اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما ائتلاف مخالفان سوری را به رسمیت شناخت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اوباما ائتلاف مخالفان سوری را به رسمیت شناخت

رییس‌جمهوری آمریکا دقایقی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد که دولت واشنگتن ائتلاف مخالفان سوری را به رسمیت می‌شناسد.

باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا دقایقی پیش در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه خبری ای.بی.سی اعلام کرد که دولتش ائتلاف متشکل از مخالفان دولت دمشق را که به تازگی تشکیل شده است، به رسمیت می‌شناسد.

اوباما گفت: از آنجا که ائتلاف مخالفان سوریه به اندازه کافی فراگیر بوده و نمایندگی تعداد قابل توجهی از جمعیت سوری‌ها را عهده‌دار است، تصمیم‌ گرفته‌ایم این ائتلاف را به عنوان نماینده مشروع ملت سوریه در رویارویی با حکومت بشار اسد به رسمیت بشناسیم.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، رییس‌جمهوری آمریکا در ادامه این تصمیم را «گامی بزرگ» توصیف کرد و گفت: این به رسمیت شناختن، مسئولیت‌هایی را در پی دارد که از آن جمله حصول اطمینان از این مسائل است که آنها (ائتلاف مخالفان) خود را به خوبی سامان‌دهی کرده، نماینده تمامی جناح‌ها و احزاب بوده و خود را به نوعی فرآیند انتقال سیاسی متعهد بدانند که در آن به حقوق زنان و اقلیت‌ها احترام گذاشته شود./ایسنا


ویدیو مرتبط :
واتیکان فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرانسه آماده به رسمیت شناختن دولت مخالفان سوری است



فرانسه آماده به رسمیت شناختن دولت مخالفان سوری است

رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد، در صورت تشکیل دولت موقت فراگیر در سوریه که تمامی گروه‌های سیاسی را نمایندگی کند، دولت فرانسه آن را به رسمیت خواهد شناخت. وی همچنین نسبت به استفاده رژیم اسد از سلاح‌های شیمیایی هشدار داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جام نیوز؛ دویچه وله نوشت : «رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد، در صورت تشکیل دولت موقت فراگیر در سوریه که تمامی گروه‌های سیاسی را نمایندگی کند، دولت فرانسه آن را به رسمیت خواهد شناخت. وی همچنین نسبت به استفاده رژیم اسد از سلاح‌های شیمیایی هشدار داد.»

دویچه وله در خبر خود افزود: «فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه، در تازه‌ترین واکنش نسبت به تحولات سوریه از مخالفان حکومت بشار اسد خواست اقدام به تشکیل دولتی موقت و فراگیر کنند.

اولاند این درخواست را روز گذشته در همایش سفیران فرانسه در کاخ الیزه مطرح کرد. وی همچنین تاکید کرد، به محض اینکه تمامی گروه‌های سیاسی در دولت انتقالی حضور داشته باشند، پاریس از این دولت حمایت خواهد کرد و آن را به‌رسمیت خواهد شناخت.

فرانسه پیش‌تر نیز خواستار ایجاد منطقه "پرواز ممنوع" بر فراز بخشی از آسمان سوریه شده بود؛ درخواستی که مورد تایید ایالات متحده آمریکا قرار گرفت و حمایت ترکیه را نیز در پی داشت. رییس‌جمهور فرانسه که در جمع دیپلمات‌های این کشور سخن می‌گفت همچنین اعلام کرد اگر حکومت بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کند، زمینه مداخله‌ی مستقیم در سوریه فراهم خواهد شد.»

فرانسوا اولاند نیز نشان داد به شعارهای خود در زمینه استقلال سیاسی چندان پایبند نیست و دنباله رو آمریکا و رژِیم صهیونیستی است./جام نیوز

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب