اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اهدای عضو دختر 5 ساله به 3 بیمار


رابط پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: اهدای عضو دختر 5 ساله تربتی به سه بیمار جانی دوباره بخشید.

خبرگزاری مهر: محمد رضا بهروز عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار کرد: در اقدامی خداپسندانه اعضای کودک 5 ساله اهل تربت حیدریه، پس از تایید مرگ مغزی توسط پزشکان به بیماران نیازمند اهدا شد.

رابط پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: پس از سرنگونی خودرو و مصدومیت منجر به ضربه مغزی دختر 5 ساله ای به نام سیده غزل اعلمی، پزشکان پس از 24 ساعت بستری وی در بخش آی سی یو بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی تربت حیدریه مرگ مغزی این بیمار را تایید و خانواده این کودک در راستای کمک به بیماران نیازمند رضایت به اهدای اعضای بدن وی دادند.

بهروز تصریح کرد: کلیه های این بیمار به پسری 9 ساله اهل شیروان و دختری 6 ساله اهل بیرجند و کبد وی نیز به دختر 5 ساله ای در شیراز پیوند زده شد.


ویدیو مرتبط :
ماجرای مرگ مغزی فائزه ی 12 ساله و اهدای عضو او

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اهدای اعضای دختر 9 ساله به 9 بیمار


اعضای بدن فاطمه شهبازی که بر اثر تصادف دچار سانحه مغزی شده بود، به 9 نفر جان دوباره بخشید.

باشگاه خبرنگاران جوان: اعضای بدن فاطمه شهبازی که بر اثر تصادف دچار سانحه مغزی شده بود، به 9 نفر جان دوباره بخشید.

فاطمه شهبازی که به همراه مادرش در جاده اصلی محمود آباد به آمل در روستای سیارکلا در حال تردد بود، به علت تصادف دچار سانحه مغزی شد.

بنا به تصمیم خانواده این دانش آموز 9 ساله پیکرش به تهران برای جراحی اهدای عضو انتقال یافت و به 9 نفر جان دوباره بخشید.