اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اهدای اعضای بدن پس از مرگ در زندان



اخبار,اخبار اجتماعی,اهدای اعضای بدن

یک زندانی مالی در قزلحصار در حادثه ای مبهم از چهار پایه سقوط کرد و در کمای مغزی به کام مرگ فرو رفت.

یک زندانی مالی در قزلحصار در حادثه ای مبهم از چهار پایه سقوط کرد و در کمای مغزی به کام مرگ فرو رفت.  اعضای بدن این مرد جوان که هنوز ازدواج نکرده بود به بیماران دیگر اهدا شد.

بهرام 34 ساله که به خاطر مسائل مالی از یک سال پیش در زندان قزلحصار بود، پس از چند روز بستری در بیمارستان شهید مدنی کرج دچار مرگ مغزی شد پس از انتقال به بیمارستان سینای تهران کلیه، کبد، قرنیه و قلبش به بیماران نیازمند اهدا شد.

«عیوض علی» برادر این مرد در حالی که هنوز در شوک مرگ برادر بود به خبرنگار شوک گفت: بهرام به خاطر مسائل جزئی از یک سال پیش زندانی شده بود و هر از گاهی به او سر می‌زدیم. روز 31 تیرماه از زندان با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که برادرم از چهارپایه افتاده و به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال داده شده است. ما بلافاصله خود را به بیمارستان رساندیم و دیدیم بهرام بیهوش است. بارها علت حادثه را از مسئولان زندان پرسیدیم اما پاسخی دریافت نکرده ایم.

این برادر سیاهپوش ادامه داد: وضعیت برادرم هر روز وخیم‌تر می‌شد تا اینکه دوم مرداد پزشکان مرگ مغزی او را تأیید کردند. ضربه بسیار سنگینی بود اما چون امیدی به بازگشت برادرم نبود و از آنجایی که او هنوز ازدواج نکرده بود پدر و مادرم برای اهدای اعضای او رضایت دادند و او برای عمل اهدا به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

خانواده این زندانی که به ماجرای مرگ بهرام مشکوکند از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری این اتفاق در ندامتگاه قزلحصار هستند.

اخبار اجتماعی - ایران


ویدیو مرتبط :
حکم اهدای اعضای بدن چيست؟ مرگ مغزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اهدای اعضای بدن پرستاری كه در استخر جان باخت



 

 

اهدای اعضای بدن پرستاری كه در استخر جان باخت

 

خانواده یكی از پرستاران مركز آموزشی كه در هنگام نجات فرزندش از غرق شدن دچار مرگ مغزی شده، اعضای بدن وی را اهدا كردند.

«مهیار صابری» به دنبال نجات فرزندش از غرق شدگی در استخر خانگی جان باخت.

وی پس از نجات فرزند خردسال خود به علت اضطراب، استرس و فشار روحی زیادی كه در حین نجات وارد می شود قادر به شناكردن نبوده و متاسفانه غرق می شود.

بعد از اطلاع به مركز امداد و نجات و با حضور ماموران امداد نجات در صحنه حادثه و خارج كردن وی از آب، به علت طولانی شدن زمان غرق شد گی پس از احیاء قلبی ریوی دچار مرگ مغزی شد.

خانواده وی پس از تایید مرگ مغزی توسط متخصصان مربوطه اقدام به اهدای اعضای وی کردند..... / خبرگزارى ایسنا