اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اهدای عضو مقتول حادثه بیمارستان عرفان


اعضای بدن زنی كه در تیراندازی بیمارستان عرفان از سوی همسرش مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.

روزنامه اعتماد: اعضای بدن زنی كه در تیراندازی بیمارستان عرفان از سوی همسرش مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا می‌شود.

به گفته قاضی احمدبیگی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی، همسر این مرد دچار مرگ مغزی شده و اقدامات لازم برای اهدای اعضای زن به بیماران نیازمند در حال انجام است. همچنین همسر این زن در همان ساعت‌های اولیه بعد از شلیك گلوله به دست خودش درگذشت. گلوله‌ها دقیقا به وسط مغز سر این زوج جوان شلیك شده بود و پزشكان تنها توانستند ضربان نبض و قلب زن جوان را حفظ كنند.

 این حادثه تیراندازی در ساعت ٧ بعدازظهر روز دوشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد. آن هم وقتی كه زن و شوهر بعد از چند ماه مداوم اختلاف و درگیری تصمیم جدی بر جدایی گرفته بودند. زن كه منشی بخش آندوسكوپی بیمارستان عرفان بود از محل كارش خارج شد تا همراه با شوهرش كه در ماشین منتظرش نشسته بود به خانه بروند. اما مرد با كلت كمری در انتظار زن نشسته بود تا با شلیك گلوله هم خودش را بكشد و هم همسری كه مدت‌ها با او دچار درگیری شده بود. دلیل اختلاف این خودكشی و همسركشی را كسی نمی‌داند چون هیچ یك از آنها مجالی برای صحبت كردن درباره این حادثه را پیدا نكردند. زن وارد پاركینگ شد و با دیدن همسرش كه در صندلی كنار راننده نشسته بود خواست كه سوار ماشین شود و به قصد رفتن آن را روشن كند.

اما همین كه در ماشین را باز كرد و روی صندلی نشست مرد یك كلت كمری از داخل كیفش بیرون آورد و دو گلوله به مغزش شلیك كرد. مرد با همان كلت كمری كه در دستش بود دو گلوله به سر خودش هم شلیك كرد. گلوله‌ها راه مغز زن و شوهر را نشانه گرفتند و هر دو بعد از چند ثانیه بیهوش روی صندلی‌های ماشین سمند افتادند.

نگهبان بیمارستان كه دركابین نگهبانی‌اش نشسته بود این صدای مهیب را شنید و به هوای اینكه صدای ترقه است توجه چندانی نكرد اما وقتی صدای جیغ زن را شنید مشكوك‌ شد و به سمت پاركینگ رفت. پس از آن صدای دو شلیك گلوله دیگر شنیده شد كه این‌بار نه‌تنها نگهبان بلكه شاهدان و پرسنل دیگر بیمارستان به سمت خودروی سمند رفتند و زن و مرد خون‌آلود را دیدند و موضوع را به پلیس خبر دادند.

لحظاتی بعد ماموران كلانتری١٣٤ شهرك غرب به همراه قاضی احمدبیگی كشیك جنایی پایتخت در محل تیراندازی حاضر شدند. پوكه‌های اسلحه در خودرو كشف شد و زن و مرد جوان فورا به بیمارستان عرفان منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند. از سوی دیگر، كارآگاهان در بازرسی از خودرو، یك كیف دستی پیدا كردند كه متعلق به مرد جوان بود. داخل كیف، چهار قرص برنج كشف شد كه تیم تحقیق احتمال داد كه مرد جوان با تهیه قرص برنج قصد خودكشی داشته، اما گویا پیش از آن و با تهیه اسلحه تصمیم دیگری گرفته است. در ادامه تحقیقات مشخص شد كه این زن و شوهر دخترعمو و پسرعمو بودند و با وجود داشتن یك دختر هشت‌ساله از مدتی قبل با یكدیگر دچار اختلاف شده‌اند اما هنوز انگیزه اصلی مرد از این اقدام هولناك مشخص نیست.


ویدیو مرتبط :
حل معمای اهدای عضو در بیمارستان های خصوصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین جزئیات از وضعیت حادثه دیدگان تیراندازی شب گذشته بیمارستان عرفان



سرپرست دادسرای جنایی آخرین وضعیت قربانیان حادثه تیراندازی شب گذشته در پارکینگ بیمارستان عرفان را تشریح کرد.

 به گزارش فارس ؛قاضی شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران در خصوص پرونده تیراندازی شب  گذشته در پارکینگ بیمارستان عرفان گفت: خوشبختانه این زن و شوهر هنوز زنده هستند و فوت نکرده‌اند.

وی گفت: تا این لحظه با توجه به اینکه قتلی رخ نداده است پرونده‌ای در این خصوص تشکیل نشده اما به محض آنکه خدایی ناکرده یکی از این  دو نفر یا هر دو فوت کنند رسیدگی به پرونده قتل یا مرگ این دو نفر آغاز می‌شود.

سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: همانطور که در اخبار پیش از این آمده زن و شوهری با هم از قبل درگیری و اختلاف داشتند که همین امر باعث می‌شود تا شوهر به همسرش شلیک کند و سپس اقدام به خودکشی نماید که البته این خودکشی و همچنین آن اقدام به قتل تاکنون نافرجام مانده است.