اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اهدای جایزه‌ رسانه‌ ای اتحادیه اروپا به فرهادی


اولین جایزه‌ رسانه‌ای اتحادیه اروپا، در حاشیه‌ی شصت و پنجمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم كن به اصغر فرهادی ـ كارگردان ایرانی ـ برای پروژه‌ی جدیدش اهدا شد.

خبرگزاری ایسنا: اولین جایزه‌ رسانه‌ای اتحادیه اروپا، در حاشیه‌ی شصت و پنجمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم كن به اصغر فرهادی ـ كارگردان ایرانی ـ برای پروژه‌ی جدیدش اهدا شد.

 آندرولا واسیلیو ـ کمیسر اتحادیه اروپا در امور آموزش، فرهنگ، چندزبانی و جوانان ـ پیش از این، اعلام كرده بود كه این جایزه را  همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کن به اصغر فرهادی و الکساندر ماله-گی تهیه‌کننده فیلمش از شرکت فرانسوی «ممنتو فیلمز» اعطاء می‌کند.

جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا برای پروژه جدید اصغر فرهادی است که قرار است پاییز امسال به زبان فرانسوی در فرانسه ساخته شود.

 اصغر فرهادی در این مراسم پیش از دریافت ‌جایزه‌اش در سخنانی با ابراز خرسندی از اتفاقی كه برای فیلمنامه جدیدش افتاده است، از دست‌اندركاران جایزه‌ی رسانه‌ای اتحادیه اروپا تشكر كرد.

فرهادی با اشاره به فیلم جدیدش كه برای آن جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را دریافت كرده است، گفت: برای من حرف زدن درباره فیلم‌هایی كه ساخته‌ام سخت است، چه برسد به اینكه قبل از اینكه فیلمی ساخته شود بخواهیم درباره‌ی آن صحبت كنم. صحبت كردن درباره‌ی فیلم ساخته نشده، مثل این است كه بخواهیم درباره بچه‌ای كه به دنیا نیامده‌ است و ویژگی‌هایش صحبت كنیم.

وی ادامه داد: می‌توانم امید داشته باشم، فیلم جدیدم با بازیگرانی كه دارد مانند ماریون كوتیار، طاها رحیم و یك بازیگر ایرانی ـ كه اضافه خواهد شد ـ تماشاگران خوبی در دنیا داشته باشد.

در مراسم اهدای اولین جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا، حسن نجاریان و سینماگران ایرانی چون غلامرضا موسوی ، همایون اسعدیان، علی معلم،‌ سیف‌الله صمدیان،‌مجید جوزانی، محمد اطبایی، جهانگیر الماسی، حسین معززی‌نیا و جمعی از شاگردان مدرسه كارگاه فیلم سازی اصغر فرهادی حضور داشتند.     









ویدیو مرتبط :
فیلم مراسم اسکار 2012 - اهدای جایزه به اصغر فرهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا تعلق گرفت



اتحادیه اروپا برنده جایزه نوبل صلح 2012 شد

این نخستین بار است که یک سازمان منطقه ای - قاره ای موفق به دریافت جایزه نوبل صلح می شود و پیشتر سازمان های دریافت کننده این جایزه سازمان های بین المللی با اهداف جهانی بوده اند.کمیته نوبل صلح در اسلو نروژ امروز جایزه نوبل صلح 2012 را به اتحادیه اروپا داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار - به گزارش عصر ایران رییس کمیته نوبل صلح صبح امروز (جمعه) با اعلام اینکه اتحادیه اروپا برنده نوبل صلح امسال شده است، نقش این اتحادیه در تبدیل قاره اروپا از قاره جنگ به قاره صلح را دلیل اعطای نوبل صلح امسال به این اتحادیه دانست.

اعضای کمیته 5 نفره نوبل صلح اتحادیه اروپا را از میان 231 نامزد امسال دریافت این جایزه انتخاب کردند.

اتحادیه اروپا در حالی جایزه نوبل صلح امسال را می گیرد که در شرایط بحرانی اقتصادی قرار دارد و چند کشور کلیدی این اتحادیه از جمله اسپانیا ، یونان و پرتغال در سخت ترین شرایط بحران اقتصادی و کسری بودجه قرار دارند.

این نخستین بار نیست که کمیته نوبل صلح این جایزه را به جای فرد به یک نهاد و سازمان منطقه ای می دهد و پیشتر در سال 1910 نوبل صلح به " دفتر دایمی صلح بین الملل " و در سال های 1917 ، 1944 و 1963 به " صلیب سرخ جهانی " تعلق گرفته است. در سال های 1954 و 1981 نیز " کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان" این جایزه را دریافت کرد.

سازمان یونیسف و سازمان بین المللی کار نیز در سال های 1965 و 1969 موفق به دریافت جایزه نوبل صلح شده اند.

امااین نخستین بار است که یک سازمان منطقه ای - قاره ای موفق به دریافت جایزه نوبل صلح می شود و پیشتر سازمان های دریافت کننده این جایزه سازمان های بین المللی با اهداف جهانی بوده اند.

مبلغ جایزه نوبل صلح 1 میلیون و دویست هزار دلار است که طی مراسمی رسمی در 10 دسامبر در اسلو به برنده آن تعلق می گیرد.

سال گذشته جایزه نوبل صلح به طور مشترک به سه زن فعال اجتماعی و سیاسی از لیبریا و یمن تعلق گرفت . در سال های 2009 و 2010 نیز این جایزه به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و لیو شیائوبو فعال سیاسی ناراضی چینی اعطا شد./عصرایران