اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اهر و ورزقان 1000 بار لرزید


آمارهای موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نشان می دهدشهرهای اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی از روز شنبه 21 مرداد تا جمعه هزار و 38 بار به لرزه در آمده اند.

خبرگزاری مهر: آمارهای موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نشان می دهدشهرهای اهر و ورزقان در استان آذربایجان شرقی از روز شنبه 21 مرداد تا جمعه هزار و 38 بار به لرزه در آمده اند.

 بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از روز شنبه تا امروز 27 مردادماه شهرهای ورزقان و اهر 1038 بار لرزیده است.

 704 مورد از این زمین لرزه ها زیر 4/2 ریشتر بوده و 306 مورد برابر با 5/29 درصد بین 5/2 تا چهار ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین قدرت داشته است که 26 زمین لرزه این مناطق در این مدت بیش از چهار و کمتر از پنج ریشتر قدرت داشته که برابر با 5/2 درصد کل لرزه های اهر و ورزقان در مدت مورد اشاره بوده است.

همچنین دو زمین لرزه کمتر از شش ریشتری نیز در این مدت مناطق اهر و ورزقان را لرزانده است که بزرگترین آنها با قدرت 3/5 دهم ریشتر در ساعت 18 و 32 دقیقه 24 مرداد ماه در این مناطق رخ داد و دو زمین لرزه بالای شش ریشتر هم شنبه 21 مرداد ماه این مناطق در آذربایجان شرقی را لرزاند که این دو زمین لرزه یکهزار و 38 پس لرزه بدنبال داشته است.     


ویدیو مرتبط :
زلزله ی اهر.ورزقان و...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورزقان دوباره لرزید



ورزقان دوباره لرزید

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.3 ریشتر دقایقی پیش شهرستان زلزله‌زده ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

در ساعت 18:32 عصر امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.3 ریشتر در عمق 6 كیلومتری زمین شهرستان زلزله‌زده ورزقان در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

محل وقوع این زمین‌لرزه 13 كیلومتری ورزقان، 24 كیلومتری اهر و 37 كیلومتری هریس بوده است.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین‌لرزه گزارشی دریافت نشده است./ایسنا