراكنش‌های مالی داشتند، "تحریم" كرد.

اوباما در اظهاراتی مضحك عنوان داشت: از زمان انتخاب به عنوان رییس‌جمهوری آمریكا، یك گزینه مشخص را به دولت ایران ارائه دادیم: آن این كه به مقررات بین‌المللی عمل كند و در غیر این صورت با عواقب فزاینده مواجه خواهد بود./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مهمانپرست به خبر تحریم های امارات علیه ایران



 

 

واکنش مهمانپرست به خبر تحریم های امارات علیه ایران

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به برخی اخبار مبنی بر محدودیتهای امارات برای شرکتهای ایرانی گفت: کشورهایی که در این مسیر گام بر می دارند شرکتهای خود را محروم کرده اند زیرا با این محدودیتها شرکتهای دیگر جایگزین می شوند.

رامین مهمانپرست سخنگوی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران امروز سه شنبه در نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که پرسید آیا اخبار مبنی بر اعمال محدودیت های جدید برای شرکت های و اتباع ایرانی توسط کشور امارات مورد تایید است و چه واکنشی نسبت به این موضوع صورت گرفته است، تصریح کرد: تحریم ها اگر بر مبنای قطعنامه 1929 شورای امنیت باشد اصل آن را غیر منطقی می دانیم و اگر فراتر از آن باشد مورد تایید بسیاری از کشورهای دنیا نیست.

وی تاکید کرد: یکجانبه گرایی ها در راستای اهداف برخی کشورهای غربی است اما اینکه این تحریم ها موثر است یا خیر، فکر نمی کنیم تاثیر چندانی در مسیر حرکت ملت بزرگ ایران داشته باشد و ملت ما راه خود را پیدا کرده واین مسیر را دنبال می کند.

مهمانپرست در عین حال عنوان کرد: کشورهایی که در این مسیر گام بر می دارند شرکت های خود را محروم کرده اند و به شرکتهای خود فشار وارد می کنند چرا که با این محدودیت ها، شرکت های دیگر جایگزین می شوند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با پیگیری حقوقی عهد شکنی روس ها در خصوص سامانه های اس 300 نیز گفت: بین دو کشور قراردادی امضا شده و تعهد طرفین پیرامون آن مشخص است و بر اساس آن عمل خواهد شد.

وی همچنین گفت: توصیه دوستانه ما به روسها این است که منافع بلند مدت ملت روسیه را با وارد شدن به بازی های آمریکا تحت تاثیر قرار ندهند...../تحلیل:عصرایران