اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انیمیشن موهن «عایشه و محمد» ساخته شد


انیمیشن «عایشه و محمد» ساخته عمران فراست که اکران اخیر آن فضایی ضداسلام را رقم زده است، تلاش دارد با تحریف تاریخ تصویر سیاهی از زندگی مشترک حضرت محمد (ص) با عایشه ارایه کند.

خبرگزاری مهر: انیمیشن «عایشه و محمد» ساخته عمران فراست که اکران اخیر آن فضایی ضداسلام را رقم زده است، تلاش دارد با تحریف تاریخ تصویر سیاهی از زندگی مشترک حضرت محمد (ص) با عایشه ارایه کند.
 
انیمیشن موهن «عایشه و محمد» که چندی پیش همزمان با روز استقلال آمریکا در شماری از کشورها نمایش داده شد، یکی دیگر از تلاش های تکراری و بی ثمر برای کمرنگ کردن تاثیر اسلام در جهان امروز است.
 
عمران فراست سازنده این فیلم در مقاله ای از خطر اسلام رادیکال سخن می گوید و در توجیه فیلم خود می‌نویسد: امروز تقریبا بزرگترین خطری که امنیت و ثبات تقریبا تمامی کشورهای غیرمسلمان را نیز تهدید می کند، اسلام رادیکال است.
 
او با نقل قولی از تونی بلر که چندی پیش در سخنرانی وی در لندن ایراد شد، یادآوری می‌کند: امروز دیگر نقطه ای از جهان نیست که تحت تاثیر اسلام‌گراها و ایدئولوژی آنها نباشد و این ایدئولوژی هر روز در حال بزرگتر شدن است. این ایدئولوژی امکان صلح و ادامه حیات در حوزه جهانی را غیرممکن می سازد.
 
در حالی برخی سیاستمداران و به دنبال آنها فیلمسازان غربی سعی در ایجاد تفکر اسلام‌هراسی در دنیا دارند که امروز چشمان نگران همه جهانیان به سوی غزه و رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی با مسلمانان کشور فلسطین است. همچنین در هر جای دنیا که گروههای افراطی به نام اسلام دست به کشتار می زنند ردپایی از حمایت غرب نیز دیده می شود؛ مساله‌ای که دیگر وجدان بیدار ملت ها کاملا بر آن آگاهی دارند.
 
سازنده فیلم «عایشه و محمد» می افزاید: در چنین شرایطی وضعیت زنان بیش از همه در خطر است و به ویژه زنان مسلمان قربانیان اصلی اسلام هستند. او از افغانستان، عربستان سعودی و ایران و دیگر جوامع اسلامی به عنوان نمونه هایی برای این مدعا نام می برد و وضعیت نیجریه و ربوده شدن دختران مدرسه ای توسط گروه بوکو حرام را نیز به استدلالش اضافه می کند تا ساخته شدن این فیلم را توجیه کند.

انیمیشن موهن «عایشه و محمد» ساخته شد 
 
این فیلم که قرار است به چند زبان ترجمه شود چهارم جولای و در روزی که به عنوان روز استقلال آمریکا شناخته می‌شود به زبان انگلیسی به نمایش درآمد. این فیلمساز فیلم قبلی خودش را نیز با عنوان «معصومیت جهاد اسلامی» پیش از این در چنین روزی اکران کرده بود تا به قول خودش از قربانیان بی گناه آمریکایی در برابر اسلام رادیکال دفاع کرده باشد. او 11 سپتامبر و قربانیان این حمله تروریستی را عامل ساخته شدن این فیلم خوانده است.
 
فراست ضمن تشکر از همه افرادی که با وی در ساخت این فیلم همکاری کرده اند می گوید لارس هدگارد (کارتونیست دانمارکی) و اینگرید کارلکوییست به دلیل نگرانی از واکنش مسلمانان نمی خواستند با این فیلم همکاری کنند، اما من نمی توانم به این دلیل از بردن نام آنها و نقشی که در ساخته شدن فیلم داشتند، خودداری کنم.
 
این فیلم که از محصولات «ریل اسلام تی وی» (تلویزیون اسلام واقعی) است، در بخش معرفی سازنده فیلم از عمران فراست چنین نام می برد: فراست یک مسلمان سابق پاکستانی است که اکنون در اروپا زندگی می کند. او تاکنون سه فیلم تولید کرده که شامل «پیامبر معصوم»، «معصومیت جهاد اسلامی» و «عایشه و محمد» می شود.
 
او همکارانی نیز برای ساخت آخرین فیلمش داشته که شامل هانس ارلینگ جنسن از دانمارک، شرکت «پولیتیکالی اینکورکت» از آلمان، سازمان «اسلامی شدن نروژ را متوقف کنید» از نروژ و «شورای اسلامی هلند» از هلند بوده است.
 
در این سایت از همه افرادی که می توانند به ترجمه این فیلم به زبان مادری شان همراهی کنند درخواست شده تا نسبت به این کار اقدام کنند تا این فیلم را همه بتوانند ببینند.
 
در این فیلم موهن در حالی که پیامبر اسلام با چهره ای سالخورده و با محاسن سفید (در پنجاه و چند سالگی) تصویر شده اند، عایشه در قالب کودکی 9 ساله تصویر شده که در برابر ایشان به زانو درآمده است.
 
این فیلم تاکنون به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، سوئدی و اسپانیایی ترجمه شده است.
 
درحالی که خبر انتشار این فیلم به صورت آنلاین در سایت های متعددی منتشر شده، کامنت هایی که بر این خبر گذاشته شده نیز خواندنی است.
 
در حالی که برخی از هواداران این فیلم از آن به عنوان آزادی بیان یاد می کنند و نوشته اند که احتمالا باید دست اندرکاران ساخته شدن این فیلم پس از این به صورت مخفیانه زندگی کنند و خانواده شان در خطر باشند و اوباما نیز احتمالا نمایش آن را تقبیح می کند، پاسخ های دیگری نیز به آن داده شده و چنین استدلال کرده اند: پادشاهان اروپایی نیز در همان مقطع 5 همسر و 13 فرزند داشتند و ازدواج شاهزادگان اروپایی نیز تقریبا در همین سنین صورت می گرفت...


ویدیو مرتبط :
عایشه برادرش محمد بن ابی بکر را لعن می کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جوابیه موهن محمد دایی به مایلی كهن


سر وقت دست چپ و راستم را نشانش می دهم. نمی شود كه هر كس دلش خواست دهانش را باز كند و هر حرفی را بزند، آن هم بدون سند و مدرك.

سایت گل: سر وقت دست چپ و راستم را نشانش می دهم. نمی شود كه هر كس دلش خواست دهانش را باز كند و هر حرفی را بزند، آن هم بدون سند و مدرك.

دعوای محمد مایلی كهن، پای محمد دایی، برادر علی دایی را هم به ماجرا باز كرد. جایی كه مایلی كهن گفته بود، برادر دایی، دست چپ و راست خود را نمی شناسد اما 300 میلیون از پرسپولیس پول می گیرد. محمد دایی اما بعد از چند روز سكوت در جواب به مایلی كهن می گوید:« مایلی كهن این حرفها را زده اما به وقتش باید بیاید دادگاه و جواب بدهد. آنجا دست چپ و راستم را نشانش می دهم. من از او جداگانه شكایت می كنم. نمی شود كه هر كسی دلش خواست هر حرفی بزند. من همیشه به او احترام گذاشته ام اما این بار از او شكایت می كنم تا حساب كار دستش بیاید. »

در خبرها آمده بود كه محمد دایی،آغازكننده جر و بحث در اواسط نیمه اول بازی پرسپولیس- صبا بود.محمد دایی اما این موضوع را تكذیب می كند و می گوید:« من آغاز كننده جر و بحث بودم؟ من كه اصلا روی نیمكت نبودم. طبقه دوم نشسته بودم، پشت جایگاه شیشه ای و همراه با پنجعلی و كریم باقری. واقعا مانده ام در این اخبار. یعنی كسی مرا ندیده كه در جایگاه نشسته بودم؟ چرا این حرفها را در می آورند؟ آن زمانی كه بازی برگزار می شد من در جایگاه بودم و نه نیمكت. »

دوباره از دایی می پرسیم آیا شما بعد از بازی به سمت مایلی كهن حمله كرده اید كه در جواب می گوید:« نمی دانم حافظه بعضی ها چطور كار می كند. می گویند چرا كریم باقری به سمت مایلی كهن نرفته. وقتی كریم روی سكو می نشیند و نه نیمكت، چطور می تواند سمت مربی حریف برود؟ من هم هر وقت مایلی كهن را دیده ایم احترام گذاشته ام اما باور كنید من اصلا آن روز مایلی كهن را ندیدم كه بخواهم حمله كنم یا این حرفها. نمی دانم این اخبار را از كجا در می آورند اما ما هم خدایی داریم»

محمد دایی در ادامه باز هم خطاب به مایلی كهن می گوید:« سر وقت دست چپ و راستم را نشانش می دهم. نمی شود كه هر كس دلش خواست دهانش را باز كند و هر حرفی را بزند، آن هم بدون سند و مدرك. شخصی كه می گوید من به اصولی پایبندم ، من مسلمانم و متدین، پس نباید بیاید و به این و آن تهمت بزند و دروغ بگوید. شكایت من جدا از شكایت علی است. مایلی كهن بزرگترین تهمت ها را زده و در دادگاه منتظرش هستم. اگر به حرف زدن باشد من هم می توانم حرف بزنم اما در عمل به او نشان می دهم كه چه كسی دست چپ و راستش را نمی شناسد»

مربی پرسپولیس صحبتهایش را اینگونه ادامه می دهد:« مگر می شود مایلی كهن بیاید، تهمت بزند و خیلی راحت برود. مگر مملكت قانون ندارد؟ او به دادگستری و اداره مالیات و هم بدون سند تهمت می زند. می گوید همه زدو بند می كنند، آن هم بدون مدرك. متاسفانه كافر همه را به كیش خخود پندارد. من در مسلمانی این آقا، با حرفهایی كه می زند شك می كنم. تو روز روشن می گوید من 300 میلیون گرفته ام و علی 5 میلیارد و 100 میلیون. به مایلی كهن می گویم اول تحقیق كن و بعد دهانت را باز كن. لطفل با حرفهایی كه می زنی به شعور مردم توهین نكن»

مایلی كهن به مدرك مربیگری دایی هم ایراد گرفته بود . محمد دایی در این باره می گوید:« من مدركم را می آورم و او هم مدركش را بیاورد. مدرك مربیگری را كه من دارم او هم دارد. رنگ مهرش هم از مدرك من آبی تر و پررنگ تر هم نیست. »