اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انگلیس: سفارت سوریه را به معارضین نمی‌دهیم


وزیر خارجه انگلستان تاکید کرد که کشورش "هیچ گونه" برنامه ای برای تحویل سفارت سوریه در لندن به معارضین سوری در دستور کار ندارد.

پایگاه خبری العالم:  وزیر خارجه انگلستان تاکید کرد که کشورش "هیچ گونه" برنامه ای برای تحویل سفارت سوریه در لندن به معارضین سوری در دستور کار ندارد.

 ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلستان در دیدار نخست وزیر خودخواندۀ دولت "موقت" سوریه و همراهان وی، بار دیگر تاکید کرد که دولت کشورش، سفارت سوریه در لندن را به "ائتلاف نیروهای ملی و معارضین سوری" تحویل نخواهد داد.

هیگ روز سه شنبه در سخنانی پیرامون نشست وزرای خارجه گروه هشت - که در چهارشنبه و پنج شنبه در لندن برگزار می شود- گفت: سوریه در رأس موضوعات مورد بحث این نشست خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
فیلم_ قتل عام پلیس سوریه توسط معارضین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخست وزیر انگلیس: باید به ایران و روسیه درباره سوریه پس از اسد اطمینان دهیم



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,دیوید کامرون

کامرون تاکید کرد که در دیدار با روحانی و پوتین درباره آینده سوریه گفت و گو کرده اما همچنان موضع ایران و روسیه در حمایت از بشار اسد تغییر نکرده است

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا که برای شرکت در نشست سالانه مجع عمومی ملل متحد به نیویورک سفر کرده است اعلام کرد کشورهای غربی به ویژه آمریکا و بریتانیا باید برای راه حل سیاسی بحران سوریه با ایران و روسیه همکاری کنند.نخست وزیر انگلیس: باید به ایران و روسیه درباره سوریه پس از اسد اطمینان دهیم

به گزارش عصر ایران کامرون در مصاحبه با شبکه خبری "سی بی اس" آمریکا با اشاره به اینکه بحران سوریه "پیجیده ترین مشکل" سیاست خارجی دوران رهبری او و باراک اوباما است، گفت در مذاکرات 45 دقیقه ای خود با حسن روحانی رییس جمهوری ایران و نیز دیدار 90 دقیقه ای با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درباره آینده سوریه با این دو رهبر گفت و گو کرده است.

کامرون گفت: مشکل اصلی بحران سوریه این است که ایران و روسیه به عنوان مهم ترین حامیان دولت سوریه هنوز درباره آینده سوریه بدون حضور بشار اسد در قدرت متقاعد نشده اند و هر گونه راه حل برای آینده سوریه را بدون حضور اسد نخواهند پذیرفت.

او گفت که موضع بریتانیا و آمریکا درباره سوریه مشابه است و این دو کشور معتقدند بشار اسد با وجودی که می تواند در دوره انتقالی برای حل وفصل بحران سوریه نقش ایفا کند، اما انتهای روند انتقالی باید به پایان حضور بشار اسد در قدرت منجر شود.

کامرون تاکید کرد که در دیدار با روحانی و پوتین درباره این مساله گفت و گو کرده اما همچنان موضع ایران و روسیه در حمایت از بشار اسد تغییر نکرده است.

نخست وزیر بریتانیا با اشاره به اینکه ایران و روسیه معتقدند مبارزه با داعش بدون حضور و کمک گرفتن از دولت بشار اسد در سوریه میسر نیست، مدعی شد سیاست های بشار اسد در چهار سال گذشته منجر به بروز و ظهور گروه تروریستی داعش شده است.

این ادعا در حالی است که پوتین در سخنرانی دوشنبه خود  در مجمع عمومی ملل متحد با متهم کردن کشورهای غربی به دورویی در مبارزه با تروریسم رفتارها و سیاست های آنها را عامل ایجاد آشوب و پدید آمدن گروه های تروریستی همچون داعش دانست.

کامرون به سی بی اس گفت برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه حضور ایران و روسیه الزامی است و این دو کشور باید متقاعد شوند بدون حضور بشار اسد در قدرت و تشکیل یک دولت جدید در سوریه هم منافع آنها به خطر نخواهد افتاد.

کامرون تاکید کرد چیزی که آمریکا و بریتانیا به دنبال آن است سوریه ای بدون حضور بشار اسد و گروه داعش است. نخست وزیر بریتانیا افزود : ما باید از مخالفان مسلح میانه رو دولت سوریه حمایت بیشتری کرده و آنها را تجهیز کنیم. ما در زمینه آموزش به این نیروها قصور داشته ایم. آنها تا کنون چندان موفق ظاهر نشده اند و حضور پررنگی در سوریه ندارند."

کامرون در این مصاحبه گفت بشار اسد باید به دلیل ارتکاب جنایت جنگی و کشتار صدها هزار انسان در دادگاه کیفری بین المللی محاکمه شود. او گفت : از نظر من اسد با کشتار صدها هزار انسان و آواره کردن میلیون ها نفر باید محاکمه شود او باید برود و آینده ای در سوریه ندارد.

کامرون دیروز بدون سخنرانی در مجمع عمومی ملل متحد نیویورک را به مقصد جاماییکا و کانادا ترک کرد. فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه بریتانیا به عنوان سخنران هیات نمایندگی بریتانیا در مجمع عمومی ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.


 اخبار سیاست خارجی  - عصر  ایران