اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انگلیس صدها نظامی به عراق اعزام می‌کند


یک منبع نظامی انگلیسی فاش کرد که این کشور به زودی چند صد نظامی به عراق اعزام خواهد کرد تا در عملیات علیه داعش مشارکت کنند.

ایسنا: یک منبع نظامی انگلیسی فاش کرد که این کشور به زودی چند صد نظامی به عراق اعزام خواهد کرد تا در عملیات علیه داعش مشارکت کنند.

این مسئول انگلیسی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که این طرح روز سه شنبه در شورای امنیت ملی انگلیس مطرح می شود و این شورا رسما با اعزام نیرو به عراق موافقت خواهد کرد.

به گفته این منبع، نیروهای مذکور ظرف چند هفته آتی راهی عراق خواهند شد و به احتمال زیاد در اربیل و بغداد مستقر می‌شوند. یک تیم کوچک از کارشناسان انگلیسی چند هفته پیش به عراق سفر کرده بود تا شرایط برای استقرار نیروهای نظامی در این کشور را بررسی کند.

هم اکنون نیز ده‌ها نیروی نظامی انگلیسی در عراق حضور دارند که وظیفه آنها مشاوره و کمک به نیروهای محلی عراق علیه داعش است اما بنا به گفته منبع مذکور ماموریت درنظر گرفته شده برای تیم جدید گسترده‌تر و مدت زمان آن نیز طولانی‌تر است.

گرچه دولت انگلیس تاکید کرده که این نیروها به شکل مستقیم در عملیات‌ها علیه داعش مشارکت نمی‌کنند اما در این باره شک و تردیدهای زیادی وجود دارد چرا که اخیرا رسانه‌های انگلیسی فاش کردند که نیروهای ویژه این کشور عملیاتی را به شکل مستقیم در عراق انجام داده‌اند.


ویدیو مرتبط :
اعزام صدها تانک عربستانی به یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس:گزینه‌های نظامی را برای برکناری بشار اسد بررسی خواهیم کرد/اعزام نیرو به سوریه



رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس: احتمالا ظرف چند ماه آینده به سوریه نیرو اعزام می کنیم

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس با این بهانه که بحران انسانی احتمالا لندن را وادار به اقدام در سوریه خواهد کرد گفت: نیروهای انگلیسی ممکن است ظرف چند ماه آتی به سوریه اعزام شوند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به نوشته روزنامه دیلی میل، اظهارات ژنرال سر دیوید ریچاردز، رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس پس از آن مطرح شد که دیوید کامرون، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که وی گزینه‌های نظامی را برای برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بررسی خواهد کرد.

این افسر ارشد ارتش انگلیس در ادامه گفت که جامعه بین‌المللی باید از مردم سوریه حمایت کند.

وی همچنین تاکید کرد که نیروهای انگلیسی احتمالا برای پناهندگان غذا، پناهگاه و تجهیزات دارویی فراهم خواهند کرد.

ریچاردز تصریح کرد: مداخله احتمالا در طول زمستان انجام خواهد شد. طرح‌های نظامی قابل اجرا در دستور کار قرار دارند و ارتش آماده پاسخگویی است.

این اظهارات نشان دهنده جدیدترین تهدیدهای دولت انگلیس برای اعزام نیرو به سوریه است و این احتمال وجود دارد که انگلیس به تدریج وارد یک درگیری تمام عیار شود.

با این حال این ژنرال انگلیسی تاکید کرد: جامعه بین‌المللی و رهبران سیاسی کشورها لازم است تا پیش از تشکیل مناطق حائل مورد حمایت نیروهای خارجی، از مردم سوریه حمایت کنند.

وی همچنین گفت که که کمک نیروهای انگلیسی به پناهندگان سوریه می‌تواند در کشورهای همسایه این کشور انجام شود.

صدها هزارتن از مردم سوریه از زمان آغاز درگیری‌ها در ماه مارس سال گذشته از این کشور گریخته‌اند و به کشورهای مجاور از جمله ترکیه پناهنده شده‌اند.

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس تاکید کرد که اصلی‌ترین وظیفه ارتش آن است تا اطمینان حاصل کند که این بحران به کشورهای دیگر منتقل نمی‌شود.

وی در گفت‌وگو با شبکه یک بی‌.بی‌.سی اظهار کرد: هیچ دلیل نظامی قانع کننده‌ای وجود ندارد که چرا ما نباید دخالت کنیم و من می‌دانم که تمام گزینه‌های نظامی به درستی از پیش بررسی شده‌اند.

وی افزود: شرایط انسانی در زمستان امسال برای مردم سوریه وخیم‌تر می‌شود و من گمان می‌کنم همین امر موجب شود تا درخواست‌ها برای مداخله بیشتر شود. ما طرح‌های احتمالی خود را با توجه به این شرایط بررسی می‌کنیم. وظیفه من ایجاب می‌کند تا تمام گزینه‌ها را مطرح کرده و از درستی آن‌ها اطمینان حاصل کنم. مهمترین مساله‌ای که تمامی ما بر روی آن تمرکز کرده‌ایم این است که این بحران به کشورهایی از جمله لبنان، اردن و ترکیه کشیده نشود. این اصلی‌ترین تمرکز ماست و پس از آن ما کمک‌های بشردوستانه را در اولویت قرار می‌دهیم.

به نظر می‌رسد دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در سفرش به خاورمیانه نحوه مداخله انگلیس در سوریه و نیز دور زدن تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا با هدف ارائه مستقیم سلاح به مخالفان سوریه را مورد بررسی قرار داده است.

ریچاردز تصریح کرد: منطقه پرواز ممنوع و یا مداخله هوایی مستقیم غرب در سوریه منتفی نیست و این امکان نیز وجود دارد.

فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌.بی‌.سی همچنین فاش ساخت که دولت کامرون مداخله نظامی در سوریه را منتفی نمی‌داند. با این حال وی تاکید کرد که دیپلمات‌ها بر روی مخالفت روسیه و چین در خصوص قطعنامه سازمان ملل علیه سوریه فعالیت می‌کنند.

فیلیپ هاموند گفت: ما این امر را منتفی نمی‌دانیم. در شرایط کنونی ما مورد قانونی برای ارائه کمک‌های نظامی به شورشیان سوری نداریم. نخست وزیر از ما درخواست کرده است تا تمام گزینه‌های نظامی و مبنای حقوقی ارسال سلاح به سوریه را بررسی کنیم.

این گونه به نظر می‌رسد که موضع دولت انگلیس ظرف ما‌ه‌های اخیر از حمایت و تلاش برای ساماندهی مخالفان سوری به سمت اقدام نظامی تمام عیار در سوریه تغییر کرده است./ایسنا