اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما: آغاز مرحله جدید مبارزه با داعش



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار بین الملل - اوباما: آغاز مرحله جدید مبارزه با داعش

اوباما در ادامه گفت: حالا علاوه بر متوقف کردن داعش باید آماده حمله به آنها باشیم؛ کاری که باید توسط ارتش عراق صورت گیرد. هرگاه آنها آماده تعقیب داعش شوند و به آنها حمله کنند ما آماده ارائه حمایت هوایی تنگاتنگ از آنها هستیم.

رئیس جمهور آمریکا اعزام نیروهای آمریکایی به عراق را نشانه آغاز مرحله جدیدی در مبارزه با داعش خواند.

به گزارش مهر به نقل از حریت دیلی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به عراق را نشان دهنده آغاز مرحله جدید در مبارزه با داعش خواند.

باراک اوباما در مصاحبه با شبکه تلوزیونی سی بی اس اعزام 1500 نظامی آمریکایی به عراق در روزهای اخیر با هدف آموزش دادن و مشاوره دان به نیروهای عراقی را بیانگر آغاز فاز جدیدی در مقابله با داعش خواند.

وی گفت: در مرحله اول هدف ایجاد یک دولت فراگیر مشروع در عراق بود که انجام شد.

اوباما در ادامه گفت: حالا علاوه بر متوقف کردن داعش باید آماده حمله به آنها باشیم؛ کاری که باید توسط ارتش عراق صورت گیرد. هرگاه آنها آماده تعقیب داعش شوند و به آنها حمله کنند ما آماده ارائه حمایت هوایی تنگاتنگ از آنها هستیم.

اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
جدیدترین سخنرانی اوباما درباره مبارزه با داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعلل اوباما در مبارزه با داعش تهدیدی برای اروپا و آمریکاست



اخبار ,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - تعلل اوباما در مبارزه با داعش تهدیدی برای اروپا و آمریکاست

گروه تروریستی داعش اکنون شبیه یک اپیدمی در دور دست دیده می شود که در حال کشتار مردم سوریه و عراق است، اما اگر اقدامی نشود به احتمال زیاد تهدید این گروه به اروپا و آمریکا نیز سرایت می‌کند.

به گزارش تسنیم به نقل از واشنگتن پست؛ هشدار مقامات آمریکایی درباره گروه تروریستی داعش که در عراق و سوریه در حال فعالیت است شبیه هشدارهای پیش از حمله 11 سپتامبر 2001 القاعده به آمریکا تبدیل شده است.

هفته گذشته ریچارد لدگت؛ معاون آژانس امنیت ملی در نشست آسپن گفت آزار دهنده ترین تهدید هزاران جنگجوی خارجی است که در درون داعش در حال آموزش هستند.

در حالی که هشدارها درباره خطرات این گروه شنیده می شود ، علی رغم درخواست ها از سوی تندروهای کنگره برای بمباران تروریست های داعشی، دولت آمریکا فعلا دست نگه داشته است. این تعلل نشان دهنده مناظره ای در دولت اوباما درباره چگونگی و زمان حمله به این گروه است.

برخی مقامات آمریکا معتقد هستند تا زمان تشکیل حکومت جدید عراق نباید اقدام به عملیاتهای نظامی شتاب زده کرد. مطمئنا تشکیل دولت جدید در عراق مطلوب است اما آمریکا نباید برای ایجاد متحدانی ایده آل در عراق و سوریه منتظر بماند.

داعش موجودیتی خطرناک شده است، چرا که استراتژیک و با دقت عمل می کند. تقریبا نیمی از 10 هزار جنگجوی داعش از ملیت هایی غیر از سوریه و عراق از قبیل عربستان، اردن، اروپا و حتی آمریکا هستند. بعلاوه این گروه با جذب نیروهای القاعده پیشرفت های زیادی در ساخت بمب های غیرمتالیک کسب کرده است.

دولت اوباما علاوه بر اتحاد با دولت جدید عراق باید با سران قبایل عراق وارد ارتباط شود. اوباما که تمایلی به ورود نظامی دیگری در منطقه ندارد و نمی خواهد نسل جدیدی از دشمنان آمریکا را ایجاد کند د رمقابل تهدیدی جدی قرار گرفته است. داعش اکنون شبیه یک اپیدمی در کشوری دور دست دیده می شود. شاید اکنون در حال کشتار مردم سوریه و عراق است، اما اگر اقدامی نشود به احتمال زیاد تهدید این گروه به اروپا و آمریکا نیز سرایت می کند.

اخبار بین الملل - تسنیم